حوادث

سوخت قاچاق موجب انفجار منزل مسکونی در کرمان شد

دیباروز/کرمان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انفجار یک منزل مسکونی به دلیل انتشار گاز بنزین خبر داد.

ابراهیم بابایی امروز ۱۱ مردادماه در تشریح این خبر گفت: این حادثه در ساعت ۳ و ۴۰ دقیقه بامداد امروز رخ داده است.

او محل این حادثه را کوچه شماره ۲۹ خیابان گلدشت اعلام کرد و افزود: این انفجار علاوه بر آتش‌سوزی گسترده و خسارات قابل توجه، موجب فروریختن شیشه‌های برخی منازل اطراف و ایجاد رعب و وحشت ساکنان این منطقه شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خسارات ناشی از انفجار را که از منازل اطراف گزارش شده نیز قابل توجه و شدید دانست و گفت: مصدومیت‌های ناشی از وقوع حادثه، به اظهارات همسایگان مربوط می‌شود که بنا بر اظهار برخی از آن‌ها، سقوط و پرتاب اشیا از قبیل لوستر و …، در اثر موج انفجار، موجب صدماتی شده است.

او به حضور ۱۵ آتش‌نشان با چهار دستگاه خودروی اطفایی و تجهیزات کامل، به‌همراه برخی از مسئولان این سازمان برای مهار آتش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش آتش‌نشانان، علاوه بر مهار آتش، عملیات لکه‌گیری در فرایند مبارزه با آتش‌سوزی نیز به پایان رسیده است.

بابایی افزود: با توجه به حجم قابل توجه سوخت(بنزین) باقی‌مانده در محل و خودرو، با حضور پلیس و انتقال امن خودرو به خارج از منطقه مسکونی و یا مکان مناسب دیگر، عملیات خاتمه یافت.

او ادامه داد: تا انتقال خودروی حامل سوخت توسط پلیس، یک دستگاه خودروی اطفایی در محل حادثه در خیابان گلدشت حضور داشت. 

بابایی بیان کرد: بررسی همکارانی که به‌منظور ثبت گزارش حادثه در محل حضور داشته‌اند و اطلاعات مورد نیاز را جمع‌بندی کرده‌اند، حاکی از این است که پنج دستگاه خودرو و ۲۰ منزل مسکونی از پیامدهای نامطلوب ناشی از انفجار بامداد امروز، کم و بیش خسارت دیده اند. 

او با بیان اینکه شدت انفجار، به ترک‌خوردگی برخی ساختمان‌ها منجر شد، گفت: این حادثه، درگیری همسایه‌ها با فرد خاطی را به‌همراه داشت. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: با توجه به حجم قابل توجه بنزین و بخارات قابل اشتعال موجود در محیط، این آتش‌سوزی گسترده، موجب سوختن یک دستگاه خودرو و خسارت به دو واحد مسکونیِ طبقات فوقانیِ آن شد.

انتهای پیام

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا