علمی و پزشکی

جزییات گام پنجم بسیج ملی مقابله با کرونا / آغاز واکسیناسیون جمعیت عمومی از مهرماه

معاون وزیر بهداشت در توضیح اهداف و برنامه های گام پنجم بسیج ملی علیه کرونا ، در چارچوب برنامه شهید حاج قاسم سلیمانی ، شروع مرحله چهارم و عمومی واکسیناسیون علیه کرونا را توضیح داد در کشور با حدود 40 میلیون نفر جمعیت از ماه اکتبر.

به گزارش دیباروز ، دکتر علیرضا رئیسی در جلسه مشترک روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و سران سپاه استان ها که با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان بسیج برگزار شد ، اظهار داشت: به مدت 14 ماه ، وزارت بهداشت همیشه همکاری داشته است. ما بسیجی و هلال احمر بودیم و در آینده آنها درباره مدیریت بیماری در ایران بیشتر قضاوت خواهند کرد و خواهیم دید که ایران به دلیل تحریم ها و شرایط خود یکی از موفق ترین مدیریت بیماری ها را دارد.

وی افزود: برای بسیاری از کشورهای دیگر و برخی از افراد داخل کشور که اطلاعات صحیحی ندارند ، همیشه این س aال وجود دارد که این موفقیت ها به دلیل نقص در آمار است و آیا در ایران این مورد وجود دارد ، اما ما ثابت کرده ایم که ما کارهای زیادی را انجام می دهیم که دیگران درباره آنها فکر نمی کنند. ”

“سایت های معتبری در جهان وجود دارد که مرگ و میر ناشی از جهش ویروس را پیش بینی می کنند و در دسامبر و ژانویه گذشته براساس مدل سازی در جهان ، ما باید بیش از 1200 مرگ در روز داشته باشیم و اتفاقاً در ژانویه ، ما کمترین میزان مرگ و میر بیماران را در کشور داشتیم ، جایی که کمتر از 100 است. این محاسبه غلط که سایر کشورها همیشه در مورد ایران در همه زمینه ها درباره ایران انجام می دهند نیز برای این بیماری اتفاق افتاده است.

رئیسی گفت: “این موسسات و کشورها بر اساس فرمول های ریاضی و خشک محاسبه می شوند ، اما آنها در محاسبات خود قدرت هم افزایی قدرت های همسایه در ایران را در نظر نمی گیرند.” با توجه به شبکه بهداشت گسترده و همچنین نهادینه سازی همکاری بین بخشی که همیشه در بسیج و سازمان های غیردولتی با ما بوده است ، این نیرویی است که نمی توان از طریق محاسبات ریاضی در فرمول ها در نظر گرفت.

معاون وزیر بهداشت گفت: در این مدت اقدامات بسیار خوبی با همکاری بسیج و وزارت بهداشت انجام شد و کار همچنان ادامه دارد. در حال حاضر طرح شهید سلیمانی در حال اجرا است و این طرح هرگز متوقف نشده است ، ما باید به استانها برویم و جنبه های مدیریتی را که در حال شکل گیری است ببینیم.

وی اظهار داشت: دکتر نمکی همیشه تأکید کرده است که اگر موفقیت در مدیریت بیماری حاصل شود ، این یک موفقیت برای سیستم است و فقط مربوط به وزارت بهداشت نیست ، اگرچه ممکن است با کاستی هایی روبرو شویم اما اگر ما موفق شویم. موفقیت بدست آمده است ، و اگر به رسانه های خصمانه و خارجی نگاه کنید ، خواهید دید. “زبان آنها مسدود شده است و آنها نمی دانند چه بگویند. آنها مدتی جو را ایجاد می کنند ، اما فقط ناپدید می شود

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: تاکنون 5 مرحله در چارچوب بسیج ملی علیه کرونا اجرا کرده ایم. این مراحل یک آغاز و یک پایان دارند ، همانطور که ما شروع هر مرحله را اعلام می کنیم ، همچنین پایان هر مرحله را نیز اعلام می کنیم. پایان مرحله پنجم پایان شهریور ماه سال جاری است و مرحله ششم از اول آنلاین آغاز می شود.

وی افزود: گام پنجم با اهداف كلی اجرا می شود كه شامل كنترل و نظارت بر كوید 19 از طریق تشخیص بیماری فعال ، حداكثر ردیابی و واكسیناسیون در شش ماه اول سال 1400 ، علاوه بر كشف ، ردیابی و قرنطینه موثر بیماری است. هدف پنجم که اضافه کرده ایم واکسیناسیون عمومی است همچنین هدف ما در این مرحله واکسیناسیون مرحله اول تا 90٪ در سه ماهه اول است که به آن رسیده ایم. واکسیناسیون در مرحله دوم تا 90٪ در سه ماهه اول و دوم بارداری قسمت دیگری از اهداف ما است که شروع کرده ایم و با کمک بسیج به پایان می رسد.

“یکی از اهداف جزئی ما در مرحله پنجم برای بسیج کرونا واکسیناسیون مرحله سوم تا 90٪ در سه ماهه دوم سال است و هدف ما واکسیناسیون مراحل اول ، دوم ، دوم و سوم تا پایان سال است بسیج ، و نتیجه می گیریم که تعداد افراد تحت پوشش در این مراحل بین 12 تا 14 میلیون نفر است. “”.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: “یکی دیگر از اهداف ما در گام پنجم آزمایش و تشخیص 10 نفر در تماس با بیماران و موارد و میانگین کشوری بر اساس 80٪ پیگیری و تشخیص فعال برای هر بیمار. “، حداقل 8 نفر در اطراف او برای بررسی آنها. یکی از نقاط ضعف ما عدم تعیین قرنطینه توسط بیماران است. کم هزینه ترین و موثرترین اقدام اطمینان از جدا شدن عناصر خاص است.

وی تأکید کرد: در دو ماه گذشته بیش از 40 هزار بیمار قرنطینه ای قرنطینه را زیر پا گذاشته اند و این افراد به گونه ای هستند که گویی بمبی ویروسی در جامعه هستند. یکی از بزرگترین اهداف ما در مرحله پنجم اطمینان از تعریف عناصر قرنطینه به صورت محله محور است.

معاون وزیر بهداشت در وزارت بهداشت گفت: در طرح شهید سلیمانی تیم های مختلفی از جمله در رهگیری و تشخیص فعالیت می کنند ، زیرا بسیج نیز مشارکت دارد و فعالیت می کند و بسیج بیشترین سهم همکاری را در این زمینه. عزیزان ما همچنین با همکاران خود در بسیج جامعه پزشکی در تیم های مراقبت از منزل شرکت می کنند.

ال رئیسی یادآور شد: وضعیت نظارت ما در تیم های نظارتی در پروژه شهید سلیمانی ممکن است به حدود 70 درصد برسد ، زیرا در سراسر کشور 7000 کارمند بهداشت محیط و حرفه ای مسئول نظارت و 1500 بازرس اتحادیه به ما کمک می کنند. اما هنوز در این زمینه مشکل داریم. هنگام تعیین رنگ بندی و محدودیت ها ، موارد زیادی از جمله ترافیک ، مشاغل ، مراکز آموزشی ، نظارت بر رعایت پروتکل های فردی و اجتماعی وجود دارد و بسته بندی می تواند در این زمینه به ما بیشتر کمک کند.

وی خاطرنشان کرد که در طرح شهید سلیمانی ، تیم های پشتیبانی تشکیل شده اند و آنها از زیباترین کارهایی هستند که انجام شده است. در بسیاری از نقاط جهان ، اگر از مردم خواسته شود در خانه بمانند ، برای پرداخت هزینه های زندگی ماهانه به آنها حقوق پرداخت می شود ، اما شخصی كه فروشگاه كوچكی دارد ، اگر از خانه خارج شود ، بیمار می شود و قرنطینه را نقض می كند. و این افراد باید حمایت شوند و تیم های پشتیبانی با مشارکت بسیج از این پشتیبانی به خوبی افزایش یافته اند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تیم های واکسیناسیون در کشور تشکیل شده که اعضای اصلی آن بسیج است. بسیاری از افراد مسن دارای معلولیت یا بستری شدن در خانه یا بیماران خاص نمی توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و ما مجبوریم آنها را در خانه خدمت کرده و به مراکز واکسیناسیون بیاوریم خطرناک است.

ریسی گفت: “بسیاری از افراد مسن طی 14 ماه از خانه بیرون نرفته اند ، اما ممكن است آنها برای تزریق واكسن و تزریق Covid 19 از خانه خارج شوند”. و ما برای سالمندان آسیب پذیر برنامه ریزی كرده ایم.

سخنگوی ستاد ملی ویروس کرونا اظهار داشت: انتظار می رود مجتمع هایی به نام مجتمع های تلفیقی مانند سالن های ورزشی ، مساجد ، حسینیه و سالن های بزرگ 5 تا 6 مرکز بهداشتی در این مجتمع ها و سالن ها را واکسینه کنند. مکان تهویه خوبی دارد و ما انتظار داریم که بسته بندی به ما کمک کند.

وی ادامه داد: در واکسیناسیون بخشهای مختلفی داریم ، از جمله فراخوان ، ثبت نام ، تزریق ، مراقبت از تزریق و برنامه ریزی برای تزریق دوم. برنامه ریزی دقیق و بسیج به دلیل کمبود پرسنل بهداشتی می تواند بسیار خوب باشد. کمک ما.

رئیسی با اشاره به گسترش مراکز بهداشتی در سراسر کشور ، گفت: “سازمان های بین المللی ایران را یکی از بهترین کشورها می دانند.” در روزهای کرونا ، ما اجازه ندادیم که حتی یک سرویس برای مادران باردار به تعویق بیفتد و خدمات برای مادران باردار در مقایسه با آنچه قبل از بیماری کوید 19 بود ، حدود 1.2 برابر افزایش یافت و بین 250 هزار تا 300 هزار نفر به در صورت عدم وجود این سیستم شبکه بهداشتی درمانی کشور ، بیمارستان ها قادر به پاسخگویی به حجم مراجعه به مراکز درمانی نخواهند بود. خوشبختانه در طول تاج مراقبت های بهداشتی توسعه نیافته ای وجود ندارد.

شروع واکسیناسیون عمومی برای مرحله چهارم Covid 19 در کشور ، از سپتامبر سال جاری آغاز می شود

معاون وزیر بهداشت گفت: از مهرماه سال جاری واکسیناسیون با مرحله چهارم Qovid 19 در کشور آغاز می شود که یک واکسیناسیون عمومی است و تا آن زمان حجم زیادی از واکسیناسیون های محلی داریم و گروه هدف در مرحله چهارم حدود 40 میلیون نفر است. “در این مرحله باید از تمام توان بسیج ، هلال احمر و وزارت بهداشت استفاده شود. ما ممکن است واکسیناسیون را کمی دیرتر از کشورهای پیشرفته آغاز کرده باشیم جهان به دلیل بدهی تولید کنندگان ، اما مطمئن باشید ، ما یکی از اولین کشورهایی هستیم که واکسیناسیون را پایان دادیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا