علمی و پزشکی

واکسیناسیون نباید موجب تسهیل محدودیت های کرونایی شود

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تأکید کرده است که تولید و تزریق واکسن ویروس کرونا نباید کشورها را ترغیب کند تا محدودیت های اعمال شده بر اپیدمی های کوید -19 را کاهش دهند.

به گزارش دیباروز ، یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی با اشاره به نگرانی در مورد شیوع همه گیری مشاهده شده در برزیل به سایر کشورها ، گفت: “واکسیناسیون علیه ویروس کرونا نباید کشورها را تشویق به برداشتن محدودیت های عروق بیماری کرونا کند.”

دکتر مایکل رایان گفت که اگر کشورها اقدامات احتیاطی لازم را انجام ندهند ، تحت تأثیر امواج سوم و چهارم بیماری کوید -19 قرار می گیرند. مرگ و میرهای ثبت شده در برزیل در بالاترین سطح قرار دارند و سیستم بهداشتی درمانی این کشور در آستانه فروپاشی است که بخشی از آن به دلیل گسترش سویه های جهش یافته در این کشور است.

در همان زمان ، نتایج مطالعات مقدماتی انجام شده در دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که واکسن Covid-19 تولید شده توسط Astrazenka از اثر لازم در برابر سویه جهش یافته ویروس کرونا در برزیل برخوردار است.

به گفته هندوستان تایمز ، برای محافظت از افراد از نوع برزیلی در برابر ویروس کرونا ویروس لازم نیست که واکسن اصلاح شود ، با این حال ، این مطالعات اولیه است و گزارشات و اطلاعات اضافی در آینده نزدیک منتشر خواهد شد. با این وجود ، WHO همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی علی رغم ورود واکسن در تعدادی از کشورها تأکید می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا