استان ها

اهمیت اجرای رویدادهای فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس

دیباروز/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس بر لزوم برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در این استان تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اجرای برنامه‌ها و رویدادها با محوریت روایتگری است تا آشناسازی مردم با پیشینه فرهنگیشان در این مرز و بوم افزایش یابد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، اول اردیبهشت‌ماه در همایش ادبی گلگشت سعدی با بیان اینکه فارس میزبان ۳۷ درصد از آثار تاریخی و گردشگری کشور است، افزود: تمامی تلاشمان این است که بستری فراهم شود تا مردم بتوانند ازتمامی امکاناتی که در حوزه فرهنگ و تمد نی کشور و استان فارس وجود دارد، بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به ریشه‌های فرهنگی ما بپردازد و خورده فرهنگ‌ها را از عزلت بیرون کشاند، برگزاری رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی است که امروز شاهد برگزاری چنین مراسمی هستیم.

وی برگزاری چنین رویدادی که به مناسبت فرا رسیدن یاد روز و هفته بزرگداشت شاعر نامی شهرمان سعدی شیرازی دایر شده است، مثبت ارزیابی کرد و خواستار تداوم چنین برنامه‌هایی با مشارک مردم فرهنگ دوست ایران زمین شد.

ثابت اقلیدی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از ویژگی‌های استاد سخن، شیخ اجل سعدی شیرازی پرداخت و گفت: سعدی علاوه بر اینکه شاعر برجسته و شهیری است در واقع به دلیل علاقه‌ای که به سفر داشته است خود یک گردشگر حرفه‌ای به شمار می‌رود.

وی افزود: با اینکه شیخ اجل سعدی به نگارش سفرنامه‌های اقدام نکرده اما در حکایت‌های گلستان و بوستان آثار سفرهای خود را در قالب حکایت‌ها، پند و اندرزها آورده است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: آثاری که وقتی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند در واقع آموزه‌های انسانی را تبیین می‌کنند و بیانگر این است که ما چگونه به بعد اخلاقیات بپردازیم و کمتر درگیر مسایل دنیوی شویم.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا