برترین های کسب و کارعمومی

طریقه نصب مه پاش مرغداری

تا جایی که می دانیم دستگاه مه پاش خانگی بدون پمپ تنها با اتصال به شیر آب راه اندازی و نصب می شود.

ابتدا به معرفی اجزای نبولایزر می پردازیم. کیت مه پاش خانگی از چندین مورد تشکیل شده است که به طور کلی یکسان هستند و فقط از نظر ظاهری با هم تفاوت دارند.

آشکار ساختن

می توان گفت که اجزای اصلی و مهم سیستم مه پاش خانگی نازل های آن هستند. نازل ها در کیفیت ها و متریال های مختلفی تولید می شوند که قیمت آن ها در بازار متفاوت است. بهترین سیستم های مه پاش از فولاد ساخته شده است که می تواند فشار بیشتری را تحمل کند و طول عمر بیشتری نسبت به نازل های پلاستیکی داشته باشد.

سیستم دودکش

شرینگ

شلنگ های دستگاه مه پاش خانگی معمولا در اندازه های مختلف بسته بندی می شوند که بر اساس نیاز و محل نصب دستگاه مه پاش بر عهده خریدار می باشد. شیلنگ های مه شکن خانگی انواع مختلفی دارند که بهترین آنها از پلی آمید و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش ساخته شده اند.

شیر تنظیم فشار

برخی از بسته های سیستم مه پاش مرغداری دارای یک شیر تنظیم برای تنظیم فشار آب هستند.

تجهیزات دیگر

در برخی از پکیج های سیستم مه پاش خانگی، ممکن است موارد دیگری مانند تایمر توقف، فیلتر آب برای سخت شدن وجود داشته باشد.

نصب مه پاش خانگی

نحوه راه اندازی مه پاش خانگی به شرایط محیطی که می خواهید سیستم را در آن نصب کنید، از جمله شیلنگ ها، اتصالات، نازل ها و غیره بستگی دارد. روش قرار دادن بستگی به این سوال دارد.

گام اول

ابتدا باید دلیل استفاده از اتومایزر و محل نصب آن را مشخص کنید. قرار است نازل ها را چه ابعاد و فضایی بپوشانید؟ برای کار با فشار آب شهری و بدون پمپ مه پاش، سیستم مه پاش خانگی نمی تواند آب پودری با ذرات بسیار ریز را تامین کند و در صورت قرار گرفتن زیر نازل ها احتمال خیس شدن وجود دارد. اگر می خواهید یک مه پاش برای تامین رطوبت گیاهان نصب کنید، باید محل نصب مناسبی را انتخاب کنید، زیرا این انتخاب ممکن است با هدف تامین هوای تازه به عنوان مثال تراس و آلاچیق متفاوت باشد.

فاز دیگر

فواصل اصلی زیر را با استفاده از متر اندازه گیری کنید.

1) فاصله لوله تا محل اتصال شیلنگ ها

2) ابعاد منطقه ای که می خواهید با سیستم مه پاش خانه خود بپوشانید

حال باید با توجه به ابعاد اتاقی که در نظر دارید، سیستم مه پاش خانگی را نصب کنید. لوله را علامت بزنید و برش دهید تا نازل ها حدود یک متر از هم فاصله داشته باشند. توجه داشته باشید که اگر فاصله بین نازل ها خیلی زیاد باشد، سیستم مه پاش نمی تواند هوا را به درستی خنک کند و اگر فاصله بین نازل ها خیلی کم باشد، اتاق خیس شده و به شدت پاشیده می شود. سپس لوله اتصال نازل ها را به پکیج های مناسب فضای مورد نظر نصب کنید.

سطح سوم

در زمستان توصیه می شود زمانی که از دستگاه اتومایزر استفاده نمی شود، راهی برای تخلیه آب ترتیب دهید. لوله زهکشی می تواند حدود 10 سانتی متر طول داشته باشد و جهت آن باید روی زمین قرار گیرد. انتهای لوله باید با واشر یا نازل در پایین خط بسته شود، بنابراین اگر نمی خواهید در فصل سرما و زمستان مه جمع شود، نازل یا واشر را در پایین خط باز کنید و آب آن را تخلیه کنید. آب از لوله

مرحله چهارم

شیلنگ را در جاهایی که قبلاً علامت گذاری کرده اید ببرید و نازل ها را وصل کنید.

مرحله پنجم

ابتدا سر نازل ها را بردارید و در جای مناسبی قرار دهید تا گم نشوند، شلنگ را به شیر آب وصل کرده و شیر فشار را تا انتها باز کنید. ابتدا سیستم مه پاش را بدون نازل اجرا کنید تا در صورت وجود آشغال از شیلنگ ها خارج شود و بررسی کنید که آب از همه نازل ها به خوبی خارج شود و در مسیر شلنگ انسدادی وجود نداشته باشد. سپس شیر آب را ببندید و نازل ها را وصل کنید و دوباره امتحان کنید تا مطمئن شوید که نازل ها به درستی کار می کنند.

نکات مهم برای نصب مه پاش خانگی

در حین نصب توصیه می کنیم از سلیقه خود استفاده کنید و لوله ها را تا حد امکان مخفی کنید و اتصالات و بست ها را مرتب و محکم کنید. فاصله بین نازل ها و سوراخ نازل سیستم نفوذ بسیار مهم است و باید بسته به نیاز و بودجه خود با یک متخصص در این مورد مشورت کنید.

هنگام نصب لطفا جهت سوراخ نازل را طوری تنظیم کنید که ذرات آب در ناحیه مورد نظر پاشیده شود. نازل را عمود بر زمین قرار ندهید. این به این دلیل است که ترشوندگی بخارساز افزایش می یابد.

در نهایت به میزان آب مصرفی سیستم مه پاش توجه کنید. سیستم های مه پاش خانگی (بدون پمپ) بسته به اندازه نازل از مقادیر مختلفی آب استفاده می کنند.

دکمه بازگشت به بالا