حوادث

اعلام آخرین وضعیت برای «سفر» در کشور/ ثبت بیش از ۸ میلیون جریمه کرونایی

رئیس پلیس ، راهور ناجا ، از ثبت بیش از هشت میلیون تخلف رانندگی مربوط به کرونا در کشور خبر داد و توضیحاتی در مورد وضعیت سفر در کشور ارائه داد.

به گزارش دیباروز ، سردار سید کمال حدین فر در گفت وگو با خبرنگاران ، عملکرد پلیس راهور در سال 1999 را تشریح کرد و اظهار داشت: مدیریت ترافیک ، تسهیل در تردد ، کاهش تصادفات و حوادث رانندگی و ارائه خدمات سریع و آسان در 238 هزار کیلومتر راه و 457 کیلومتر. پلیس راهنمایی و رانندگی مسئول جاده های داخل شهر است و این یکی از وظایف اصلی ما است.

وی با اشاره به وظیفه خدمات رسانی به شهروندان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه پلیس راهنمایی و رانندگی بیش از 36 میلیون خدمات به شهروندان ارائه داده است. این خدمات با هم بیش از نیمی از کل خدمات پلیس را به مردم ارائه می دهند.

هادین فر توضیح داد: “ما 62 میلیون شماره برای پلاک خودرو اختصاص داده ایم که 52 میلیون آن به عنوان شماره یا فیزیك هزینه شده است ، اما 32 میلیون پلاك به نام افراد از یك تا 500 مورد استفاده نمی شود. پلاك”. با تصویب شورای وزیران ، پلاک هایی با عمر بیش از یک سال به اشخاص دیگر تحویل داده می شوند و به شخص قبلی دیگر پلاک تعلق نمی گیرد.

رئیس پلیس ناجا در مورد شماره گذاری خودروهای آمریکایی و لوکس ادامه داد: “ما از سال 1998 موضوع ممنوعیت شماره گذاری خودروهای لوکس و آمریکایی را دنبال کردیم ، به جز خودروهای دارای مجوز قانونی ، و دیگر هیچ خودروی آمریکایی و مواردی مانند پورشه و بوگاتی و … به عنوان یک ماشین لوکس شناخته می شود و شماره ای ندارد.

وی گفت: “امسال سقف مصادره وسایل نقلیه از یک میلیون به سه میلیون افزایش یافت ، اما ما در ایام نوروز اعلام کردیم که توقیف خودروها با تخلف حتی سه میلیون تومانی مجاز نیست و خانواده نیز با آنها هستند ، زیرا ما رویکرد یک رویکرد راهنما است. ” البته در مواردی مانند احکام دادگاه یا تصادفات مرگبار ، خودرو باید طبق ماده صریح قانون توقیف شود.

رسوب 211 هزار موتورسیکلت

رئیس پلیس راهول ناگا در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجویان ایران در مورد پاکسازی موتورسیکلت های رسوبی افزود: “تاکنون 211 هزار موتورسیکلت رسوبی پاکسازی و به صاحبان آنها تحویل داده شده است.” این طرح تا پایان سال اجرا می شود.

وی در مورد سن استفاده از موتورسیکلت گفت: سن استفاده از موتورسیکلت برابر با قانون است و با خروج از کلینیک ، افسران و کارشناسان این موضوع و شرایط آلودگی موتورسیکلت را رصد می کنند.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا ، کنترل موتور از 9 دسامبر تا 4 مارس 23 درصد کاهش یافته است.

هادیان فر با اشاره به آمار تصادفات رانندگی اظهار داشت: به طور کلی در طی 11 ماه امسال 35.2٪ نسبت به سال گذشته ، کشته ها ، جراحات و خسارات کاهش یافته است که بخشی از این امر به دلیل کاهش مسافرت به دلیل محدودیت ها است. بخش دیگر آن اقدامات و برنامه های پلیس راور را دنبال می کند.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا ، پلیس سهم 19 درصدی در کاهش تعداد تصادفات دارد و مابقی مربوط به سایر آژانس هایی است که برخی اقدامات را انجام داده اند و برخی نیاز به افزایش حرکات خود دارند.

حدین فر به آمار شماره گذاری خودروها نیز اشاره کرد و افزود: در 11 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 6.6 درصد در خودروهای جدید و 4.3 درصد در حمل و نقل خودرو کاهش داشتیم.

30 درصد از کل ناوگان کشور فرسوده است

رئیس پلیس راهور ناجا درباره خودروهای فرسوده گفت: “30 درصد از ناوگان کل کشور فرسوده است و باید با مشارکت تمام تجهیزات این امر مورد توجه جدی قرار گیرد.”

وی در پاسخ به سوالی درباره آمار صدور گواهینامه گفت: “ما در این زمینه 30 درصد افزایش داریم.”

حدین فر درباره نظارت بر آموزشگاه های رانندگی نیز اظهار داشت: پلیس راهور با جداسازی 93 مجوز مدیریت و 443 پروانه آموزش برای آموزشگاه های رانندگی امسال نگاه جدی به این مدارس داشته است. 104 مدرسه جدید در سراسر کشور مجوز گرفته اند.

وی از افزایش ساعت کاری پلاک و مراکز شماره گذاری خبر داد و افزود: تا پایان سال ساعت کاری شماره گذاری و واحدهای دیجیتال تا پنج عصر تا پنجشنبه آخر سال تا پنج در سال خواهد بود. عصر. در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. مطمئناً برای مراجعه به این مراکز باید وقت ملاقات آنلاین بگیرید.

هادین فر در خصوص آمار تخلفات رانندگی گفت: هدف پلیس جریمه نیست و در صورت وضع جریمه بحث در مورد جلوگیری از آن مهم است. در مجموع 99 میلیون و 441 هزار و 677 قانون در سال جاری اجرا شد و شهادت 78 هزار و 539 نفر در آستانه جعل است. علاوه بر این ، 11000 گواهی توقیف شد.

بیش از 8 میلیون تخلف از تاج در کشور ثبت شد

حدین فر گفت: در بحث کرونا بیش از هشت میلیون و 69 هزار اقدام انتظامی انجام داده ایم که 4 میلیون و 818 هزار مورد اقدامات انتظامی است و مابقی در دست بررسی است.

وی گفت: “در بحث ترافیک جاده ای ، شاهد افزایش 13 درصدی ترافیک از مارس امسال تا دیروز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم.”

هادیانفر در پاسخ به س questionال دیگر خبرگزاری دانشجویان ایران در مورد وضعیت پروازها ، همچنین گفت: طبق مصوبات ستاد ملی ویروس کرونا ، ورود شهرهای قرمز و نارنجی برای پلاک های غیر اصلی ممنوع است. پلاک های اصلی نیز از این شهرها قابل برداشت نیستند ، اما اینکه شهرهای مسافری محدود شده اند یا نه ، طی روزهای آینده مشخص می شود.

هدیانور با بیان اینکه در حال حاضر 85 درصد شهرها به رنگ های آبی و زرد هستند ، افزود: بنابراین انتظار داریم 10-15 درصد از ترافیک جاده ها کاهش یابد ، البته همه موارد بستگی به مصوبات ستاد ملی ویروس کرونا خواهد داشت یا نه ترافیک را مسدود کنید “.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا همچنین از اصرار پلیس بر عدم صدور مجوز ترافیک در شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد.

هادیانفر با بیان اینکه زمان اوج تصادفات در محدوده داخل شهر از ساعت 12:00 تا 20:00 و در منطقه خارج شهر از ساعت 12:00 تا 19:00 است ، گفت: هر اتومبیل به هر دلیلی سرعت دارد و سبقت گرفتن جاده ها ، ماشین او یک ساعت و یک روز متوقف می شود و تا 72 ساعت متوقف می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا تأیید کمربند ایمنی برای همه مسافران وسایل نقلیه به ویژه در جاده های دولتی را ضروری دانست و افزود: “شعار ما در نوروز امسال” جلوگیری از مسافرت ، ایمنی و سلامتی “است و امسال از توانایی های پلیس استفاده خواهیم کرد. دستیاران مانند سالهای گذشته.

و وی گفت: با توجه به وظیفه مردم در سفرهای نوروزی ، براساس آنچه روز گذشته اعلام شد ، مردم نباید به شهرهای قرمز و نارنجی سفر كنند. ترافیک شبانه نیز در تمام شهرهای قرمز ، نارنجی ، زرد و آبی ممنوع خواهد بود ، اما بسته به افزایش یا کاهش شهرهای قرمز ممکن است این ممنوعیت تغییر کند. مزیت اصلی ما چهار رنگی است که توسط وزارت کشور به ما ابلاغ شده است.

هادیان فر درباره برخی رانندگان که پلاک خودروهای خود را پوشانده اند برای جلوگیری از جریمه شدن برای ترافیک شبانه ، گفت: “برخی از افرادی که پلاک خودروهای خود را پوشش می دهند جریمه می شوند و خودروهای آنها توقیف می شود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا