حوادث

ارائه خدمات امدادونجات به بیش از ۷۴۶ هزار نفر در ۳۵۴ روز گذشته/ اعلام پرحادثه‌ترین استان‌ها

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات امداد و نجات به بیش از ۷۴۶ هزار نفر در ۳۵۴ روز گذشته از سال ۱۴۰۱ خبر داد.

 به گزارش دیباروز، صادق محمودی با اشاره به این که امدادگران جمعیت هلال‌احمر، در سوانح جاده‌ای، جوی و اقلیمی، زمین‌لرزه، ارتفاعات، کوهستانی و مناطق جنگلی، سوانح مرتبط با محیط‌های آبی و … و از اول سال حضور داشتند، گفت: در ۳۵۴ روز گذشته، امدادگران جمعیت، در ۳۸ هزار و ۳۶۵ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات در سطح کشور حضور داشتند. در این مدت زمان، به ۷۴۶ هزار و ۸۰۲ نفر از آسیب‌دیدگان و در راه ماندگان سوانح مختلف، خدمات امداد و نجات ارائه شده است و تعداد ۴۶۹ هزار و ۷۶۳ نفر نیز اسکان اضطراری پیدا کردند.

محمودی با اشاره به این که به طور میانگین هر ماه، ۳۱۹۷ عملیات و خدمات امداد و نجات انجام شده است، افزود: به طور میانگین، به ۶۷ هزار و ۸۹۱ نفر در هر ماه ارائه خدمات امدادونجات ارائه شده و هر ماه نیز، ۱۰۸ عملیات انجام گرفت.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان این که هر روز به ۲۱۰۹ نفر امدادرسانی شده است، اظهارکرد: در این مدت زمان، ۲۰ هزار و ۵۷۳ مصدوم و بیمار ناشی از سوانح مختلف به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند و ۱۸۲ هزار و ۷۴۰ نفر نیز در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی دریافت کرده‌اند؛ همچنین طی این مدت زمان، ۴۴ مادر باردار به صورت زمینی و هوایی از مناطق صعب العبور به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

محمودی گفت: در ۳۵۴ روز گذشته و از ابتدای سال ۱۴۰۱، نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در ۲۰ هزار و ۷۰۱ مورد عملیات امداد و نجات جاده‌ای در محورهای برون شهری حضور پیدا کردند و طی ۳۹۳۸ مورد عملیات نجات فنی، به رهاسازی ۵۱۳۷ نفر مصدوم محبوس شده در خودروها اقدام کردند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ بیشترین عملیات و خدمات امداد و نجات در استان‌های مازندران با ۵۶۹۲ مورد، اصفهان با ۳۶۷۳ مورد و فارس با ۱۹۴۰ مورد و کمترین عملیات و خدمات امداد و نجات در استان‌های ایلام با ۴۰۶ مورد، یزد ۳۳۷ مورد و مرکز کیش با۱۳۰ مورد به انجام رسیده است.

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر افزود: بیشترین عملیات و خدمات امداد و نجات در یک ماه، مربوط به شهریور با انجام ۴۷۳۸ مورد، تیر با انجام ۳۸۰۲ مورد و بهمن با انجام ۳۷۱۲ مورد و بیشترین عملیات و خدمات امداد و نجات در یک روز مربوط به ۱۳ فروردین با ۲۹۶ مورد، ۲۵ شهریور با ۲۷۳ مورد و ۲۲ شهریور با ۲۴۷ مورد را شامل می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا