بین الملل

دیدار نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و اداره پزشکی قانونی چگونه گذشت؟

به گزارش خبرنگار گروه منطقه ای خبرگزاری آنا از ایلام، در راستای محوریت دکتر محمد مهدی طهرجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و بهروز نصیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در خصوص تعامل دیداری بین اعضای دانشگاه و اعضای هیأت علمی دانشگاه «حرفه، صنعت و جامعه» با حضور نمایندگان درباره دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بلافاصله. پزشکی قانونی استانداری ایلام تأسیس شد.


بیشتر بخوانید:

امضای تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و پزشکی قانونی استان بوشهر


این نشست به میزبانی مهرشاد طهماسبی رئیس پزشکی قانونی استانداری ایلام برگزار شد و دانشگاه به ارائه توانمندی های علمی و آزمایشگاهی و نیروی انسانی دانشگاه پرداخت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام با اشاره به ماموریت پزشکی قانونی به عنوان یک نهاد مستقل زیر نظر قوه قضائیه، معاینه اجساد را بخش کوچکی از فعالیت های این مجموعه و معاینات زنان و مردان دانست. . معاینات روانی، سقط جنین، بالینی.. که از دیگر فعالیت های این مرکز می باشد.

مهرشاد طهماسبی امکان ارائه آماری برای جامعه شناسان، روانشناسان و سایرین از آسیب شناسی موضوعات را میسر دانست و گفت: با توجه به وظایف دولتی این مجموعه، برخی از فعالیت های خصوصی در اختیار مراکزی مانند مؤسسه است. پزشکی قانونی.”

وی از تعامل با جامعه دانشگاهی راضی بود و همکاری با صاحب نظران در حوزه های مختلف را راهگشای توسعه هر سازمانی دانست.

مدیرکل پزشکی قانونی استانداری ایلام در خصوص میزان تمایل به ارائه خدمات، تحقیقات کاربردی، بررسی آمارها، روندها و پیش بینی های بعدی، ارائه راهکارهای مناسب برای مسائلی مانند تصادفات، درگیری ها و آسیب های اجتماعی، همکاری آزمایشگاهی با دانشگاه، دانشجویان پایان نامه های مرتبط و تهیه انیمیشن های آموزشی برای پیشگیری از وقوع جرم نیز ذکر شده است.

مرکز حل مسئله باشد

استادیار روان‌شناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به نقش آموزش، پژوهش و دانشگاه در «صنعت، جامعه و زندگی» برای مردم به ویژگی‌های علوم رفتاری و ارتباط آن با عملکرد افراد در مسائل روان‌شناختی اشاره کرد.

شهرام مامی خاطرنشان کرد: دانشگاه و دانشگاهیان همواره آماده حل مشکلات هستند و در حال تلاش هستند.

حسین بیمان، استادیار گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز بر لزوم ارتباط موثر دانشگاه با جامعه و تشکیل کمیته یا شورای مشترک دانشگاه و پزشکی قانونی تاکید کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه جهان با بیش از یک میلیون دانشجو، 30 هزار هیات علمی و فضای فیزیکی به عنوان تاریخ ذکر شده، گفت: این دانشگاه در سال 1380 به عنوان بزرگ ترین دانشگاه جهان شناخته می شود. دانشگاه در استان ایلام

رحمت الله محمدی پور افزود: با کمک 200 نفر از اعضای هیأت علمی تمام وقت در رشته های مختلف و بیش از این تعداد نیروی متعهد، بیش از 6000 دانشجو که حدود نیمی از آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، به آزمایشگاه های مجهز مجهز شدند. و اماکن ورزشی.»، خانه نوآوری، مراکز تحقیقاتی، کارگاه‌های کامپیوتری، آزمایشگاه‌های زبان، مهمان‌خانه‌ها، سیستم‌های اینترنتی مناسب، مکان‌های آموزشی مناسب، کتابخانه‌ها، مکان‌های فرهنگی، سلف‌سرویس و… از طریق تسهیلات بانکی بسیار راحت و بی‌سابقه.

وی با اشاره به سیاست های مرتبط با «صنعت، جامعه و جامعه» برای حل بحران ها و مشکلات، گفت: دانشگاه باید محور حل مسئله و تلاش اساتید برای نقش آفرینی در «حرفه، صنعت و جامعه» باشد.

امضای تفاهم نامه همکاری و تشکیل کمیته مشترک پزشکی قانونی و دانشگاه از مهمترین محورهای این نشست بود.

بررسی ارتباط ژن ها با نژادهای مختلف، امکان بررسی نمونه های ژنی در آزمایشگاه های دانشگاهی، استفاده از آمار واقعی در تحقیقات، تکامل و تغییرات بنیادی در علم، آینده پژوهی، تیم های مشاوره تحصیلی، استفاده از آمار در تحقیقات و فناوری های مختلف، ثبت نام در رشته های علوم پزشکی، پروژه های تحقیقات کاربردی و … از جمله موارد این نشست مشترک چند ساعته است که توسط آرش ندمی، استادیار آمار، احمد مومنی، دانشیار حقوق، اختر سلطانی، دانشیار الهیات، علی رضا برگزار می شود. رنگین، استادیار فیزیولوژی و جواد فیض الله، استادیار مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، ایلام.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا