حوادث

از مفهوم مسئولیت اجتماعی گرفته تا ماندن در خانه تا لزوم رفع انگشت گناه بیماران Corona



به نظر می رسد شیوع آن طی دو هفته آینده تشدید می شود. از روزهای نخست ورود کرونا به ایران ، با توجه به تجربیات به دست آمده از انتشار ویروس در سایر کشورها ، کارشناسان بهداشت توصیه های زیادی راجع به ماندن در خانه و محدود کردن ارتباطات اجتماعی ارائه داده اند و برخی نیز ممکن است. اگرچه آنها از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر هستند ، آنها در خانه باقی می مانند ، اما برای درک بهتر نیاز به ماندن در خانه ، باید به آنچه که در اصل مسئولیت اجتماعی است و چرا باید مراقبت کنیم پاسخ دهیم.

سارا گلستانی در گفتگو با دیباروز ، وی در ابتدای سخنان خود این شعر را به یاد آورد: “بنی آدم عضو بدن است / که مخلوقی در خلق گوهر است / وقتی یکی از اعضای آن رنج می برد ، دیگر وقت دیگری برای اعضای دیگر باقی نمی ماند.” بقا باید آنها را از بین ببرد. برای تأمین این نیازها ، ما نیاز به اجتماعات کوچک و بزرگ داریم ، از روابط خانوادگی و کاری گرفته تا روابط اجتماعی گسترده تر برای زندگی.

وی ادامه داد: اگر فردی سالم ، غذا بخورد و احساس مفید کند ، برای زنده ماندن جسمی و روانی خود ، به افراد نیاز دارد تا برای رفع نیازهای خود با آنها تعامل داشته باشند و می توان حضور آنها را به نوعی مشاهده کرد. از مردم بازخورد بگیرید ، بنابراین ما برای زنده ماندن باید در جامعه باشیم.

وی گفت: “یكی از كارهایی كه ما برای زنده ماندن باید انجام دهیم ، ارتباطات اجتماعی است.” “از آنجا که ارتباطات اجتماعی یکی از نیازها است ، ما باید برای حفظ سلامت سایر افراد جامعه فکر کنیم تا اجرای آن ادامه یابد.”

وی گفت: “در واقع ، كورونا تهدیدی برای بقا ما است.” “بدیهی است با توجه به نامعلوم ، سرعت انتشار و ویژگی های انتقال آن ، باید سعی کنیم بیماری را منقبض نکنیم و به جلوگیری از انتقال کمک کنیم.”

گلستانی افزود: همانطور که گفته شد برای زنده ماندن به روابط اجتماعی خود نیاز داریم ، بنابراین بخشی از مسئولیت اجتماعی ما براساس نیازهای خودمان است. در نتیجه ، لازم است اقدامات احتیاطی رعایت شود تا این بیماری را منعقد نکنیم و مراقب باشیم که هیچ کس آن را منعقد نکند. در این زمینه ، مطمئن ترین روش شناخته شده است ، ماندن در خانه و به حداقل رساندن جامعه پذیری.

گلستانی ، ما وظیفه ما حفظ سلامت جامعه چیست؟ وی افزود: هرچه مسئولیت خودمان باشد ، مسئولیت جامعه خود را نیز بر عهده داریم ، زیرا برای زنده ماندن به حضور افراد دیگر احتیاج داریم. ما باید این مسئولیت را قبل از هر چیز برای خودمان بپذیریم و به نفع خودمان ، باید سعی کنیم دیگران را سالم نگه داریم.

این روانشناس همچنین درباره دلیل برخی مواقع سرخشدن بیماران تاج توضیح داد: “از آنجا که تاج هنوز مشخص نیست و سطح اضطراب جمعی افراد در جامعه افزایش یافته است ، گروهی از افراد به دلیل این رفتار رفتار اضطراب ” یا باعث ایجاد دفاعی می شود که احساس بد را به افراد مبتلا منتقل می کند. زیرا وقتی دچار اضطراب می شویم ، به رفتارهای کودکانه خود بر می گردیم.

وی ادامه داد: در این شرایط ما به رفتارهای ناخودآگاه که از کودکی آموخته ایم و مسئولیت بقای خود را برمی گردانیم ، برمی گردیم و باعث می شود در مواجهه با اضطراب های خودمان از رفتارهای کودکانه استفاده کنیم. به عنوان مثال ، اگر احساس کنیم شخصی به Quaid 19 آلوده شده است ، یا در خویشاوندان شخصی که بر اثر بیماری قلبی درگذشت ، بدون در نظر گرفتن مشاهدات جسمی ، از نظر روانی فاصله خواهیم گرفت.
به گفته این روانشناس ، این به دلیل افزایش اضطراب است و روشی که ما از کودکی آن را شناخته ایم به ما می گوید از این وضعیت اضطراب دوری کنید تا اصلاً آن را نبینید.

وی افزود: ما حتی می توانیم ارتباط تلفنی خود را با شخص قطع کنیم و به آنها آسیب بیشتری وارد کنیم. یا ما به فرد مبتلا به بدبینی نگاه می کنیم و آنها را به عدم رعایت بهداشت و یا مشکلی در بروز بیماری متهم می کنیم. اما از آنجا که رویکرد ویروسی که با آن سر و کار داریم مشخص نیست ، لزوما مقصر نیست فرد را برای ویروس مقصر بدانیم و طبق اطلاعات ، تحقیقات و مطالعات ، این ویروس همه گیر شده و ممکن است بسیاری از ما حامل آن باشیم. .

وی گفت: “ما ممکن است ویروس را به شکلی که نمی دانیم با آن مقابله کرده ایم و ممکن است علائم شدید نداشته باشیم زیرا سیستم ایمنی بدن ما می تواند با ویروس مبارزه کند.” بنابراین اگر فردی بیمار شود یا حتی بمیرد ، به معنای این نیست که این شخص نسبت به ما مسئولیت کمتری دارد.

گلستانی تصریح کرد: درست است که رعایت نکات بهداشتی یکی از اصول و نیازهای پیشگیری است و از پیشگیری از ابتلا به آن در بیماری جلوگیری نمی کند ، اما لزوماً اینگونه نیست که از کسی که به این بیماری مبتلا شده جلوگیری نشده باشد ، زیرا اشتباهات از این نظر اجتناب ناپذیر است. “

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که همه ما اشتباه می کنیم حتی اگر کسی از اشتباهات خود بیمار شود. جستجوی مقصر درست نیست.

گلستانی افزود: هنگام برخورد با افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب ، کافی است فاصله های جسمی را رعایت کنید و به فرد نشان دهید که او هنوز در کنار ماست و به دلیل مشکل جسمی وی رد نمی شود.

انتهای پیام


تمام مقالات سایت بر پایه سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، به همین دلیل مسوولیت تمامی نوشته های سایت بر عهده منابع خبری بوده و سامانه آنلاین دیباروز هیچ مسوولیتی در قبال همه محتوای سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا