استان ها

اهوازی‌ها به شهردار اصفهانی‌شان اعتماد کنند / خانواده گزینه‌ها حاضر به زندگی در اهواز نبودند

دیباروز / خوزستان رئیس شورای شهر اهواس نحوه انتخاب شهردار جدید و روندی که منجر به انتخاب این گزینه شد را توضیح داد.

سیاوش محمودی در نشست خبری که امروز (13 شهریور) درباره نحوه انتخاب شهردار اهواس برگزار شد ، اظهار داشت: بر اساس ماده 80 آیین نامه سازماندهی و وظایف شوراهای شهر ، ظرف یک ماه پس از به رسمیت شناختن شورا ، اعضا باید انتخاب شهردار را برای شرایط مقررات تصدی شهرداری که در سال 1997 در مورد آن اعلام شد ، در نظر بگیرید.

به گزارش دیباروز ، وی افزود: “ما هیچ شانسی نداشتیم و اگر شهردار در این مدت انتخاب نشود ، شورای شهر باید پاسخ دهد و در صورت عدم پاسخ قانع کننده ، موضوع به هیئت حل اختلاف ارجاع می شود. و شورا منحل خواهد شد. “

رئیس شورای شهر اهواس تصریح کرد: در این سیستم شرایط خاصی برای انتخاب شهردار تعیین شد. مهمترین جزء وظایف شهردار مدرک تحصیلی مربوط است. در گذشته افرادی بدون صلاحیت مربوطه شهردار می شدند ، اما این مقررات زمینه های تحصیلی خاصی را برای شهردار پیش بینی کرده است.

وی گفت: داشتن سوابق اجرایی مربوط یکی دیگر از الزامات شهرداران در شهرهای بزرگ است. بر این اساس ، شهرداران شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر باید 9 سال سابقه مدیریت ارشد داشته باشند ، که شرایط و تعداد انتخابات را نسبت به دوره های قبل کمتر کرده است و دست ما برای انتخاب تنگ بود.

محمودی افزود: استاندار و معاونین استاندار از مدیران ارشد محسوب می شوند اما مدیر کل مدیر اول نیست و مدیر میانی محسوب می شود. این آیین نامه تلاشی است برای انتخاب شهرداران از بدنه شهرداری ، بنابراین شخصی که به مدت یک سال در پست شهرداری بوده است یک سال سابقه مدیریت ارشد دارد. معاون شهردار یا مدیر عامل شرکت نیز بخشی از دفتر مدیریت ارشد است ، اما شهردار منطقه مدیر میانی است.

وی با اشاره به معیارهای اعضای شورا برای انتخاب شهردار اهواس گفت: در این راستا دوره های قبلی شوراهای شهر رضایت بخش بود و 30 شاخص پیشنهاد شد و 9 معیار برای انتخاب شهردار تعریف شد.

رئیس شورای شهر اهواز در مورد نحوه انتخاب شهردار گفت: پس از انتشار فراخوان برای ارائه گزینه های شهرداری اهواس ، 40 گزینه پیشنهاد و مورد بحث قرار گرفت و با 15 تا 20 نفر مذاکره کردیم ، پنج نفر که محلی هستند. » از بین آن افراد ، ما توانستیم پنج نفر را متقاعد کنیم که به ما برنامه ارائه دهند.

وی با اشاره به برخی از گزینه ها برای پر کردن موقعیت شهرداری اهواز ، افزود: “ما با مازیار حسینی ، یکی از گزینه های شهرداری تهران مذاکره کردیم ، اما او به دلیل نارضایتی خانواده اش در اهواز حاضر نشد.” علیرضا جاوید و همچنین آقای عبادیان که اصالتاً خوزستانی بودند و از شهرداران موفق یکی دو منطقه شهرداری تهران بودند نیز از حضور در اهواس خودداری کردند. آقای پورناصر همچنین شهردار دو منطقه در تهران بود و تا آنجا پیش رفت که برنامه را ارائه کرد ، اما خانواده اش نیز از حضور در اهواس خودداری کردند.

محمودی گفت: ما از مشهد دو انتخاب داشتیم. ما همچنین با آقایان خیرالله کاظمی و آقای درهمی مذاکره کردیم. همچنین با آقای واتانیکا و اسفندیاری وارد مذاکره شدیم. ما دو گزینه از قم داشتیم که در جاهای دیگر خدمت می کردند و نمی توانستند در اهواس خدمت کنند.

وی گفت: “انتخاب اصلی ما از اصفهان آقای قاری قرآن بود که سابقه چندین معاون شهردار را دارد و در حال حاضر مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان است.” او همچنین برنامه خود را ارائه کرد ، اما به دلیل نارضایتی خانواده از حضور در اهواس خودداری کرد.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به تکمیل شدن رضا امینی به عنوان گزینه شهرداری اهواز ، افزود: به جز اعضای شورای شهر اهواز ، هیچ فرد مسئول یا فعلی در انتخاب آقای امینی شرکت نکرد. این اظهارات نماینده یا سایر مقامات ما دروغ محض است.

وی با اشاره به نحوه شناسایی امینی تصریح کرد: هیئتی از شورای شهر برای تحقیق در مورد آقای قاری قرآن به اصفهان رفت و شخصی که توسط هیئت اعزامی از سوی شورای اهواز در حال بررسی بود ، آقای رضا امینی را معرفی کرد و از هیئت پرسید. برای تعیین آقای امینی .. تماشا کنید. پس از این جلسه ، رزومه وی به عنوان واجد شرایط بررسی شد. سپس ما او را به اهواس دعوت کردیم و اولین جلسه برای آشنایی بود ، سپس او برنامه کاری خود را ارائه کرد.

محمودی در مورد گزینه های محلی شهرداری اهواز گفت: از جمله گزینه های محلی ما آقایان سلیمانی فر ، آقای علیپور ، صدیقی و شهردار سابق آبادان بودند. یکی دو نفر دیگر در میان نامزدهای محلی بودند ، اما رای اعضای شورای شهر را نگرفتند.

وی افزود: “برخی از گزینه های محلی سابقه 9 ساله در مدیریت عالی ندارند.” شرایط ورود به مرحله ارائه برنامه بر اساس خلاصه آرای اعضای شورا بود که اعضای شورا موافقت کردند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: “در نهایت ، دو نفر از پنج نفری که برنامه اقدام را ارائه کردند و اعلام کردند که نمی توانند در اهواز خدمت کنند ، استعفا دادند ، بنابراین تنها سه نامزد ، آقای تنخواه ، امینی و ابراهیم پور ، برای اهواز باقی ماندند. شهرداری.”

وی با بیان اینکه تصدی سمت شهردار اهواز شرط انتخاب شهردار اهواس نیست ، افزود: بسیاری از شهرداران غیر شهروند موفق شده اند ، بنابراین مردم باید به اعضای شورا و در این انتخابات اعتماد کنند.

محمودی افزود: شهردار منتخب اهواس گفت که در عرض یک ماه خیابان به خیابان شهر را می شناسد.

وی در خصوص روند انتخاب 9 سال سابقه مدیریت و آموزش عالی برای شهردار منتخب اهواس گفت: آقای امینی چهار سال مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان بوده و چون مدیر میانی بوده است ، او دو سال سابقه مدیریت ارشد دارد. او شش سال به عنوان شهردار منطقه کار کرد ، که هنوز سه سال مدیریت ارشد محسوب می شود زیرا مدیر میانی نیز است ، اما به دلیل ادامه سه سال مدیریت در یک مکان ، یک سال نیاز به 9 سال مدیریت ارشد کاهش می یابد وی شش سال رئیس شورای شهر اصفهان بوده و در هر جلسه شورا ، یک سال مدیریت ارشد محاسبه می شود.

رئیس شورای شهر اهواس افزود: آقای امینی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و از دکترا دفاع می کند ، اما بند جانباز بودن جایگزین عدم وجود دکترا می شود.

وی در مورد نیروهای بومی یا غیربومی شهردار اصفهانی اهواز توضیح داد: مطمئناً هر مدیری به یک تیم نیاز دارد. آقای امینی گفت که ارزیابی های لازم را در مورد مدیران شهرداری انجام می دهد و اگر در برخی زمینه ها با چالش هایی روبرو شود و نتواند این چالش ها را حل کند ، با هماهنگی شورا ، تغییری را ایجاد می کند که این تغییر در اختیارات نخواهد بود. فقط از اصفهان و ما نگفتیم که نیروها باید از اصفهان و شاید از شهرهای دیگر باشند. تعداد این نیروها هنوز مورد بحث قرار نگرفته است ، اما باید مدیری انتخاب شود.

محمودی با اشاره به حقوق 500 کارمند و 130 مدیر شهرداری ، در حالی که مشخص نیست آنها در کجا کار می کنند ، می افزاید: “چنین مواردی از معایب کار اعضای شورا است.” بنابراین ، در این دوره ، اعضای شورای شهر کارکنان دفتر خود را از بدنه شهرداری تهیه می کنند.

وی گفت: “بحث منابع انسانی در شهرداری اهواز پیچیده است و این موضوع چالش اصلی ما است.” شهرداری اهواز نیروهای باتجربه ای دارد که باید سازماندهی شوند. مطمئناً در این دوره مدیر باید دارای صلاحیت های فردی ، عمومی و تخصصی باشد.

رئیس شورای شهر اهواس تصریح کرد: مسائلی در ارتباط با اصفهانی بودن شهردار و موضوع حمل و نقل آبی وجود داشت. هیچ ارتباطی بین آب و شهرداری وجود ندارد زیرا ما در اداره آب و برق حضور نداشتیم ، اما شهردار را انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه اعضای شورا در برکناری و نصب شهردار دخالت نمی کنند ، بلکه فقط مشاوره می دهند ، گفت: اینکه شهردار منطقه از نژاد یکسانی با مردم منطقه و این مسائل باشد ، صحیح نیست. باید دفع شود.

آل محمودی با اشاره به عادی شدن مشکلات اهواز برای مردم گفت: مسائل مربوط به دفع آبهای سطحی ، آسفالت زنی و حذف چاله ها ، بهبود وضعیت فضاهای سبز و رفت و برگشت ، از اولویتهای کوتاه مدت ماست.

وی با تأکید بر نیاز به تغییر اساسی در اهواز ، گفت: “امروز موضوع اصلی شهرداری ها سرمایه گذاری و درآمدزایی است.” حذف موانع سرمایه گذاری ، افزایش درآمد و تثبیت مدیریت بسیار مهم است. انتخاب صحیح باید بر اساس شایستگی و ثبات انجام شود زیرا شهرداری دچار بی ثباتی اداری شده است.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه 48 تا 53 درصد بودجه شهرداری اهواز از سال 95 تأمین شده است ، توضیح داد: بودجه امسال 3550 میلیارد تومان است. دلیل اصلی عدم تحقق بودجه این است که منابع اصلی درآمد در حوزه شهرسازی ظاهر می شوند و موضوعات خاصی که این حوزه را تحت تأثیر قرار می دهد. یکی از برنامه های آقای امینی این است که بودجه به سمت منابع درآمدی پایدار حرکت کند.

و در مورد عدم واگذاری خانه سازمانی شهردار توسط شهردار سابق اهواس ، موسی الشعری که سال گذشته برکنار شد ، گفت: «آقای الشعری هنوز خانه سازمان و خودرو را تحویل نداده است ، و او این کار را تا پایان ماه سپتامبر انجام خواهد داد. “

محمودی با بیان اینکه مسائل مربوط به زنان و آسیب پذیری های این حوزه کمتر دیده می شود ، گفت: در این راستا ما مشاور امور زنان را تعیین می کنیم و کمیته ای در این زمینه برای پیگیری مستقیم این موضوعات تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه باید حداقل یک باغ بانوان در هر منطقه داشته باشیم و این موضوع در این دوره پیگیری می شود ، افزود: دو باغ زن در اهواس سالها پیش متروکه شده و باید احیا شوند. همه مراکز فرهنگی به جز یکی تعطیل هستند ، بنابراین ما باید این مکان ها را احیا کنیم و سپس به کارهای دیگر بپردازیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا