علمی و پزشکی

کرونا چه بلایی بر سر ریه‌ها می‌آورد؟

طبق این گزارش دیباروز، Coronaviruses سلولهای زنده را آلوده می کند که از طریق آنها می توانند تکثیر شوند. در داخل ویروس ها ، ماده ژنتیکی وجود دارد که ویروس ها را با کمک اطلاعات موجود در آنها تولید مثل می کند. ویروس به راحتی گسترش می یابد و در بین موجودات زنده تکثیر می شود.

در دورترین لایه ویروس شاخه های پروتئینی وجود دارند که به ویروس کمک می کنند تا به سلولهای سالم متصل شود. وقتی ویروس وارد بدن انسان می شود ، شاخه هایی روی سطح ویروس به مولکولهای گیرنده روی سطح غشای سلول سالم متصل می شوند و ویروس وارد سلولهای بدن ما می شود.

با این وجود سلول ها مجبور نیستند وارد هسته سلول شوند و می توانند مستقیماً به بخشی از سلول دسترسی یابند ، بنابراین پروتئین های لازم برای ویروس را تکثیر می کنند و درنهایت ویروس جدیدی ایجاد می شود که شروع به جابجایی به بافت های بدن می کند.

چگونه علائم عفونت ریه ظاهر می شود

هر ریه از چندین قسمت تشکیل شده است: به طور معمول ، وقتی استنشاق می کنیم ، هوا به راحتی از طریق نای و مجاری هوایی حرکت می کند و سپس وارد کیسه های هوا می شود. این کیسه های هوا الاستیک هستند و هر کدام ساختاری شبیه به یک بادکنک کوچک دارند که در این مکان بین شریان ها و کیسه های هوا در تبادل اکسیژن تازه و دی اکسید کربن عمل می کند. لایه موجود در مجاری هوایی بیشتر میکروب ها را جذب می کند.

در بدن یک فرد سالم ، شلاق در مجاری هوایی وجود دارد که دائماً میکروب ها را در داخل مجاری هوایی به سمت خارج هدایت می کند و درنهایت فرد با سرفه آنها را بیرون می زند. از طرف دیگر ، سلولهای سیستم ایمنی بدن میکروبها و ویروس هایی را که به کیسه هوا رسیده اند ، می کشند ، اما وقتی سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد ، مانند ویروس ها ، ویروس ها می توانند سیستم ایمنی فرد را محاصره کرده و تحت تأثیر قرار دهند. در این حالت کیسه های هوا ملتهب می شوند و سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به ویروس های چند برابر می کند و باعث می شود کیسه های هوا پر از مایعات شوند و تبادل اکسیژن را دشوار می کنند.

به گزارش خبرگزاری دیباروز از سیستم پزشکی ، یک عفونت ویروسی می تواند هر دو ریه یک فرد آلوده را آلوده کند ، که این امر تنفس فرد را دشوار کرده و باعث درد قفسه سینه می شود.

سرفه ، لرز ، لرز ، سردرد ، درد و خستگی برخی از علائم عفونت ریه است ، اما عوارض جانبی بعضی اوقات می توانند جدی تر باشند. نارسایی تنفسی هنگامی اتفاق می افتد که تنفس برای فرد مبتلا مشکل شود و در این حالت به دستگاه های تنفسی یا دستگاه های تنفسی نیاز دارد. البته شدت علائم در هر فرد به عوامل مختلفی از جمله سن ، وضعیت ایمنی و … بستگی دارد.

دکمه بازگشت به بالا