حوادث

سرقت در پوشش پرستار سالمند/ دستگیری سارق موتورخردکن

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری زنی که در پوشش یک پرستار زن خانه های آنها را سرقت می کرد، خبر داد.

سرهنگ اوقاف جلیل در گفت وگو با دیباروز، وی در تشریح برخی از اقدامات اخیر پلیس پیشگیری تهران گفت: ماموران پلیس پیشگیری پایش روزانه صدها عملیات و ماموریت برای تامین نظم و امنیت شهروندان انجام می دهند. یکی از این ماموریت ها دستگیری زنی است که از یک پرستار دزدی می کند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده روز گذشته در دستور کار ماموران پلیس راه گلحق قرار گرفت، افزود: به محض اعلام این خبر، ماموران در محل حادثه حاضر شده و تحقیقات میدانی خود را آغاز کردند که در آن یک زن حضور داشت. تحت عنوان. پرستار سالمندی که در خانه کار می کند. این فرد لوازم منزل و انباری را به سرقت برده و با خروج از منزل توسط صاحبش شناسایی و موضوع در جریان پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: متهم 29 ساله در تحقیقات اولیه پلیس به ارتکاب بزه انتسابی و سرقت مقادیری طلا و تجهیزات از منزل مالباخته به ارزش بیش از یک میلیارد ریال اعتراف کرد. این فرد پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات در خصوص این جنایت روانه دادسرای عمومی شد.

وی همچنین از دستگیری فردی که اقدام به سرقت از منزل همسایه خود در محله ولیصر کرده بود، خبر داد و گفت: روز گذشته با اعلام یک فقره سرقت در محله والاسر، ماموران کلانتری محله ولیصر به بررسی موضوع پرداختند و در محل حاضر شدند. صحنه تصادف . ماموران در بررسی های انجام شده متوجه شدند سارق یا سارقان پس از اطمینان از خروج اهالی خانه برای تشییع جنازه یکی از بستگان خود، وارد منزل شده و اقدام به سرقت طلاها و اشیای قیمتی داخل منزل کرده اند.

اوقاف با بیان اینکه این موضوع شبهه مشتریان را مبنی بر انجام سرقت توسط فرد یا افراد آشنا ایجاد کرده است، گفتند: و این فرد را دستگیر کردند. با دستگیری این مرد 50 ساله مقادیری طلا و جواهرات مسروقه نیز مشخص شد. این فرد که چاره ای جز اعتراف نداشت به جرم خود اعتراف کرد و سه همدست دیگر خود را معرفی کرد.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، چهار متهم در مجموع بیش از یک و نیم میلیارد ریال از منزل همسایه خود سرقت کردند. برای این افراد پرونده تشکیل و برای ادامه تحقیقات به دادسرای عمومی و انقلاب ارسال شد.

یک اوقاف از دستگیری سارق خودرو ساعاتی پس از سرقت خبر داد و گفت: این پرونده در اداره شهدا رسیدگی شد. ماموران کلانتری در حال گشت زنی در خیابان کرمان بودند که به حرکت غیرعادی خودرو مشکوک شدند و دستور ایست دادند. اما راننده خودرو به محض مشاهده ماموران به سرعت از محل متواری شد و به همین دلیل تعقیب و گریز بین پلیس و متهم آغاز شد.

و رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: خودرو با درخت برخورد کرد و متوقف شد اما راننده با پای پیاده پیاده شد و متواری شد و دقایقی بعد این فرد توسط ماموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

به گفته وی، با دستگیری متهم مشخص شد این فرد خودرو را از شرق تهران سرقت کرده و پیش از این نیز به دلیل جرائم مشابه در زندان به سر می برد. برای این فرد پرونده تشکیل و متهم برای ادامه تحقیقات به دادسرای عمومی و انقلاب ارسال شد.

سرقت با اسلحه

واقف همچنین از رسیدگی به پرونده مشابه دیگری از محله الثوره خبر داد و گفت: جایی که در این عملیات که روز گذشته انجام شد، عوامل سارقان مسلح خودرو در محله الثوره دستگیر شدند. رسیدگی به این پرونده دیروز از اینجا آغاز شد و در حالی که گشتی در حال عبور از محله الثوره بود، تیم عملیاتی فرماندهی سوم نیروی انتظامی به دو مردی که سوار بر خودروی پراید و مدت ها در پارکینگ بودند، یورش بردند. و آنها را تصرف کرد. تحقیق در مورد موضوع را انجام دهید. ماموران با زیر نظر گرفتن این دو نفر متوجه شدند که آنها از خودرو پیاده شده و با مخفی کردن یک قبضه اسلحه کمری زیر لباس خود به خودرو نزدیک شدند که بلافاصله ماموران وارد عمل شده و آنها را دستگیر کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از متهم یک قبضه کلت کمری و 9 قبضه اسلحه جنگی کشف شد. از خودروی متهمان مقداری مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد. متهمان پس از انتقال به مقر پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفتند و به سرقت مسلحانه از داخل خودروها اعتراف کردند. این افراد 50 تا 40 ساله پس از اعتراف به حداقل پنج فقره سرقت مسلحانه در یکی از پرونده ها به دادگاه رفتند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین از دستگیری سارق موتورسیکلت در حین بریدن آن خبر داد و گفت: در تحقیقات انجام شده هویت متهم سابق و مخفیگاه وی شناسایی و ماموران با اخذ گواهینامه قضایی دستگیر شدند. متهمی که در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش در حال له کردن موتورسیکلت بود و او را به سنگر بردند. اداره امنیت

وی افزود: متهم 48 ساله که سابقه سرقت داشت در تحقیقات مقدماتی به جرم خود، سرقت موتورسیکلت از ناحیه صنعتی و سه فقره سرقت مشابه اعتراف کرد و مالباختگان نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا