عمومی

کاشت برنج در دورود موجب از بین رفتن منابع آب زیر زمینی شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، دریوش حسن نژاد با امام جمعه دیدار کرد خوش آمدی وی ضمن ارائه گزارشی از منابع آبی لرستان گفت: خشکسالی سال گذشته باعث کاهش سطح منابع آب زیرزمینی به ویژه در دشت سیلاخور و خوش آمدی برداشت غیرمجاز از آب های زیرزمینی و موتور پمپ های غیرمجاز بحران آب را تشدید کرد.

وی افزود: تخلفات زیادی در حفر غیرمجاز چاه و برداشت غیرمجاز در استان صورت گرفته است و حفاظت از منابع آب و خاک وظیفه اصلی هر ایرانی برای پاسداری از خون شهدا است. برای جلوگیری از اتلاف منابع آب زیر، باید اقدامات ویژه ای با توجه به زمین انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: کشت برنج به ویژه در شهرستان خوش آمدی باعث از بین رفتن منابع آب زیرزمینی شده و باید با متخلفان برخورد جدی شود.

حسن نژاد گفت: ائمه جمعه و نمازگزاران می توانند نقش بسیار موثری در فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم به ویژه کشاورزان داشته باشند.

همانطور که حجت الاسلام حسینی نوری در این جلسه خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی آب و سواد آبی باید در استان گسترش یابد تا از هدر رفتن آب در شرب و کشاورزی جلوگیری شود.

وی گفت: جهاد کشاورزی باید فرهنگ سبک کشاورزی را بهبود بخشد، محصولاتی مانند برنج و سیب زمینی را جایگزین کشت های آبی کند، محصولات انفرادی را ممنوع و اجاره بهای زمین های کشاورزی را به شدت کنترل کند.

ائمه خوش آمدی تایید شد: شبکه فاضلاب سد »Maroc» تکمیل و آزادسازی آب های سد با برنامه از طریق آب های سرزمینی.

حجت الاسلام حسینی نوری گفت: جلسه توجیهی برای آموزش کشاورزان خوش آمدی با استفاده از تخصص کارشناسان آب منطقه ای باید از ظرفیت ائمه جمعه و نمازگزاران استان در این زمینه بهره برد.

دکمه بازگشت به بالا