حوادث

دستور اکید استاندار برای گسیل امکانات استان به مناطق زلزله زده زرند/ اسکان موقت زلزله زدگان

دیباروز / کرمان ولی کارمان به مسئولان هلال احمر و ستاد بحران در فرمانداری اطمینان داد: استفاده از همه امکانات برای سرپناهی موقت برای ساکنان مناطق زلزله زده زرند که خانه های آنها در اثر زلزله دیروز آسیب دیده است و همه اینها. امشب باید مردم اسکان داده شوند.

علی زینوند عصر امروز 25 آنلاین در بازدید سرزده از مناطق زلزله زده یزدانشهر در شهر زرند گفت: “دیروز ، زمین لرزه ای به بزرگی 5.1 ریشتر در این منطقه رخ داد.”

وی با اشاره به زمین لرزه های استان در سال های گذشته که به طور طبیعی خانه های روستایی را مستحکم کرده است ، گفت: خوشبختانه این زلزله به دلیل عملیات بازسازی و بازسازی هیچ گونه آسیبی در پی نداشت.

استاندار کرمان وقوع این زلزله در طول روز را یکی دیگر از دلایل عدم ایجاد صدمه در این زلزله عنوان کرد و گفت: مردم باید در بحث مقاوم سازی بحث و همکاری کنند و مسئولان نظارت جدی بر ساختمان داشته باشند.

وی گفت که روستای دهزویا بیشترین آسیب را از زلزله دید و بیش از 80 درصد خانه ها تخریب شد و بخش کشاورزی ، کانالها و راهها نیز در اثر این زلزله تخریب شد.

زینوند با اشاره به برآورد خسارت توسط تیم های کارشناسی ، در مورد پیگیری های رئیس دفتر رئیس جمهور جمهوری و وزیر کشور درباره میزان خسارت و نیاز مدیران به انجام بازدیدهای میدانی صحبت کرد. منطقه زلزله از ابتدا ، تیم های ارزیابی به منطقه اعزام شدند.

وی همچنین به مسئولان هلال احمر و ستاد بحران در استانداری ها اطمینان داد: استفاده از همه امکانات برای سرپناهی موقت برای ساکنان این مناطق که خانه های آنها در اثر زلزله دیروز آسیب دیده است و همه اینها باید امشب اسکان داده شوند.

به گزارش دیباروز ، در پی زلزله 5.1 ریشتری بعد از ظهر دیروز (15 آنلاین) ، زلزله زدگان شب را یا در خانه آشنایان خود در زرند یا در هلال احمر گذراندند.

استاندار کرمان در بخشی دیگر از سخنان خود اشاره کرد که شرکت مسکن انقلاب اسلامی آمادگی خود را برای بازسازی و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده اعلام کرد.

وی تاکید کرد: همه ستادهای بحران همیشه در حالت آماده باش هستند و به محض وقوع حادثه بلافاصله به منطقه می رسند.

زینفند در جمع مردم گفت: “اخبار و اطلاعات ستاد بحران را دنبال کنید و در صورت نیاز به اخطار ، از طریق آنها اعلام می شود.”

استاندار کرمان به درخواست های مردمی برای رسیدگی به مشکلات آنها پاسخ داد: “مطمئن باشید هیچ مشکلی از دست نخواهد رفت.”

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، استاندار کرمان برای انجام تحقیقات میدانی در خصوص خسارات این زمین لرزه از روستای دهزاویه بازدید کرد.

بر اساس اخبار ، دیوارهای ساختمانها ترک خورده ، نما و خانه های گچی فروریخته و ساکنان روستا از مسئولان مسکن موقت می خواهند.

به گزارش دیباروز ، این روستا فاقد آب ، گاز و تلفن است و برق به این روستا وصل شده است که با زلزله صبح امروز قطع شد. این در حالی است که 24 خانواده در این روستا اقامت دائم دارند.

شایان ذکر است که مردم روستای دهزویا آب آشامیدنی را از طریق کانال با سطل و کوزه تامین می کنند و اکنون که زلزله کانال آب این روستا را تخریب کرده است ، مسئولان باید اقدامات فوری را انجام دهند ، در حالی که شغل اهالی روستا کشاورزی. به

به گفته روستاییان ، دولت زمین قصد داشت خانه های مستحکمی در حدود 8 کیلومتری روستا بسازد که مورد استقبال مردم محلی قرار نگرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، استاندار کرمان همچنین از منزل مادر شهید سید حسن مصطفوی مصدوم در زلزله دیدن کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا