استان ها

تغییر نگرش مهم‌ترین مؤلفه در حوزه دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی است

به گزارش خبرنگار گروه منطقه خبرگزاری آنا از مشهد، محسن مرادی در نخستین سمینار مدیران و فعالان حوزه دانشجویان دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: اگر نتوانیم نگرش را نسبت به کسب و کار تغییر دهیم. محیط زیست، ما حتی با آخرین تجهیزات به جایی نخواهیم رسید. زیرا تغییر نگاه در ایجاد اشتغال دانش بنیان بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

وی حمایت ویژه صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق آن را بیان کرد لوگوی عمومی وی اعلام کرد و افزود: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نگاه ویژه ای به سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان دارد و انتظار جهش در این سه استان را دارد. بنابراین ما باید به این به عنوان یک فرصت نگاه کنیم. زیرا این فرصت ها دائمی نخواهند بود. حضور بیشترین تعداد ممکن از اعضای هیات علمی در فضای دانش بنیان فراهم است و حمایت های لازم از سوی رئیس و ریاست برگزار خواهد شد. دانشگاه آزاد اسلامی پیش از این حرکت خود را در این زمینه آغاز کرد و در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان رضوی همه چیز برای جهش در عرصه تولید و کمک به رفع مشکلات جامعه مهیا است.


بیشتر بخوانید:

فعالیت دانش محور مستلزم تلاش و استفاده از همه توانایی هاست


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی افزود: دانشگاه ها امروز در فعالیت های معمول خود راه به جایی نخواهند برد، به ویژه در دانشگاهی که مدعی وجود در متن جامعه است و مشکلات و ادعاها را حل می کند. آینده نگر، دارای مزیت و علاقه محوری در نسل جوان است.

مرادی تغییر جایگاه را یکی از الزامات مدیریت در قرن بیست و یکم برشمرد و گفت: از سال 1379 به بعد تعریف مدیریت در محافل علمی تغییر کرد. پیش از این مدیریت به معنای برنامه ریزی بود، سازمان دادنهدایت و نظارت اما از سال 2000، مدیریت هنر استفاده از دانش بوده است. در قرن بیست و یکم مدیریت به یک رویکرد تبدیل شده است، یعنی مدیریت فنی که می تواند علوم مختلف را به کار گیرد. بر این اساس باید چهار اتفاق بیفتد، یعنی مدیر باید یک سری مهارت داشته باشد. با ادبیات حوزه مدیریت آشنا شوید. مهارت های تعامل و ارتباط با مردم را بیاموزید و از همه مهمتر در قرن بیست و یکم یک مدیر باید بتواند نگرش های قبلی خود را تغییر دهد.

قرار است دوباره شروع شود آموزش شخصی وی در تمامی واحدهای دانشگاهی در استانداری گفت: امروز به خانه خود برگشتیم. حضور کلاس ها و حرکت دانشجویی در فضای علمی از عوامل حیاتی دانشگاه است و از این بابت بسیار خوشحالم و در این راستا از تمامی همکاران و روسای گروه ها تشکر می کنم.

برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در حوزه پژوهشی

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان برنامه های این دانشگاه در حوزه پژوهشی اظهار داشت: امسال سه موضوع را در دستور کار داریم؛ اول: فعال سازی کلیات. فرهنگ پژوهش در دانشگاه دوم راه اندازی شرکت های فناوری کوچک و حمایت و شرکت های دانش بنیان سوم، یافتن پروژه های بزرگ و توزیع آنها در بخش های دانشگاهی است.

جواد بهاره خطاب به اساتید فعال در حوزه دانش گفت: می خواهیم با کمک اعضای هیئت علمی محدودیت ها را شناسایی و با ارائه راهکار این محدودیت ها را برطرف کنیم. ما نتوانستیم ابزارهای مورد نیاز برای هدایت اساتید و دانشجویان به سمت جنبش دانش بنیادی را فراهم کنیم. ما باید به شرکت‌ها کمک کنیم تا مشکلات خود را کاهش دهند، از شما می‌خواهیم ایده‌هایی داشته باشید و در سطوح مختلف به دنبال راه‌حل باشید.

او باشگاه ها را فعال کرد و جامعه علمی این دانشجو از راه اندازی مرکز رشد جدید در ساختمانی مجزا خبر داد و تاکید کرد: قطعا کانون ها و انجمن های علمی را احیا خواهیم کرد تا دانشجویان بتوانند بهتر در این موضوع مشارکت کنند. ما می خواهیم یک مرکز رشد جدید در یک ساختمان جداگانه راه اندازی کنیم و 40 مرکز تحقیقاتی را که در حال توسعه هستیم، در اختیار بگذاریم.

رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: به گفته مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهای مشهد، نیشاپور و کوچان حدود یک سوم تجهیزات اصلی کشور را در اختیار دارند. تبدیل به مایع فعال نیستند و ما به دنبال ایجاد انگیزه در اساتید و کارشناسان و کسب درآمد از این دستگاه ها و تجهیزات هستیم.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا