حوادث

هواشناسی ۱۴۰۲/۰۷/۰۶؛ تشدید بارش‌ها در ۳ استان

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان در گفتگو با دیباروز با اشاره به شرایط جوی کشور اظهار کرد: پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ مهرماه) جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است. طی این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته وی شنبه و یکشنبه (۸ و ۹ مهرماه) علاوه بر ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر، در برخی نقاط اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه بارش در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل تشدید می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از اواخر دوشنبه (۱۰ مهرماه) با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش از سمت سواحل غربی دریا شروع می‌شود.

ضیائیان افزود: سرعت وزش باد پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد که در برخی از این مناطق با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ آنلاین) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۸ آنلاین) صاف و افزایش باد، از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدیدو در نیمه شب ابری با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

وی در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ آنلاین) اهواز با دمای ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ و ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

تشدید بارش‌ها در ۳ استان

سازمان هواشناسی از جو پایدار امروز وفردا برای اکثر مناطق کشور خبر داد و با اشاره به بارش باران در برخی استان‌ها از تشدید بارش‌ها در ۳ استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دیباروز، تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز فردا جو پایداری در بیشتر مناطق کشور حاکم است. طی این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

شنبه و یکشنبه هفته آینده علاوه بر ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر در برخی مناطق اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه بارش‌ها در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل تشدید می‌شود.

از اواخر وقت روز دوشنبه هفته آینده با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش‌ها از سمت سواحل غربی دریا شروع می‌شود. سرعت وزش باد امروز و فردا در نوار شرقی کشور افزایش یافته که در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

آسمان تهران امروز نیز صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعت همراه با افزایش ابر پیش‌بینی شده است. بیشینه دما امروز پایتخت ۲۶ درجه خواهد بود.

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا