استان ها

غرامت جنگی ایثارگران گرفتار مصلحت اندیشی مسئولان/ کسی برای احیای حق رزمندگان پیشقدم نمی شود!

به گزارش دیباروز از تبریز، سردار رضا شرفخانی در همایش ایثارگران پیگیری کننده موضوع غرامت جنگی در مسجد امام حسن مجتبی(ع)تبریز اظهار داشت: بسیاری از مسئولان، مصلحت سیاسی خود را بر مصلحت کشور ترجیح داده و موضوع غرامت و خسارت جنگی قطعنامه 598 را 34 سال است مسکوت گذاشته اند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته حقوقی ویژه با حضور فرزندان شهدا و ایثارگران جهت پیگیری دریافت غرامت جنگی دوران دفاع مقدس تصریح کرد: با طرح شکایت و پیگیری قضایی، قاضی پرونده به این نتیجه رسیده که دولت باید ملزم به پیگیری شود اما اگر اقدامی برای احقاق حقوق ایثارگران صورت نگیرد، از طریق کشور ثالث شکایت و به نتیجه می رسیم.

شرفخانی با بیان اینکه برای روند قانونی پرونده در انتظار رای اعلانی قاضی هستیم خاطرنشان کرد: اگر دولت جمهوری اسلامی همچنان بر عدم پیگیری موضوع اصرار داشت، این کمپین راههای دیگری را برای دریافت خسارت و غرامت ایام دفاع مقدس پیگیری خواهد کرد.

دبیر کمپین پیگیری غرامت جنگی ایثارگران کشور با بیان اینکه خسارت و غرامت دو مقوله جدا و قابل پیگیری هستند به تفکیک وضعیت ایثارگران اشاره کرد و افزود: موضوع خسارت و غرامت آزادگان، جانبازان شیمیایی، خانواده های معضم شهدا، رزمندگان و سایر ایثارگران بر اساس قوانین بین المللی متفاوت و قابل پیگیری است.

غرامت جنگی ایثارگران گرفتار مصلحت اندیشی مسئولان/ کسی برای احیای حق رزمندگان پیشقدم نمی شود!

وی با بیان اینکه مسئولان کشور فقط به یک بخش از پیگری خسارت و غرامت ایثارگران بسنده کرده و در بوق و کرنا می کنند گفت: اخیرا بنیاد شهید در مورد جانیازان شیمیایی اطلاعیه ای صادر کرده که بعد از سه دهه، علیه صادرکنندگان تجهیزات شیمیایی در دادگاه بین المللی طرح شکایت می کند.

شرفخانی این اقدام را ناکافی و تبلیغاتی عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع محدود به محکومیت شرکت های اروپایی صادر کننده تجهیزات شیمیایی است درحالیکه پیش از طرح شکایت نیز ۸۵ شرکت آلمانی آمادگی خود را برای پرداخت خساردت اعلام کرده اند اما دولت ایران موضوع را پیگیری نکرده است!

وی موضوع خسارت و غرامت را دو مقوله مستقل از هم عنوان کرد و افزود: این دو موضوع حق تثبیت شده ایثارگران و لقمه ای است که در گلوی مسئولان گیر کرده برای همین بین دولت های مختلف دست به دست می شود.

دبیر کمپین پیگیری غرامت جنگی ایثارگران کشور تاکید کرد: وقتی 8 سال اجازه ندادیم یک وجب از خاک میهن دست دشمن بیفتد از حق مسلم خود نیز نخواهیم گذشت.

46

دکمه بازگشت به بالا