حوادث

پخت غذای گرم برای زلزله‌زدگان سی‌سخت توسط کارگزاران حج

ماموران و خادمان حج و زیارت شروع به پخت و پز و توزیع مقداری غذای گرم برای زلزله زدگان در کهگیلویه و بویراحمد کردند.

دیباروز ، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و حج ، محمد آزاد ، معاون توسعه اداری و منابع سازمان حج و حج ، گفت: “به طور متوسط ​​روزانه 2700 پرس غذای گرم و در یک محیط کاملا سالم برای بسته آماده می شود.” قربانیان زلزله سقوط می کنند.

وی با اشاره به استفاده از قابلیت های سازمان حج و عمره ، عوامل و خیران برای کمک به زلزله زدگان گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا ، غذا مطابق دستورالعمل های بهداشتی پخته ، بسته بندی و توزیع می شود. 1500 وعده غذا در هر ناهار و 1200 پرس در هر شام آماده می شود.

وی ادامه داد: خدمات برای کسانی که در این مناطق زلزله زده اند به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت. علاوه بر این ، بخشی از کمک های غیرنقدی مانند پتو ، پتو ، مواد غذایی و غیره که از دفاتر کارگزاران حج و عمره و ادارات استانی ارسال می شود ، با هماهنگی بین خانواده های زلزله زده توزیع می شود. با صندلی شهرستان مدیریت بحران.

آزاد گفت: هزینه این سرویس با کمک کارگزاران ، کارمندان حج و عمره و خیران تأمین می شود. بنیاد حج و عمره علاوه بر وظایف اساسی خود در خدمت به زائران و مجریان عمره ، همیشه وظیفه خود می داند که در مواقع بحرانی و پدیده های طبیعی مانند سیل و زلزله تحت تأثیر بحران قرار گیرد و در صورت نیاز به کمک بیشتر. . بله ، این کیت تا حد ممکن آماده کار است.

زمین لرزه سیخ با بزرگی 5.6 ریشتر ساعت 22:05 چهارشنبه 30 بهمن ماه در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد و ساکنان شهرهای یاسوج ، گشساران و دهدشت آن را احساس کردند. این زمین لرزه 63 نفر از مردم منطقه را تحت تأثیر قرار داده و به 3700 واحد مسکونی بین 10 تا 100 درصد آسیب رسانده است که از این تعداد 800 واحد بیش از 60 درصد خسارت دیده است.

بیشترین خسارت مربوط به سیخت ، یکی از مشاغل دینا در کهگیلویه و بویر احمد است. در آخرین سرشماری انجام شده در سال 2016 ، سیخت 7856 نفر جمعیت داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا