استان ها

هیچ بانکی حق تعطیل کردن کارخانه های تحت تملک را ندارد

به گزارش خبرگزاري الکترونيکي ، فريدون هماتي استاندار هرمزگان برآورد ظرفيت توليد اسمی و فعلی واحدهای بزرگ توليدي و صنعتی استان طی هفته آينده را تأييد کرد: 1 هزار و 927 میلیون تن که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزايش داشته است.
همتی با اشاره به ضرورت اجرای مصوبات کارگروه برای تسهیل و رفع موانع تولید در مواقع جنگ اقتصادی افزود: هر دستگاه اجرایی که مصوبات این کارگروه را اجرا نکند به مراجع قضایی معرفی می شود.
استاندار هرمزگان در مورد واگذاری مالکیت واحدهای تولیدی به بانک های استانداری گفت: هیچ یک از بانک های استانداری حق مالکیت واحد تولیدی را ندارند که این امر منجر به تعطیلی آن می شود.
حماتی با اشاره به پروژه هایی که می تواند در زمینه معدن و تجارت در استانداری راه اندازی شود ، اظهار داشت: بسیاری از پروژه های مهم در زمینه صنعت ، معدن و تجارت با اعتباری بالغ بر 390 میلیارد تومان و ایجاد فرصت های شغلی برای حدود شش هزار نفر در قرارداد سپیده دم امسال آماده افتتاح هستند و سود آن حذف شده است.
وی با اشاره به طرح ها و پروژه های قابل افتتاح در بخش کشاورزی ، تصریح کرد: 428 پروژه کوچک و بزرگ با سرمایه گذاری 900 میلیارد تومانی تا پایان امسال آماده بهره برداری هستند.
حامتی افزود: 377 پروژه ساخت گلخانه با سرمایه گذاری 750 میلیارد تومانی ، ایجاد فرصت های شغلی برای بیش از 2000 نفر و راه اندازی 40 صنعت تحول با سرمایه گذاری 120 میلیارد تومانی از مهمترین پروژه هایی است كه تا پایان امسال می تواند در بخش كشاورزی افتتاح شود.
استاندار هرمزگان گفت: 72 پروژه گردشگری از جمله ساخت مجتمع های گردشگری ، رستوران ها ، هتل ها ، اقامتگاه های بوم گردی ، تفرجگاه های سنتی و … توسط بخش خصوصی با پیشرفت مادی بین 5 تا 95 درصد در استان ، 20 پروژه با سرمایه گذاری کل 256 میلیارد تومان و با ایجاد فرصت های شغلی برای 633 نفر ، تا پایان دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
حامتی افزود: 12 پروژه گردشگری با سرمایه گذاری بیش از 93 میلیارد تومان تا پایان سال جاری در حال بهره برداری و ایجاد فرصت های شغلی برای 324 نفر است.
استاندار هرمزگان با اشاره به تصمیم کارگروه برای تسهیل و رفع موانع تولید در کشور در خصوص رفع مشکلات زیست محیطی واحدهای تولیدی ، در جلسه کارگروه رفع موانع تولید ، مشکلات مربوط به کشاورزی ، شیلات ، شهر صنعتی در خلیج عربستان و طیب را در کمیته کار دستور داد. حسابرسی آن توسط مقامات مربوطه ، سپس ارجاع آن به گروه کاری برای رفع موانع تولید در استان.
توافق شد که در جلسه امروز با تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری ، چشم پوشی از بدهی یکی از شرکتهای صنعتی این استان به تأمین اجتماعی و درخواست 30 متقاضی تسهیلات صنعتی ، تجاری و کشاورزی به ارزش 425 میلیارد ریال توافق شد

46

دکمه بازگشت به بالا