فرهنگ و هنر

بودجه حوزه علمیه خواهران جوابگوی نیازها نیست

دیباروز/ قم رئیس شورای تصمیم گیری حلقه های خواهران کشور گفت: بودجه اختصاص یافته به شهرک خواهران جوابگوی نیازها نیست و همیشه از کمبودها صحبت می شود.

آیت الله مرتضی مقتدی در مراسم افتتاحیه 22 ساختمان و تمدید 12 پروژه آموزشی و تربیتی مؤسسه نونهالان با اشاره به کمبود اعتبارات مستمر در این مدرسه گفت: این کمبودها همواره یکی از موضوعات اصلی جلسات است. در مورد املاک راهبه ها بحث می کند.

وی افزود: البته باید در نظر داشت که کارهای انجام شده در این مجموعه به دلیل کمبود بودجه نباید نقص داشته باشد و افزود: از مجلس شورای اسلامی می خواهیم به اختصاص اعتبار برای خواهران توجه ویژه داشته باشد. “مدرسه.”

وی ادامه داد: در رژیم گذشته زنانی که تصمیم به تحصیل در علوم دینی می گرفتند با مشکلاتی از جمله کمبود استاد و منابع مواجه بودند و این در دست مبارک ایشان بود.

مقتدی افزود: در حال حاضر حدود 500 مدرسه با بیش از 160 هزار دانش آموز وجود دارد و مدرسه خواهران هم اکنون بیش از 70 هزار دانش آموخته دارد. اساتید حوزه های علمیه خواهران نیز از فارغ التحصیلان این مدارس هستند.

وی افزود: مدارس خواهران فعالیت های خوب و ارزشمندی دارند و باید پاسخگوی علاقه مندان به توسعه مدارس باشیم تا هیچکس از تحصیل در حوزه های علمیه محروم نشود.

غلامحسین محمدی زاده معاون پشتیبانی و منابع انسانی خواهران مدرسه کشور در این مراسم با اشاره به اینکه بودجه توسعه این موسسه در سال 96 40 میلیارد تومان بوده و همچنان به همین میزان بوده است، خواستار افزایش بودجه عمرانی برای ارتقای کمی و کیفی پروژه ها که ترکیبی بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا