استان ها

تحول عظیم در اقتصاد شهرستان مشکین شهر ایجاد می شود

بر اساس اخبار الکترونیکی از اردبیل ، اکبر بهمنو در سفر یک روزه خود به مشکن شهر اظهار داشت: “طبق لیست های رهبر معظم انقلاب و شعار 1400 ، بیشترین تلاش ما رفع موانع تولید و حمایت از طرح ها و پروژه ها خواهد بود.” پروژه هایی که مهم در تسریع تولید در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه سد احمد بیگلو در کمترین زمان ممکن به اتمام رسید و در سفر رئیس دولت افتتاح شد ، افزود: این سد در حال حاضر حاوی 11 میلیون متر مکعب آب و مرحله اول سد با یک بیش از 688 هکتار مساحت طی دو هفته افتتاح می شود و مرحله دوم برای سه ماه آینده در اختیار کشاورزان و مردم میشکنشهر قرار دارد.
فرماندار اردبیل با بیان اینکه سند شهرستان مشکین شهر در قالب طرح های آزمایشی در بحث زیرساخت ها و تولید تهیه می شود ، توضیح داد: با توجه به جاده توریستی موویل ، توجه ویژه به اتمام و بهره برداری از آن در سال جاری برای جذب گردشگر و فرصتهای شغلی در این زمینه ایجاد کنید ، بنابراین می توانیم سرعت مناسب کار را بدست آوریم.
رئیس شورای برنامه ریزی اردبیل گفت: تسریع در عملیات عملیاتی جاده میشکنشهر – اردبیل با هماهنگی لازم تا تابستان سال جاری ادامه دارد و جاده چهار بانده میشکنشهر به اردبیل به طور کامل بهره برداری می شود. ظرفیت.
“جدا از پروژه راه آهن اردبیل به میانه ، امسال یک خط اعتباری برای راه آهن اردبیل – پارس آباد نیز در نظر گرفته شد. با بهره گیری از مزایای آن.”
وی ادامه داد: نیروگاه تولید برق میشکنشهر با ظرفیت 5 مگاوات به عنوان اولین نیروگاه زمین گرمایی کشور در خرداد ماه با ظرفیت کامل کار می کند.
نماینده عالی دولت در استانداری اردبیل در توضیح ادامه بازدید خود از پروژه ها گفت: سد آنشه بورون به عنوان یکی از قطب های گردشگری احیا می شود و بخشی از مشکین از طریق آب آشامیدنی تأمین می شود. تأمین اعتبار که حدود 8 میلیارد تومان است و مابقی از طریق پیگیری های لازم از مکان های دیگر تأمین اعتبار می شود.
وی افزود: “مطالعات گردشگری این سد از طریق میراث فرهنگی انجام می شود و سپس آبشار کرکاری جاذبه گردشگری بی نظیری را در زمینه گردشگری ایجاد می کند که بخشی از زیرساخت های آن در کنار دریاچه آنسه بورون است.”

وی در این دیدار نماینده مردم مشكین شهر در مجلس شورای اسلامی ، معاون سیاسی فرماندار اردبیل ، فرماندار مشكیناهیر و جمعی از مدیران كل دستگاههای اجرایی فرماندار اردبیل را همراهی می كرد.

46

دکمه بازگشت به بالا