حوادث

سرگردانی مسافران در دماوند و فیروزکوه

با نارنجی شدن دماوند و فیروزکوه ، مسافران غیر بومی 72 ساعت فرصت دارند تا این شهرها را تخلیه کنند تا جریمه نشوند. از طرف دیگر ، دماوند و فیروزکوه در مسیر رفت و آمد مازندران ایستاده اند که به دلیل نبود جاده کمربندی ، تردد آنها با مشکل روبرو شده است.

شهرام شریفی ، مسئول میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در استان های دماوند و فیروزکوه ، در مورد آخرین مورد مسافرانی که هم اکنون در این منطقه هستند به خبرگزاری دانشجویان ایران (دیباروز) گفت: “در حال حاضر 25 مسافر در محل اقامت این دو استان ، تغییر وضعیت کرونا در دماوند و فایروزکوه ، طبق آخرین تصمیم ستاد ملی کرونا ، آنها 72 ساعت فرصت دارند تا این دو شهر را ترک کنند به دلیل تغییر ناگهانی وضعیت ، فعالان گردشگری خواسته است در برخورد با این مسافران بسیار منصف باشد.

وی افزود: مسافرانی که قبلاً در دماوند و فیروزکوه محل اقامت خود را رزرو کرده اند ، می توانند با توافق ، سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.

شریفی در مورد جریمه رزروهای لغو شده ، علی رغم تصمیم فرماندهی ملی کرونا برای جلوگیری از سفر به این دو شهر ، گفت: “طبق دستورالعمل های معاون وزیر گردشگری ، اصل رعایت انصاف است. بنابراین ، صاحبان به تعویق انداختن رزرو برای بار دوم با توافق مسافر به منظور صدمه ندیدن توسط هر دو طرف ، اصل تجارت این است که جریمه ها نباید متحمل شوند ، اما اگر طرفین موافق نیستند ، آنها می توانند شکایت را به صورت کتبی برای رسیدگی به این دفتر ارسال کنند.

وی افزود: مسافرانی که هم اکنون در سطح شهر هستند تا زمان تخلیه مکان طبق تعرفه تعیین شده هزینه پرداخت می کنند اما برای روزهای بعد و با توجه به شرایط تعیین شده موافقت و توافق می کنند تا هیچ یک ضرر نکند.

همانطور که رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در استان های دماوند و فیروزکوه درباره محدودیت های ترافیکی گفت: این دو استان ترانزیت مسافران مازندرانی است که در حال حاضر به رنگ زرد هستند و محدودیت ترافیکی ندارند اما به دلیل وجود فیروزکوه و دماوند کمربند نداشته و مسافران عبور می کنند. ” مجبور به عبور از این شهرها ، ممکن است با محدودیت های ترافیکی و اجرای قانون روبرو شوند. البته به دلیل راه دسترسی از این شهرها به شمال کشور ، نمی توان محاصره نهایی ایجاد کرد. بنابراین ، ما منتظر هستیم تا ستاد کرونا در این شهرها تشکیل جلسه دهد تا آخرین تصمیمات مربوط به ترافیک و سایر فعالیت های تجاری ، به ویژه بخش گردشگری را اتخاذ کرده و بر این اساس کار کند.

وی افزود: “طبق آخرین اطلاعاتی که من دریافت کرده ام ، در حال حاضر جاده های منتهی به دماوند و فیروزکوه بسته نیست اما پلیس راهنمایی و رانندگی مستقر شده است که اجازه نمی دهد پلاک های غیر اصلی به این شهرها بروند.”

شریفی در مورد تعطیلی مراکز اقامتی ، تفریحی و گردشگری و اماکن تاریخی در این دو شهر به دلیل وضعیت جدید کرونا ، اظهار داشت: “هنگامی که ستاد فرمانداری کرونا دستورالعمل های مربوطه را اعلام کند ، ما معمولاً مطابق با مصوبات قبلی ستاد ملی کرونا. “مراکز اقامتی و سایر مراکز گردشگری بسته خواهند شد.

دیروز (21 مارس) ، کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی در ستاد ملی گروه بیماری های کرونا ، اطلاعیه هایی را در دماوند و فایروزکوه در رده شهرهای زرد و پرخطر از نظر شیوع ویروس کرونا اعلام کرد. به دکتر ایرج حریرچی. توجه داشته باشید که کمپین ضد کرونا برای همه مسافران غیرشهری و پلاک ، حداکثر 72 ساعت برای ترک شهر مورد نظر خود است. در غیر این صورت جریمه می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا