فرهنگ و هنر

درگذشت احمد گل‌محمدی بر اثر کرونا

احمد گل محمدی ، استاد دانشگاه ، مترجم و پژوهشگر در 53 سالگی با تاج گذاری درگذشت.

علی آدمی ، استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی ، خبر درگذشت احمد گل محمدی ، مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی را تأیید کرد و به خبرگزاری دانشجویان ایران (دیباروز) گفت:

دانشگاه علامه طباطبایی نیز در نامه ای نوشت: “ما از استاد بزرگوار دکتر احمد گل محمدی ، مدیر گروه علوم سیاسی ، مترجم و محقق برجسته کشور که بر اثر بیماری عروق ویروس کرونا قلب درگذشت بسیار ناراحت هستیم. خانواده دانشگاه علامه طباطبایی “یاد این نوع ، شگفت انگیز ، عاقل ، دوست داشتنی را به یاد می آورد و از خدا خواست که با خانواده ، دانشجویان و همکارانش صبور باشد.

احمد گل محمدی متولد 1347 در ارسباران و فارغ التحصیل از دانشگاه تهران در رشته جامعه شناسی سیاسی (با گرایش ایرانی) است. وی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه علامه طباطبایی تدریس می کرد و عضو کمیته علمی بررسی وحدت و هویت ملی بود و در تهیه فهرست وظایف اعضای هیات علمی پژوهش ، ویرایش علمی سخنرانی های هفته پژوهش همکاری کرد. ، عضویت در شورای برنامه ریزی و کمیته انتشار در دانشکده علوم ، و از جمله فعالیتهای اجرایی وی کارهای سیاسی است.علامه طباطبایی و عضو کمیته کنفرانس تاریخ و علوم سیاسی.

گل محمدی آثاری چون “مقدمه ای بر فلسفه تاریخ” ، “مبانی علم تاریخ” ، “مقدمه ای انتقادی در تحلیل سیاسی” و “ایران بین دو انقلاب” را ترجمه کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا