حوادث

اعزام نیرو به غرب کانادا برای مهار آتش‌سوزی‌ها

دولت فدرال کانادا گفته است که هواپیماهای نظامی را برای کمک به افسرانی که سعی در مهار آتش سوزی های اخیر در بریتیش کلمبیا دارند ، می فرستد.

به گزارش دیباروز ، بیش از 130 آتش سوزی طبیعی که بسیاری از آنها ناشی از صاعقه است ، قرار است دمای رکورد جدیدی را در طی موج گرمای اخیر در غرب کانادا دنبال کند.

در اوایل هفته ، ساکنان دهکده لایتون به دلیل آتش سوزی طبیعی روستا مجبور به ترک خانه های خود شدند.

لیتون روز سه شنبه هفته گذشته به 49.6 درجه سانتیگراد (121.3 درجه فارنهایت) رسید که بالاترین دما در کانادا از زمان شروع ثبت است.

عصر چهارشنبه آتش سوزی در این روستا – 260 مایل (260 کیلومتری) در شمال شرقی ونکوور – بسیاری از 250 روستایی را مجبور به فرار سریع و بدون فرصتی برای جمع آوری وسایل خود کرد.

یان بولدرمن ، شهردار لیتون ، به بی بی سی گفت: “در طول 15 دقیقه کل روستا در آتش سوخت.”

در روزهای اخیر ، بخشهای زیادی از آمریکای شمالی دمای غیرمعمولی را تجربه کرده اند.

مدت هاست که کارشناسان هشدار داده اند که تغییر اقلیم باعث افزایش دفعات و شدت چنین رویدادهای طبیعی مانند امواج گرما می شود ، اما آنها می گویند پیوند یک رویداد خاص با چشم انداز پیچیده است.

روز جمعه ، سازمان آتش نشانی بریتیش کلمبیا گفت که پس از حدود 12000 صاعقه در روز قبل ، 136 آتش سوزی فعال در سراسر استان فعال است. به گفته برخی مقامات ، تعداد آتش سوزی ها اکنون بیش از 150 مورد است.

صدها نفر از افراد هشداردهنده نیز ممکن است مجبور به تخلیه خانه های خود شوند.

وزیر دفاع کانادا ، هارجیت ساجان گفت که دولت برای مقابله با آتش و کمک به افراد در معرض خطر ، بالگردهای نظامی ، پرسنل و سایر کمک ها را اعزام خواهد کرد.

همزمان آتش سوزی ها منجر به بسته شدن تعدادی از جاده های اصلی شد.

وزیر ایمنی عمومی بیل بلر گفت که هوا و آتش سوزی های طبیعی تأثیر “ویرانگر” و “بی سابقه ای” بر بریتیش کلمبیا دارند.

وی گفت: “این آتش سوزی ها نشان می دهد که ما در اوایل تابستان طولانی و دشواری هستیم.”

مقامات بهداشتی می گویند ممکن است درجه حرارت بالا باعث مرگ ناگهانی 719 نفر در هفته گذشته در شهرستان شده باشد.

به گزارش بی بی سی ، لیزا لابونته ، پزشک قانونی ، در بیانیه ای گفت: “بسیاری از کسانی که هفته گذشته درگذشتند افراد مسنی بودند که فقط در خانه هایی با تهویه کم زندگی می کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا