عمومی

چرا افکار عمومی با پارک‌ بانوان “زاکانی” سر جنگ دارد؟

در اینکه مدیریت شهرداری تهران نسبت به اکثر شهرداران قبلی ضعیفتر است شکی نیست اما این مدیریت ناکارآمد طرحی هرچند قابل دفاع ارائه کرده است که متأسفانه نمی تواند به درستی از شایستگی خود دفاع کند و انتقادات را بشنود و پاسخ دهد.
چند سالی است که باغ بانوان در نقاط مختلف شهر راه اندازی شده و اتفاقاً از محبوبیت نسبی برخوردار است. خانم ها با خیال راحت در این مکان ها ورزش می کنند، مهمانی می دهند، خوش می گذرانند و در عین حال نه از هم جدا می شوند و نه کسی آنها را اذیت می کند.
شهرداری هم اکنون این طرح را در برخی از پارک های سطح شهر اجرا خواهد کرد. به این ترتیب زنان این فرصت را دارند که زمان و هزینه کمتری صرف کنند، با فرزندان یا دوستان خود به پارک بروند و ساعاتی را در محیطی بی دغدغه سپری کنند.
این یک تفکیک جنسیتی منفی نیست. تفکیک جنسیتی یک وضعیت منفی و غیرقابل قبول است که در آن حقوق زن و مرد ضایع می شود. در مورد باغ های زنان، عکس این موضوع صادق است، به این معنا که یکی از حقوق مسلم زنان یعنی آزادی تفریح ​​به او بازگردانده شد.
متأسفانه نابسامانی های اجتماعی کنونی – که البته فقط تقصیر شهرداری نیست – باعث بی اعتمادی مردم شده و حتی اقدام مثبت نیز حاشیه ای و مرتبط با مسائل سیاسی تلقی می شود (به ویژه اینکه این اقدام اندکی پس از ورزشگاه مشهد مطرح شد. حادثه) این نبود در گذشته است. مثلاً زمانی که مترو راه اندازی شد، دو واگن اول و آخر مخصوص بانوان بود و مورد استقبال قرار گرفت و این امر همچنان مطلوب است. اما همانطور که برخی از زنان به جای استفاده از واگن وارد واگن های دیگر می شوند، برخی از زنان مجبور نیستند زمانی را در باغ های خود بگذرانند و می توانند از واگن های دیگر استفاده کنند.
چه خوب که شهرداری و نهادهای دولتی سعی کنند اعتماد از دست رفته ملت را هر چند تدریجی برگردانند تا نسیم خنکی شود تا اینکه با حواشی آن اقدام مثبت را به تلخی تبدیل کنند، هرچند معتدل و کوتاه مدت. یکی
همچنین به شهردار محترم تهران توصیه می کنم برای توجیه کارهای خوبی که شهرداری می تواند انجام دهد از افرادی که سابقه خشونت، بدخلقی و ظلم ندارند استفاده کند.

23302

دکمه بازگشت به بالا