علمی و پزشکی

کاهش تا ۷۰ درصدی ترددهای درون شهری / پیشنهاد به ستاد کرونا درباره حمایت از مشاغل آسیب دیده

با توجه به شفاف: علیرضا زالی در حاشیه تفاهم نامه همکاری بین ریاست اداره بیماری های کرونا در تهران و سازمان فرهنگی و فنی شهرداری تهران با اشاره به وضعیت ترافیک داخل شهر طی 24 ساعت گذشته اظهار داشت: میزان کاهش ترافیک داخل شهر طبق آمار پلیس راهور بیش از 59 است. این درصد در طول روز و 70٪ در ساعت 21-4 صبح بود.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته بیش از 90 درصد از ترافیک بزرگراه تهران-شمال کاهش یافته است ، گفت: همچنین در بزرگراه تهران-قم و حمل و نقل جنوبی تهران این رقم به 70 درصد رسیده است.

زالی با بیان اینکه هرچه بیشتر محدودیت ها از ابتدا تصویب شود ، شرایط بهتر است ، اظهار داشت: با کمک و تلاش نیروهای پلیس ، نظارت مناسب و مستمر بر محدودیت ها اعمال می شود ، به همین دلیل شاهد شرایط مطلوب تری هستیم. در همین راستا ، 90 تیم علاوه بر 150 تیم سابق با تمرکز بر نیروهای تلافی جویانه در تهران ، این محدودیت ها را زیر نظر دارند.

به گفته وی ، هرگونه تغییر در مرگ و میر ناشی از مداخلات مدنی و اجتماعی بین یک ماه تا 40 روز ، در صورت بستری شدن در بیمارستان حدود 3 هفته و در کلینیک های سرپایی بین 10 تا 14 روز طول می کشد.

فرمانده اداره عملیات بیماری های کرونا در تهران گفت: مطالعات اپیدمیولوژیک ما نشان می دهد که مداخلات در منطقه محله محوری ، تشخیص بیماری و کاهش اثرات منطقه ای این بیماری تا قبل از 40 روز حاصل نمی شود ، بنابراین باید صبورانه منتظر بمانید. بیایید جهت را تغییر دهیم.

چند پیشنهاد برای ستاد ملی کرونا

الزالی همچنین با اشاره به برخی پیشنهادها به مجلس شورای ملی کرونا ، دولت و به ویژه پارلمان که در فصل بودجه قرار دارند ، گفت: این پیشنهاد به گونه ای مطرح شده است که مشاغل آسیب دیده مستقیم و غیرمستقیم را شفاف و شفاف می کند. وقتی حمایت کنید.

وی با اشاره به شکایت برخی شرکت ها گفت: “بسیاری از آنها از تأخیر در ارائه بسته های پشتیبانی به آنها شکایت دارند.” صاحبان ویروس کرونا نیز با بروکراسی های متعددی روبرو هستند.

فرمانده ستاد ویروس کرونا در تهران در بیانیه ای گفت که بسیاری از مشاغل ، با وجود همه مشکلات ، نیروهای خود را اصلاح نکرده اند و گفت: “از افرادی که بخاطر انسانیت باعث بیکاری کارمندان خود نشده اند ، باید حمایت جدی شود.”

زالی با بیان اینکه عمده ترین دغدغه شرکت ها پرداخت اجاره و بازپرداخت چک است ، گفت: در نامه ای به مقر ملی کرونا درخواست کردیم محدودیت های دو هفته ای به عنوان پرونده حقوقی ویژه معاملات تجاری در نظر گرفته شود تا بازگشت چک ها سابقه ای باشد که مشاغل ایجاد نکند.

وی همچنین با اشاره به مشکل برخی از بیمه شدگان با تأمین اجتماعی گفت: برخی از بیمه شدگان باید برای تأیید تست تاج مثبت خود به این دفاتر مراجعه کنند که در این صورت می تواند خطرناک باشد. در همین راستا ، پیشنهادهایی به رهبری ملی ارائه شده است و امیدواریم که تصویب شود. اگر فردی بیمار شود یا نتیجه آزمایش مثبت باشد تا شغل خود را از دست ندهد یا سالانه مشکلی نداشته باشد ، درخواست تأیید می شود.

وی گفت: “همچنین ، برخی از اجتماعات باید به صورت حضوری برگزار شود. ما امیدواریم که ستاد ملی کرونا با پیشنهاد ما مبنی بر قانونی بودن جلسه غیرحضوری موافقت کند.”

زالی افزود ، “زمان بسیاری از اجتماعات می گذرد و طبق آیین نامه شورای آنها آنها باید حضور داشته باشند و آنها نگران ادامه کار خود هستند ، بنابراین ما از آنها خواستیم تا از حالت الکترونیکی استفاده کنند.”

دکمه بازگشت به بالا