عمومی

کمک‌های مؤمنانه در ایام کرونا یادآور دوران دفاع مقدس است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت اسلام مرتضی آقاتاهرانی صبح جمعه در یک برنامه ویژه “شب از همدلی »که در این سمینار توسط اردوی جهادی هیئت نمایندگی قم فاطمیان برگزار شد معصومیه این جلسه با اشاره به آیه 54 سوره مائده برگزار شد و در آن آمده است: در آیه مذکور بیان شده است ، أَيُّهَا الَّذِينَ آمین من انجام دادم یَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ» اوه مؤمنان ، مراقب باشید که برخی از مردم از دین خدا مرتد می شوند. مشکل ناراحت است اما “فَسَوْفَ یَأْتِی خدا بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُبه زودی خداوند افرادی را می آموزد که خدا را دوست دارند و خدا آنها را دوست دارد.

وی ویژگی های عاشقان خدا را تشریح کرد و گفت: “در این آیه خداوند متعال ویژگی های چنین افرادی را توصیف می کند و می گوید:”أَذِلَّةٍ اما الْمُؤْمِنِينَوقتی به آنها نگاه می کنید ، توسط مؤمنین تحقیر می شوند و بالهای خود را زیر دست و پای مؤمنان پخش می کنند.

ما به پرستاران و پزشکان کشورمان افتخار می کنیم

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با تمجید از شرکت کنندگان در جبهه سلامت اظهار داشت: برخی افراد نسبت به مؤمنان متکبر هستند و افتخار خود را می گذرانند ، در حین شیوع ویروس. کرونا ما دیده ایم که برخی از بیماران در بیمارستان ها نسبت به مؤمنان و افراد مذهبی که بیمار هستند ، تحقیر می شوند. ما به پرستاران و پزشکان خود افتخار می کنیم و خدا آنها را دوست دارد.

او گفت که آنها کمکهای مالی هستند مؤمنان در روزها کرونا وی یادآور روزهای دفاع مقدس است ، وی افزود: مؤمنان این صحنه ها یادآور روزهای دفاع مقدس است ، هنگامی که جنگنده هایی را دیدیم که شهید حسین خرازی اعلام کرد برای انجام عملیاتی باید گذرگاه باز شود و ما از برخی افراد خواستیم که به مین بروند ، در این صورت 300 جنگنده اعلام کردند. فقط 30 نفر طول می کشد.

حجت اسلام آقاتاهرانی گفتن خدا گردن است بکش وی گفت: “ما در بخش دوم این آیه خوانده ایم.”أَعِزَّةٍ اما الْكَافِرِينَمتدینان را به خاطر دوست نداشتن با چنین افرادی سرزنش نکنید ، اما متأسفانه برخی نسبت به کافران احساس حقارت می کنند.

وی گفت: “طبق آیه 54 سوره مائده ، یکی دیگر از ویژگی های افرادی که خدا را دوست دارند و خدا آنها را دوست دارد ، همین است.”یُجَاهِدُونَ فِي آنها تلاش می کنند تا دین خدا را احیا کنند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه لزوم شناخت وظیفه و مخالفت با آن را توضیح داد: در قسمت دوم این آیه می خوانیم که “وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍبارزترین نمونه این بخش از آیه هذرات علی (الف) این مخالف توبیخ است ترس این کار نمی کند ، شما باید این کار را بدانید ، باید روی آن بایستید و شکست نخورید.

وی افزود: “در قسمت آخر این آیه بیان شده است که”ِكَلِكَ فَضْلُ خدا یُؤْتِيهِ من انجام دادم یَشَاءُخدا این حالت را به کسی نمی دهد و این لطف خدا است و او را به هر کس که بخواهد می بخشد. البته کسانی که از چنین حرکاتی آگاهی ندارند ، چنین افرادی را اغراق می کنند. گری و اگر بخواهند با آن مخالفت كنند مرا متهم به سرسختي مي كنند.

ایمان خالص نتیجه عشق به خدای متعال است

حجت اسلام آقاتاهرانی وی با تأکید بر برخی از جنبه های نماز صبح ، از عشق به خدا سخن گفت و گفت: “عشق تأثیرات عجیب و غریبی بر انسان می گذارد که یکی از آنها ایمان ناب است و این نتیجه عشق به خدای متعال است ؛ امام صادق (الف) در روایت آمده است: “به محض اینکه انسان به خدا ایمان پیدا کند ، چنین مردی عزیزتر از خود شخص است.” مایا و دستور خداوند متعال برای او مهمتر خواهد بود ، سخنان انسان برای چنین شخصی ناچیز خواهد بود و سخنان خداوند برای او مهم خواهد بود.

سرانجام ، وی با بیان اینکه ایمان خالص به عشق خدا بستگی دارد ، افزود: هرچه عشق به خدا بیشتر شود ، ایمان جدی تر می شود ؛ البته اگر شخصی چیزی را دوست داشته باشد ، با آن متحد می شویم.

دکمه بازگشت به بالا