بین الملل

بازنگری اصلاح نظام تدریس در آئین نامه ارتقا به مرور جای می‌گیرد

معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با آنا‌:

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: اصلاح نظام تدریس باید به مرور در آئین نامه ارتقا و تسهیلات و برنامه و در بازنگری اخلاق آموزش در دانشگاه خرد و نسل جدید تمدن ساز مورد توجه قرار گیرد تا به نتیجه درستی دست یابیم. 

قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره اصلاح نظام تدریس گفت: برای تحقق این وضعیت باید قوی‌تر به بحث آموزش ورود پیدا کنیم. 

وی افزود: بحث ارتباط استاد با دانشگاه مسئله اخلاق را نشان می‌دهد و این ارتباط را نمی‌توان به هیچ صورتی تعطیل کرد و همانند اعضای خانواده است و استادان باید علم را به هر شیوه‌ای به دانشجو انتقال دهند. 

عموعابدینی تصریح کرد: کپی کردن کار درستی نیست و پیشگیری از آن خردورزی را حاکم می‌کند و این اولویت دانشگاه‌های ایرانی اسلامی است. 

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: مباحثه اساس کار تعلیم و تربیت است و سابقه دانشگاه دارالفنون به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه و آخرین نسل دانشگاه ایرانی را باید مدنظر قرار دهیم و برای اصلاح نظام تدریس به دنبال ایجاد کرسی استادیاری و دانشیاری هستیم تا آن‌ها به عنوان استعداد درخشان پذیرفته شوند. 

عموعابدینی تاکید کرد: استادیاری شامل کرسی آموزش و پژوهش و فناوری است و عموم افراد جامعه خیلی از فارغ التحصیلان فوق دکتری و پرفسوری را دکتر نمی‌پندارد، بلکه آن‌ها را همان استاد می‌دانند؛ بنابراین باید به مرور این مباحث را در آئین نامه ارتقا و تسهیلات و برنامه و در بازنگری اخلاق آموزش در دانشگاه خرد و نسل جدید تمدن ساز مورد توجه قرار دهیم تا به نتیجه برسیم.

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا