استان ها

مؤسسات قرآنی نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی قرآن در جامعه دارند

دیباروز/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: موسسات قرآنی نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی قرآن در جامعه دارند و می‌توانند با استفاده از ابزار هنر برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

اعظم روانشاد شامگاه دوشنبه ۲۸ اسفند در نشست مجازی مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و جلسات خانگی قرآن استان لرستان، با اشاره به اهمیت ماه رمضان و اجرای برنامه‌های قرآنی، بر تقویت جریان‌های مردمی در توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی تاکید کرد و افزود: امروز رسالت بزرگی بر دوش جامعه قرآنی است.

وی بیان کرد: باید در جهت کادرسازی و تربیت نیروی انسانی به‌ویژه در میان قشر کودک و نوجوان نسبت به مفاهیم آیات قرآن توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یکی از عرصه‌های کار فرهنگی را فعالیت در مسیر قرآن دانست و خاطرنشان کرد: قرآن باید محور فعالیت‌های فرهنگی هنری قرار گیرد به‌گونه‌ای که خانواده‌ها آموزش قرآن را یکی از اجزای سبد فرهنگی خانوار بدانند.

وی با بیان این‌که مؤسسات قرآنی نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی قرآن در جامعه دارند، گفت: موسسات و تشکل‌های قرآنی می‌توانند با استفاده از ابزار هنر برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

روانشاد با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی‌بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم، تصریح کرد: موسسات قرآنی نقش اصلی در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن دارند، بنابراین در سال جدید موسسات لرستان بیش‌از پیش بر روی حفظ قرآن برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر تقویت ارتباط اتحادیه قرآنی استان با تشکل‌های مردمی تاکید کرد و یادآور شد: تشکیل هیات اندیشه‌ورز استانی در دستور کار قرار خواهد گرفت و از طرح‌های قرآنی اثربخش حمایت خواهد شد.

در این جلسه، مدیران مؤسسات قرآنی و جلسات خانگی قرآنی به گفت‌وگو و بیان مشکلات و راهکارهای بهبود وضعیت موجود جامعه قرآنی در لرستان پرداختند.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا