فرهنگ و هنر

اختتامیه مسابقه بین‌المللی «مشکات» ۱۱ اسفند برگزار می‌شود + اسامی فینالیست‌ها

مرحله نیمه نهایی مسابقات بین المللی قرآن کریم قضاوت شد و 50 نفر به فینال راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، مرحله نیمه نهایی مسابقات بین المللی قرآن کریم المشکات توسط داوران و اساتید قرآنی از جمله محمد حسین سبزعلی و محمد حسین سعیدیان در گروه صوت و لحن، عباس امام جمعه و مهدی برگزار شد. قره شیکلو در بخش تجوید و بهترین انتخاب شد 50 برنده برای فینال.

در این مسابقه که ویژه آقایان برگزار شد، هنرمند فقید عبدالباسط محمد عبدالصمد به تقلید از چهار آیه اول سوره مبارکه قیامت پرداخت و قاریان از 50 کشور جهان در مرحله اول 262 نفر را ثبت کردند که به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

به گفته داوران، سطح مسابقات به قدری خوب بود که افراد شاخص بیشتری شایسته حضور در فینال بودند، اما با توجه به تکمیل ظرفیت، تنها این تعداد توانستند به فینال راه پیدا کنند. ظهور پدیده جوانان و نوجوانان از دیگر ویژگی های این دوره بود.

مرحله نهایی (بررسی بازرگانی) روز چهارشنبه 4 اسفندماه ساعت 13 در مؤسسه دارالتحفظ القرآن تهران برگزار می شود و داوران بین المللی از مصر، سوریه و ایران آن را قضاوت خواهند کرد. در نهایت ده نفر برتر به مراسم اختتامیه دعوت خواهند شد.

مراسم اختتامیه روز چهارشنبه 11 اسفندماه ساعت 15 در شهر مقدس قم و در صحن حرم حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به دلیل مشکلات بهداشتی بدون حضور مردم و فقط در حضور رئیس جمهور 10 نفر برتر و خانواده هایشان

مراسم اختتامیه این مسابقات به صورت زنده از اینستاگرام مشکات با آیدی @MQMeshkat.ir و اینستاگرام خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا پخش می شود.

در زیر اسامی 50 نفر از راه یافتگان به فینال مسابقات بین المللی قرائت قرآن کریم آمده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا