اقتصادی

تبانی برنج‌فروشان در دپو و افزایش قیمت

دیباروز / خوزستان دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهوازی با اشاره به افزایش 25 درصدی قیمت برنج در هفته های اخیر گفت: فروشندگان برنج با هم تبانی می كنند و برنج را ذخیره می كنند و برای افزایش قیمت آن را نمی فروشند كه باید برخورد کرد. ” با.”

ابوالقاسم قریشینی در جلسه ستاد سازمان بازار خوزستان که عصر یکشنبه برگزار شد ، در مورد سهام کالاهای اساسی اظهار داشت: در حال حاضر مشکل این است که قیمت شکر دو برابر می شود. قیمت یک کیلوگرم شکر برای مصرف داخلی 8700 تومان است ، اما قیمت کنفدراسیون صنعتی آن کیلویی 11500 تومان است.

به گزارش دیباروز ، وی افزود: “اگرچه کارگروه تنظیم بازار در کشور اعلام کرده است که شکر باید به صورت بسته های یک کیلویی توزیع شود ، اما ظرفیت واحدهای بسته بندی در کارخانه برای نیازهای استان خوزستان کافی نیست و این یکی از مشکلات است. “

دبیر اجرایی اتاق سندیکاهای اهواز گفت: بسیاری از واحدها تخلف می شوند و واحد صنفی قند مورد نیاز را از سهمیه قند برای مصرف خانگی تأمین می کند و این باعث کمبود شکر شده است.

کوریکینی گفت: در حال حاضر قیمت شکر فله درب کارخانه 6،650 تومان است ، اما با بسته بندی ، 8700 تومان است ، به این معنی که یک بسته برای مردم 2000 قطعه آب مصرف می کند.

وی افزود: البته هزینه بسته بندی در سایر کالاها نیز زیاد است و در برخی کالاها ممکن است هزینه بسته بندی از 7 تا 8 هزار تومان باشد.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: “ما دائماً پیشنهاد می كنیم سهمیه بیشتری به 30 واحد صنفی منتخب اختصاص دهیم” ، بنابراین اگر مردم نتوانند مواد لازم را از مغازه های اطراف محله های خود تهیه كنند ، می توانند به این فروشگاه ها مراجعه كنند.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت برنج ایرانی حدود 25 درصد افزایش یافته است. فروشندگان برنج در حال تبانی و ذخیره سازی برنج هستند و برای افزایش قیمت آن آن را نمی فروشند که باید با آنها برخورد شود.

وی افزود: “همه ساله ، در ماه آگوست یا سپتامبر ، دولت واردات برنج را به منظور حمایت از برنج کاران در شمال ممنوع می کند ، که این کار در طول یک سال انجام نشده است.” اگر این ممنوعیت اعمال شود و پرورش دهنده برنج در این مدت وارد بازار نشود ؛ در حالی که واردات برنج ممنوع است و بازار برنج عطش دارد ، او وارد بازار می شود و آن را با قیمت درخواستی می فروشد.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز توضیح داد: شالیکاران در استان های شمالی سایر استان ها چه کردند؟ آیا در حال حاضر برنج ارزان تر می کنند؟ بنابراین این ممنوعیت باید برداشته شود زیرا بر قیمت برنج خارجی تأثیر می گذارد.

وی افزود: “قیمت حبوبات نیز از ماه مارس 15 درصد افزایش یافته است ، اما قیمت سایر لوبیا به غیر از نخود از 6 آوریل به بعد کاهش می یابد.”

قورشینی در مورد بازار نفت گفت: “اکنون ما بحران قبلی خط لوله انتقال نفت را نداریم ، اما به استثنای گلستان دسفول که در همه بحران ها به ما کمک کرد ، سایر شرکت های نفتی از آسیب رنج می برند.”

وی گفت: شرکت ها و سایر نمایندگی های توزیع مانند فامیلا ، آفتاب و اویلا به هیچ اتحادیه ای نفت نمی دهند و فقط به اتحادیه های دیگر نفت می دهند. تعداد زیادی پرونده در این زمینه مطرح شده است ، اما هنوز به آنها پاسخی داده نشده است و باید در جایی مشکل حل شود.

وی افزود: قیمت تخم مرغ نیز 25 درصد کاهش یافته است. و قیمت محصولات لبنی افزایش نیافته است. سایر موارد ضروری مانند رب گوجه فرنگی ، ماکارونی و چای نیز خوب هستند. برخی نیز لاستیک اتومبیل را با قیمت کمتر از قیمت مصوب به فروش می رسانند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا