استان ها

نصیرشلال در مورد وزنه‌های دهدار تصمیم درستی نگرفت

حمید رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دیباروز، درمورد از دست رفتن سهمیه وزنه برداری المپیک رضا دهدار گفت: از زمان بازی دهدار تا امروز ناراحت هستم‌. از دست رفتن سهمیه المپیک توسط او باور نکردنی است. در زمان آماده‌سازی دهدار نزدیک او و شاهد آمادگی بالای او بودم و در تمرینات بسیار آماده نشان داد و ۲۲۰ کیلوی دو ضرب را به راحتی بالای سر می‌برد.

وی ادامه داد: روز مسابقه نیز با دعای مردم، آمادگی خود و تمریناتی که در اردوها داشت، از روحیه بالایی برخوردار بود و حتی در یک ضرب خیلی خوب کار کرد. حرکت دوم که ۱۷۶ کیلو بود، وزنه ایده‌آلی بود و در زدن این وزنه موفق عمل کرد. در حرکت آخر، به تشخیص کادرفنی ۱۷۹ کیلوگرمی را بالای سر برد که در مسابقات نزده بود و همین باعث شد روی آرنج دست چپش فشار وارد شود و این موضوع سبب شد تمرکز خود را از دست دهد و معطوف آسیب دیدگی دستش کند. این آسیب دیدگی خود را در دو ضرب نشان داد و چون نوع حرکت دهدار پوشه است، فشار روی دست بیشتر است. فکر می‌کنم دلیل عدم موفقیت دهدار همین بود زیرا ۲۱۴ کیلوگرم برای او وزنه‌ای نبود.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری جوانان تصریح کرد: من مربی ملی و باشگاهی بودم و تجربه دارم. می‌دانم گفتن من دردی را دوا نمی‌کند اما ای کاش نصیرشلال و دهدار در انتخاب وزنه دو ضرب بهتر عمل می‌کردند. این دو نفر از هرکس دیگری بیشتر دوست داشتند سهمیه را کسب کنند. توقع من این است حالا که این اتفاق افتاده است، علت را تحلیل کنند و به سمع ما برسانند. انتخاب این وزنه عجیب بود چون فقط مجموع مهم بود و نه مدال و نه جدول، هیچکدام ملاک نبود و تنها سهمیه المپیک مهم بود. اگر مشکل پیش نمی‌آمد، مطمئن باشید دهدار سهمیه را کسب می‌کرد.

رشیدی خاطرنشان کرد: مشخص نیست از لحاظ روحی و استراتژیک چه اتفاقی افتاد اما حس می‌کنم رضا در ریکاوری افت فشار داشت و بین یک ضرب و دو ضرب اتفاقاتی افتاده است که سرحالی او را از بین برد. با انتخاب وزنه بهتر، فشار زیاد روی ورزشکار موقع زدن وزنه آخر کم می‌شود زیرا ۷، ۸ ثانیه قبل از زدن وزنه آخر، جایی است که باید آرامش از دست رفته را برگرداند. با ۲۱۳ کیلوگرم نفر دهم جدول می‌شد، حرکت دوم را بهتر می‌زد و به سومین حرکت نمی‌کشید.

وی با انتقاد از نصرشلال گفت: نصیرشلال درست تصمیم نگرفت و وزنه‌های انتخابی دهدار غلط بود. چیزی از ارزش‌های دهدار کم نشده است و نباید این عدم موفقیت را گردن او انداخت. باید دقت کرد چه صحبت‌هایی به زبان می‌آوریم. مجموعه فدراسیون، کادرفنی و ورزشکار مقصر این اتفاق هستند. پیش از مسابقات به دهدار هیچ روحیه‌ای داده نشد و تنها بود‌ بر اساس شواهد، انرژی مثبتی به دهدار داده نشد و می‌شد که فضای بهتری ایجاد شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا