علمی و پزشکی

بالا بودن شاخص‌های پوسیدگی دندان و بی دندانی در ایرانیان

مرکز دندانپزشکی دکتر تاباش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، با حضور دکتر زالی فرمانده ستاد ولیعهد سرتیب نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش ، شاهزاده دکتر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رئیس کارمندان و گروهی از مقامات نظامی و یک کشور افتتاح شد.

به گزارش دیباروز ، دکتر زالی ، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری های کرونا در شهر تهران ، دهه کرامت را که امسال به نام اهل بیت سلام نامگذاری شد ، به دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری های کرونا در تهران تبریک گفت. ، سازگاری این مراسم را با این دهه مبارک انجام دهید.

چشم انداز سلامت محور نیروهای مسلح ستودنی است

وی با اشاره به چشم انداز بهداشتی که در دوران انقلاب و دفاع مقدس در نیروهای مسلح کشور از جمله ارتش و به ویژه نیروی هوایی شکل گرفت ، اظهار داشت: یکی از دلایل در کشورهای پیشرفته حضور نیروهای نظامی در رده های بالا است “و سطح جدید جدید.” و درمان ، که نشان دهنده سطح و ارزش بالای بخشی است که در زمینه های ارتش و نیروهای مسلح کاملاً مورد احترام است.

دکتر زالی افزود: این باعث افتخار است که نیروهای مسلح امروز ما ، همراه با همه برنامه های نظامی ، رزمی و دفاعی و آموزش در زمینه بهداشت ، درخشش خوبی نیز دارند و به افتخار تاریخ مسلح ما افتخار می کنند و نیروی هوایی پر از حضور شما در زمینه های مراقبت های بهداشتی است.

به گفته وی ، این افتخار در زمینه های دفاع مقدس به اوج خود رسید و ما تمایز آن را در حضور ارزشمند ، هماهنگ سازی ، تعامل سازنده ، پشتیبانی لجستیکی ، علمی و خدماتی از نیروهای مسلح در حوزه کرونا مشاهده کردیم.

دکتر زالی خاطرنشان کرد: “افتخار بزرگی برای مقامات ارشد نیروهای مسلح کشور است که بینش عمیقی در زمینه بهداشت دارند.” سالهاست که در سیستم بهداشت و درمان بدنبال این هستیم که این مدل نهادینه شود و همه مقامات عالی کشور دید عمیق و متفاوتی از بهداشت به عنوان مهمترین و مهمترین طبقات اجتماعی دارند.

وی افزود: “امروز ، به عنوان یکی از متخصصان حوزه بهداشت ، به حسن نیت نیروهای مسلح در زمینه بهداشت و اعتقاد عمیق آنها مبنی بر بروز در رفتارها و رفتارهای اجتماعی شما افتخار می کنم.”

نیاز به توسعه خدمات دندانپزشکی در کشور / میزان مراجعه فردی به دندانپزشکی بسیار کم است

دکتر زال با اشاره به هزینه های ممنوع خدمات دندانپزشکی گفت: امروز در بحث توسعه خدمات دندانپزشکی در کشور یکی از استراتژیک ترین و بحرانی ترین نمونه ها حضور عزیزان است. خدمات دندانپزشکی در کشور گران است ، بخشی از آن به دلیل هزینه بالای تجهیزات و ملزومات است.

به گفته وی ، در زمینه بهداشت و درمان ، هیچ سرویس دیگری نمی تواند به مواد ، ملزومات و وسایلی مانند خدمات دندانپزشکی وابسته باشد و متأسفانه در پایان سال 1999 ، قیمت کالاهای مصرفی ضروری در خدمات دندانپزشکی سنتی چندین برابر افزایش یافت.

دکتر اشاره کرد. زال: با توجه به اینکه در کشور ما ، از نظر آماری ، شاخص از جیب خدمات دندانپزشکی معمولاً رتبه بالایی دارد و سهم مهمی را به خود اختصاص می دهد. بنابراین ، توسعه هرگونه خدمات دندانپزشکی ، به ویژه در حد استاندارد ، ستودنی است.

وی اظهار داشت: در سال های اخیر به دلیل عدم پوشش کافی بیمه خدمات دندانپزشکی ، متأسفانه مردم با تأخیر در دریافت این خدمات مواجه شده اند و سرانه سهم مراجعه کنندگان به دندانپزشکی بسیار کم و به دور از استانداردهای بین المللی است. .

دندان ها را در دهان نگه دارید. مهمترین استراتژی برای دندانپزشکان در جهان

وی تأکید کرد: امروز استراتژی حفظ دندان در دهان مهمترین استراتژی دندانپزشکان در جهان است و همه دندانپزشکان متعهد به اجرای این استراتژی در همه جوامع هستند اما در کشور ما به دلیل مراجعه دیرهنگام و هزینه های زیاد متأسفانه ، این خدمات ، خدمات ترمیم محل کشیدن دندان بسیار بالاتر از استاندارد جهانی است.

نرخ بالای پوسیدگی دندان و بی رحمی در بین ایرانیان

وی با اشاره به میزان بالای پوسیدگی دندان و عدم تطابق دندان در بین ایرانیان گفت: متأسفانه هر نوجوان ایرانی از سن 12 سالگی به بعد 5-5 دندان پوسیده دارد و در سن 45 تا 35 سالگی این آمار منجر به 12 سالگی می شود. -13 دندان پوسیده »و بیش از 50 درصد ایرانیان مسن بدون دندان هستند.

دکتر زالی افزود ، “شاخص پوسیدگی دندان در ایران بیش از شاخص های بیماری پریودنتال مربوط به کیفیت نامطلوب بهداشت دهان و دندان در ایران است و همه اینها نشان می دهد که ما نیاز به توسعه و گسترش خدمات دندانپزشکی عمومی داریم.”

وی با اشاره به هویت هر منطقه از شهرداری تهران گفت: منطقه 13 تهران با نشان پیشگامان انقلاب اسلامی مزین شده و از بافت متفاوت و جمعیت زیادی برخوردار است. همچنین ، در تهران ما شاهد حضور یک میلیون نفر جمعیت شناور هستیم و با توجه به بافت تجاری ، تجاری و نظامی منطقه 13 ، شاهد حضور حدود 20 هزار شناور در این منطقه هستیم. بنابراین ایجاد این مرکز تخصصی در این زمینه تجارت بسیار خوبی است.

دکتر زالی در ادامه سخنان خود با قدردانی از تلاشها و همکاریهای ارزنده ارتش ، نیروی هوایی و نیروهای مسلح در دوره کرونا ، گفت: “به طور متوسط ​​در تهران حدود 60٪ خدمات ارائه شده به بیماران کرونا در دانشگاه است. 40٪ باقیمانده توسط سایر سازمانها و م institutionsسسات غیر دانشگاهی تأمین می شود و نیروهای مسلح بیشترین سهم را در آنها تشکیل می دهند.

وی افزود: “شاید ماهیت اصلی ارائه خدمات به بیماران بیماری کرونا در شرق تهران همین بیمارستان بساط باشد که از همان روزهای اول با شجاعت در مبارزه با تاجگذاری به جمع مدافعان بهداشت پیوست و در این زمینه به افتخار دست یافت و همچنان به ارائه خدمات ادامه می دهد. “

تأکید بر آموزش عمومی در زمینه بهداشت دهان و دندان

دکتر زالی در ادامه سخنان خود خواستار اختصاص بخشی از این کلینیک تخصصی دندانپزشکی به حوزه آموزش عمومی در زمینه بهداشت دهان و دندان شد که می تواند الگوی متمایز و ابتکاری در این زمینه باشد.

وی همچنین با اشاره به اجرای گروه اجتماعی قند و چربی که در منطقه 13 به عنوان یک پروژه بزرگ جمعی در سطح کشور در حال اجرا است ، اعلام کرد که می توان ارتباط بین این پروژه و مرکز دندانپزشکی را برای ارائه بهتر و بهتر فراهم کرد. خدمات مطلوب تر در زمینه بهداشت دهان و دندان باید در قالب این طرح باشد.

فرمانده مرکز مقابله با سرمایه در پایان سخنان خود از همه کسانی که در افتتاح این مرکز تخصصی خدمات ارزنده و با کیفیت دندانپزشکی به ساکنان این منطقه ارائه می دهند ، تقدیر کرد.

دکتر تابیش یکی از پزشکان سخت کوش ، شجاع و شناخته شده در نیروی هوایی است

در ابتدای مراسم امیر سرتیپ سرتیپ دکتر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک دهه کرامت ، روند تشکیل ، ساخت و بهره برداری از این مرکز را تشریح کرد.

به گفته وی ، این مرکز تخصصی دندانپزشکی 7،600 متر مربع مساحت و 4،700 متر مربع زیربنا در 4 طبقه دارد و در 16 ماه با وام 160 میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است.

سرتیپ امیر نصیرزاده اظهار داشت که بیمارستان کرونا وابسته به مرکز بایسات در قسمت شرقی تهران واقع شده است و گزارشی آماری از تعداد بیماران ، موارد بستری در بیمارستان و واکسیناسیون در این بیمارستان ارائه داد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت اداره کل بهداشت و درمان نیروهای مسلح و ارتش ، به فضایل برجسته و صفات شخصی دکتر ناصر طبیش که این مرکز تخصصی را زینت می دهد و دکتر اشاره کرد. تابش یکی از مشهورترین سلامتی های جهان است که در طول تاریخ باعث افتخار بوده است.

امیر ناصری زاده ضمن ارائه زندگینامه مختصری از دکتر تابیش ، به برخی از موفقیت ها و افتخارات وی در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: انجام همزمان دو عمل جراحی همزمان روی دو تخت ، انجام عمل های جراحی در حین انفجار و انجام کارهای بیشتر. بیش از 18000 عمل جراحی در بیمارستان اهواس در دفاع مقدس طولانی ترین عمل را به مدت 11 ساعت در آن بیمارستان انجام داد.

دکتر طبیش با توصیف هنر جراح به عنوان نقطه اوج بمبی خوشه ای که به ناحیه ران بسیج نفوذ کرده و احتمال داشت هر لحظه منفجر شود ، علی رغم جدی بودن انفجار ، شجاعانه با یک پرستار و متخصص اتاق عمل عمل را انجام داد انفجار بمب به گفته امیر ناصری ، این عمل جراحی در دنیا بی نظیر است و تاکنون فقط یک مورد در جهان انجام شده است که شکست خورده و بمبی در اتاق عمل منفجر شده است.

وی دکتر تابش را به عنوان یکی از پزشکان سخت کوش ، شجاع و مشهور در نیروی هوایی توصیف کرد و وی یکی از فرزندان شجاع این سرزمین و الگویی بی بدیل برای نسل بعدی و پزشکان این مرزها است. فردا.

سرتیپ امیر نصیر زاده خاطرنشان کرد که “این مرکز دکوراسیون دکوراتیو به نام این دکتر نامگذاری شد و به یک قهرمان تبدیل شد تا نام وی مانند قهرمانان دیگر باقی بماند و انشاالله پزشکان و متخصصان جوان ما مسیر اینها را ادامه دهند.” قهرمانان. »البته در جران کرونا شاهد رشادت ها و فداکاری های بسیاری از کادر پزشکی و مدافعان بهداشت بودیم و امیدواریم که این عزیزان در همه زمینه ها موفق شوند.

ارتش کاملاً در خدمت بخش بهداشت است

سرتیپ دکتر حبیب الله سیاری ، معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش و فرمانده قرارگاه دفاع مقدس امام رضا (ع) نیز با تمجید از دکتر زعالی و همه طرفداران بهداشت گفت: “بهداشت و درمان” این کشور است و در هر کشور گوشه لازم ، ما صادقانه همه چیز را در اختیار داریم و به مردم خدمت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه کار و فعالیت های نیروی هوایی در طول انقلاب و دوران دفاع مقدس و افتخار و دستاوردهای آن خاطرنشان کرد: تلاش های نجیب زادگان در نیروی هوایی در دوران محاصره مشکلی ایجاد نکرد و عملیات موفقیت آمیز بود و پیچیده خاطرات آن زمان را انجام داده و به خاطر می آورد.

امیر سیاری با اشاره به اینکه نیروی هوایی با افتخار از دوران دفاع مقدس ظهور کرد و توانمندی های خود را به اثبات رساند ، افزود: نیروی هوایی پس از دفاع مقدس به توانایی های داخلی ، علمی ، دانش و تعامل با مراکز علمی کشور وابسته است. برای تجهیزات پیشرفته و تمام شده و امروز در موقعیت بالایی قرار دارند.

وی با افتخار اعلام كرد: امروز توان رزمی نیروی هوایی كشور یكی از مerثرترین عوامل بازدارندگی در برابر همه تهدیدهای دشمن است. در طول تاریخ کشور از زمان انقلاب و دفاع مقدس ، نیروی هوایی همیشه سعی در خدمت به مردم داشته و در تمام بحران ها و حتی بلایای طبیعی با تمام توان ، نیروی انسانی و تجهیزات خود به کمک مردم شتافت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی هوایی یک نیروی الهی است ، گفت: این امر به دلیل خدمت به خاطر خدا ، خدمت به نظام ، دفاع از نهاد اسلامی ، دفاع از تمامیت ارضی و خدمت به مردم است.

به گفته امیر سیاری ، در بحث مبارزه با کرونا ، تحرکات نیروهای مسلح ، ارتش ، نیروی زمینی ، نیروهای دفاعی ، نیروی هوایی و نیروی دریایی در تهران و شهرهای دیگر آغاز شد و اردوگاه ها تأسیس شد. و کلیه امکانات برای سازمان مورد استفاده قرار گرفت. و به صورت هدفمند به روز رسانی بهینه انجام شود.

امیر سیاری با اعلام آمادگی برای خدمت به مردم در سراسر کشور ، به ویژه در زمینه واکسیناسیون ، اعلام کرد که ایجاد این کلینیک تخصصی کاری بسیار ارزشمند و مایه مباهات ارتش برای خدمت به مردم است. مردم و سیستم بهداشتی

امیر سرتیپ امیر سیاری در پایان سخنان خود با اشاره به رشادت ها ، افتخارات و دستاوردهای دکتر تابیش در دفاع مقدس و در زمینه درمان ، یاد و خاطره همه شهدای مدافع سلامت و کادر پزشکی را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، در پایان این مراسم و با حضور دکتر زالی و سایر مسئولان از شرکت کنندگان در راه اندازی این مرکز تقدیر و این کلینیک تخصصی دندانپزشکی بطور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت. . سپس دکتر زالی و سایر مقامات از نزدیک از بخشهای این مرکز تخصصی بازدید کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا