بین الملل

چراغ قرمز اروپا به پناهجویان افغان/ ۶ کشور عضو اتحادیه خواستار مذاکره با ایران و پاکستان شدند

شش کشور عضو اتحادیه اروپا با ارسال نامه ای به شاخه اجرایی طالبان نسبت به تعلیق اخراج پناهجویان افغان که درخواست پناهندگی آنها رد شده هشدار داد.

به گزارش دیباروز ، اتریش ، دانمارک ، بلژیک ، هلند ، یونان و آلمان در نامه ای به تاریخ 10 آگوست به کمیسیون اروپا ، اعلام کردند که توقف بازگشت پناهجویانی که از اروپا اخراج شده اند می تواند پیامی ارسال کند. این اشتباه انگیزه اتباع افغان را برای ترک کشور به مقصد کشورهای اتحادیه اروپا افزایش می دهد.

این شش کشور در نامه ای به رویترز از کمیسیون اروپا خواستند تا از طریق مذاکرات جاری با دولت افغانستان ، بازگشت مهاجران افغان به کشورشان را تسریع کند.

امضاکنندگان نامه همچنین اذعان کردند که از وضعیت حساس کنونی در افغانستان ، که با توجه به خروج نیروهای بین المللی انتظار می رفت ، کاملاً آگاه هستند. آنها همچنین با اشاره به حضور 4.6 میلیون آواره افغان در منطقه ، از کمیسیون اروپا خواستند تا با افزایش همکاری با پاکستان و ایران ، از مهاجرین افغان حمایت همه جانبه کند.

بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نگران هستند که تحولات در افغانستان تکرار بحران مهاجرت 2016-2016 در اروپا است که بیش از یک میلیون پناهنده از خاورمیانه به اتحادیه اروپا آورده است. این بحران ، در حالی که بار سنگینی را بر سیستم مراقبت و بهداشت اجتماعی اتحادیه اروپا وارد می کند ، اما راه را برای تقویت احزاب و گروه های راست افراطی هموار کرده است.

کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد که به زودی به این نامه پاسخ می دهد. سخنگوی کمیسیون در پاسخ به این س ifال که آیا افغانستان اکنون کشوری امن است یا خیر ، گفت که هیچ فهرست اتحادیه اروپا از کشورهای ناامن برای پناهندگی یا بازگشت وجود ندارد و تصمیم گیری با کشورهای عضو است.

انتظار می رود این موضوع در نشست اضطراری وزرای کشور اتحادیه اروپا در 18 آگوست برای بررسی حجم رو به رشد مهاجرت از بلاروس به لیتوانی ، لتونی و لهستان مطرح شود.

تا سال 2015 ، حدود 570،000 افغان از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تقاضای پناهندگی کردند. تنها در سال 2020 ، حدود 44000 افغان درخواست پناهندگی در اتحادیه اروپا را مطرح کردند و این باعث شد که افغانستان بعد از سوریه دومین کشور بزرگ ارسال کننده پناهنده به اتحادیه اروپا باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا