فرهنگ و هنر

توضیحات تازه درباره تابلوی «پیکاسو» در موزه ملی ایران

سرپرست این موزه پس از تایید صحت تابلوی منسوب به “پیکاسو” محفوظ در موزه ملی ایران، اطلاعات و جزئیات بیشتری از این تابلو ارائه کرد.

به گزارش دیباروز، مرکز تحقیقات حفاظت و احیای آثار فرهنگی تاریخی پس از بررسی و بررسی تابلویی منسوب به پابلو پیکاسو، نقاش مشهور اسپانیایی که در موزه دوران اسلامی موزه ملی ایران قرار دارد، اعلام کرد: که “این نقاشی یک چاپ مکانیکی است. حدود 50 سال پیش روی بوم بود.” . حال گابریل نوکنده – مدیر کل موزه ملی ایران – در توضیح دقیق تری از این تابلو گفت: تابلوی منسوب به پیکاسو بخشی از مجموعه اموال توقیف شده نگهداری شده در موزه ملی ایران است.

وی با اشاره به بررسی این تابلو توسط مرکز تحقیقات حفاظت و مرمت اشیاء فرهنگی تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در سال گذشته، گفت: نتایج این تحقیق نشان داد که اثر مورد نظر چاپ دیجیتال بر روی آن است. بوم یکی از آثار معروف پابلو پیکاسو معروف به “مرد دلقک گیتار می نوازد” که در ابتدا در سال 1918 با تکنیک رنگ و روغن انجام شد، بعداً این اثر توسط یک شرکت ایتالیایی با تعداد معینی برای محصولات بازار هنری به صورت دیجیتالی روی بوم چاپ شد. با ذکر نام و نشان و شرکت سازنده و شماره سریال آن نیز در لبه بوم دیده می شود.

    تفسیرهای جدید از نقاشی

در این زمینه بخوانید:

تابلوی پیکاسو در موزه ملی ایران «اصیل نیست»

پژوهشگران مرمت و مرمت آثار تاریخی که این اثر را تایید کردند، از انجام روش‌های لازم از جمله مستندسازی پیشرفته، تصویربرداری، تحلیل میکروسکوپی و آزمایش‌های دستگاهی خبر دادند. آنها همچنین پیشنهاد می کنند که این تابلو در اواخر دوره پهلوی خریداری شده است.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا