استان ها

بیکاری موقت 300 نفر بر اثر تعطیلی باشگاه‌ها و استخرها به خاطر کرونا در اردبیل

دیباروز / اردبیل مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار داشت: 32 باشگاه و استخر به دلیل شیوع کورون ویروس به طور موقت در منطقه اردبیل تعطیل شد و این باعث بیکاری موقت برای 300 نفر شد که 100 نفر از آنها مربی ، بنیانگذار و مدیران باشگاه هستند. 200 نفر مربی استخر ، نجات دهنده و خدمه بیلیارد هستند.

سجاد انوشهروانی در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (دیباروز) اظهار داشت: تسهیلاتی با هدف جبران فعالان ورزشی به دلیل کرونا به گونه ای که صاحبان باشگاه را شامل نمی شود.

وی افزود: در حال حاضر به فعالان ورزشی در فرمانداری امکاناتی از دفتر مرکزی کرونا فراهم نشده است ، اما از طریق توافقنامه مدیریت عمومی با بانک میلات ، مبالغی با نرخ سود 18 درصدی به مالکان این باشگاه پرداخت می شود.

انوشیروانی در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت هیئت های ورزشی در استان اردبیل در کرونا گفت: “اکثر هیئت های ورزشی خصوصاً ورزش های رزمی ، کشتی ، جودو ، بوکس ، تکواندو ، ووشو و ورزش های مرتبط عملاً بسته هستند و ورزش و ورزش فردی به عنوان ورزش با رعایت پروتکل های سالم فعال است.” .

مدیرکل ورزش و جوانان استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: مشکلات مالی ورزش در استانداری و بدهی هیئت های ورزشی و مدیریت عمومی از جمله چالش هایی است که این دولت عمومی از جمله برگزاری مسابقات ورزشی المپیک و مهمترین استعدادها ، مسابقات و والیبال با آن روبرو است. ورزش از سال 1994 و 1995 ، نبود اسپانسرهای ورزشی در استان و نبود برنامه ریزی برای فعالیت های ورزشی به دلیل برنامه ریزی های منطقه ای و روسای شوراهای ناکارآمد و موقت استان در دوره مدیران قبلی ، از دیگر چالش های پیش روی اداره کل ورزش و جوانان است.

انوشیروانی با اشاره به اینکه اصلی ترین چالش در حال حاضر کروناویروس است ، افزود: شیوع کرونا ویروس بر فعالیت برخی از اماکن ورزشی و ورزشی استان تأثیر گذاشته است ، براساس آخرین بیانیه صادر شده از سوی ستاد کرونا.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا