استان ها

یک فروند بالگرد اطفای حریق به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می یابد

بالگردهای کوگیلویه و بویراحمد تعیین می شوند

دیباروز / کوگلوه و بویر احمد فرماندار کوگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه وضعیت اضطراری هوایی در کشور توزیع چندین بالگرد غیرنظامی را بین استان ها انجام می دهد ، افزود: یک دستگاه به استان کهگیلویه و بویر احمد اختصاص می یابد.

حسین کلانتری در جلسه ریاست پیشگیری و مدیریت بحران در استان به منظور مقابله با آتش سوزی ها با بیان اینکه قانون جدید مدیریت بحران توانایی های خوبی ایجاد کرده است ، اضافه کرد: “هر مقام باید وظایف خود را به خوبی بداند تا بتواند کار کنید. “کوردن.
وی با اشاره به 14 کمیته مورد انتظار در شورای هماهنگی مدیریت بحران ، تصریح کرد: شرایط آتش سوزی سال گذشته در استان باید مطلوب باشد.
ایالت های کوگیلویه و بویراحمد بر ادامه گشت های انجام شده توسط نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست تأکید کردند و ادامه دادند: “این اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم است.”
الشریف با بیان اینکه ایجاد پایگاه اطفا حریق قطعاً مهم است گفت: “از ظرفیت هواپیماهای بدون سرنشین و دوربین های نظارتی نیز باید استفاده شود.”
وی با اشاره به اینکه 80 درصد منابع متمرکز و 20 درصد منابع منطقه ای است ، گفت: “جذب اعتبارات ملی باید در اولویت مدیران باشد.”
فرمانداران کوگیلویه و بویر احمد در بیانیه ای به آنها گفتند که ما مدتهاست که بالگرد می خریم ، موضوع جنگلها مسئله حاکمیت است و در آینده هلی کوپترها به این استان اختصاص خواهند یافت.
الشریف همچنین از تلاش های ارتش ، زمینی و هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای کمک به مهار آتش سوزی های سال گذشته تقدیر کرد و گفت که باید از توانایی های نیروهای پلیس و بسیج در این زمینه استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد مساحت کهگیلویه و بویراحمد را جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد ، خاطرنشان کرد: حفاظت و حفظ این منابع عظیم یک وظیفه کلی است.
فرمانداری های کوگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه وضعیت اضطراری هوایی در کشور توزیع چندین هلی کوپتر غیرنظامی را در بین استان ها انجام می دهد ، اضافه کرد: یک آژانس به فرمانداری اختصاص خواهد یافت.
الشریف بر فعال سازی شهرداری ها برای مقابله با آتش سوزی تأکید کرد و شناسایی کرد: 97 درصد از عوامل آتش سوزی انسان است.
وی گفت: “بزرگترین ثروت ملی ما جنگلها است. هیچ كس مجاز به تعدی به این منابع ملی نیست.”
فرمانداران کوگلوه و بویراحمد با تأکید بر اینکه فرهنگ سازی رکن اصلی در جلوگیری از آتش سوزی در جنگل است ، تأکید کرد: باید از ظرفیت رسانه ها در این زمینه استفاده شود.
کالانتری گفت: مشارکت جوامع محلی و مردمی بقای جنگل ها را تضمین می کند و باید زمینه های این مشارکت فراهم شود.
وی گفت: “بدون مشارکت مسئولانه مردم هیچ چیز حاصل نمی شود”.
فرمانداران کوگلویه و بویر احمد بر مسئله آموزش و تجهیز جوامع محلی تأکید کردند و ادامه دادند ، “کشور ما امسال با خشکسالی جدی روبرو است و مشکلات در استان وجود دارد.”
به گزارش دیباروز ، الشریف توضیح داد: با دستگاه هایی که مصوبات را اجرا نمی کنند ، برخورد می شود و بهترین دستگاه ها ارائه می شوند.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا