فرهنگ و هنر

پایدار ماندن حق پرستاری همسران جانبازان ۷۰ درصد، پس از شهادت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد که 70 درصد حق حمایت از همسران 70 درصد جانبازان پس از شهادت این جانبازان ثابت می ماند.

به گزارش آژانس دانشجویی ایران ، سعید احویدی وی در مراسم امضای تفاهم نامه و ارائه همکاری بنیاد شهید با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همسر جانبازی که جان خود را وقف جانباز کرد. در همین راستا ، تصمیمی از سوی هیات امنای بنیاد شهید دریافت کردیم که بر اساس آن حق حمایت از 70 درصد جانبازان تا 70 درصد ثابت خواهد ماند.

وی ادامه داد: “ما منابع این کار را شناسایی کرده ایم و این حکم عطف به ماسبق خواهد بود و اگر جانباز زنده باشد ، این حق پرستاری به وی پرداخت می شود.”

در جنبه دیگری از سخنان خود ، آوهی توضیح داد که دیدگاه ما قبلاً فقط به شهدای مرد و جانباز متمرکز بود و کنفرانس 17000 شهید و جانباز که توسط معاون وزیر امور زنان برگزار شد ، توانست این دیدگاه را تغییر دهد و افزود: پیشکسوتان مرد. از طرف دیگر ، 26 زن قطع نخاع و یک زن قطع نخاع زن داریم که از روز برگزاری این همایش ، این زنان هویت و شخصیت خود را احساس کرده اند. همچنین هفته آینده ، اولین آسایشگاه زنان آسیب نخاعی ، که مناسب سازی شده و شامل یک پرستار زن جانباز است ، افتتاح می شود.

رئیس بنیاد شهید گفت: هر وقت صحبت از ایثار و از خودگذشتگی است ذهن ها به مردان شهید ، جانباز و ایثار معطوف می شود. نحوه نگرش ما به زنان و فعالیت های اجتماعی آنها دقیق نبود و خوشبختانه پوشش خبری کنفرانس در مورد 17000 شهید ، جانباز و شهدای زن بی سابقه بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا