حوادث

آماده باش دستگاه‌های امدادی در پی وقوع زلزله در جنوب کشور/ ۳ مصدوم و یک فوتی تا کنون

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از آمادگی تمامی نیروها و خدمات امدادی در پی وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری بندرعباس خبر داد.

اسماعیل نجار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران؛ وی با اشاره به زمین لرزه ای که در جنوب کشور رخ داد، گفت: ساعت 1 ساعت 15 و 36 دقیقه امروز زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 ریشتر در عمق 18 کیلومتری زمین در منطقه لافت استان هرمزگان رخ داد و چند ثانیه بعد زلزله دیگری رخ داد. زمین لرزه 6.3 ریشتری. همین منطقه در عمق 10 کیلومتری زمین لرزید.

وی گفت: مردم این زمین لرزه را در مناطق مختلف جنوب کشور احساس کردند. اما تمامی تیم های امدادی و خدماتی در استان هرمزگان و برخی استان ها در حالت آماده باش هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تیم های ارزیاب نیز به مناطق زلزله زده اعزام شده و به زودی گزارش آن اعلام می شود.

وی مردم را به آرامش و خونسردی دعوت کرد و ادامه داد: مردم از توجه به شایعات پرهیز کنند و از تماس طولانی مدت با تلفن همراه خودداری کنند تا ظرفیت خطوط اشغال نشود. همچنین ضروری است که افراد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

آمادگی کامل برای شرایط اورژانسی و بیمارستانی داشته باشید

رئیس اورژانس کشور از آمادگی کامل بیمارستان های کرمان و هرمزگان در پی زلزله جنوب کشور خبر داد.

در گفت و گو با دیباروز، دکتر جعفر میادفر وی در این خصوص گفت: بیمارستان های کرمان و هرمزگان در پی وقوع زلزله هرمزگان در آماده باش بودند.

وی با بیان اینکه شدت زلزله بسیار زیاد بود، گفت: یک بالگرد اورژانس و دو قایق آمبولانس در حال ارزیابی منطقه هستند.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کیشو نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران اظهار داشت: زمین لرزه ای به بزرگی بیش از 6 ریشتر در هرمزگان رخ داد.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز شاهد وقوع زلزله در این منطقه بودیم.

خالدی گفت: پنج دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس از هرمزگان، پنج دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس از فارس در حالت آماده باش هستند. تیم های ارزیاب در حال ارزیابی محل هستند و یک بالگرد اورژانس به محل اعزام شده است.

الخالدی همچنین گفت که یک تیم بهداشتی برای بررسی مشکلات بهداشتی به منطقه اعزام می شود.

دکتر میادفر رئیس اورژانس کشور نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران از کشته شدن یک نفر (در بندرعباس بر اثر قطعی برق) و مجروح شدن سه نفر در زمین لرزه این شهر خبر داد. جنوب کشور وضعیت تا کنون

وی همچنین روی یک پا گفت: این جوان 22 ساله در حال فرار از زلزله بندرعباس بود که تیر برق روی او افتاد و جان خود را از دست داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا