استان ها

اصلاح کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها پس از ۴۳ سال

دیباروز/ خراسان جنوبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از اصلاح کمیته ماده 100 شهرداری پس از 43 سال خبر داد و گفت: کمیته تخصصی اسکان مسکن در سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی متناسب با فرهنگ مردم و فرهنگ مردم تشکیل شود. بیابان.

احمد خرم چهارشنبه 5 بهمن ماه در سفر به خراسان جنوبی و در نشست نقش نظام مهندسی در سازمان عمران و شهرسازی از این سازمان به عنوان یک سازمان مردم نهاد، غیرانتفاعی و بزرگترین سازمان یاد کرد. وی در کشور و آسیا افزود: مهندسی عمران و شهرسازی در این سازمان عضویت دارند.

به گزارش دیباروز، وی گفت: جلب مشارکت تخصصی در اجرای طرح های عمرانی کشور، ساماندهی و نظارت بر ساخت و سازهای شهری و مهارت آموزی متناسب با مسائل فنی و اجرایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی از مهمترین اهداف سازمانی این موسسه است. “

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خاطرنشان کرد: عدم انسجام دستگاه های دولتی، نبود زیرساخت های قانونی و نبود مجریان شایسته در اجرای پروژه های عمرانی از مهمترین چالش های پیش روی سازمان نظام مهندسی است. سیستم.

خرم خواستار هماهنگی وزارت شهرسازی و شهرداری ها با این سازمان مردم نهاد و غیرانتفاعی شد و گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان در راستای ایجاد امنیت و آسایش مردم در دستور کار مسئولان قرار گیرد. .

وی گفت: در سال 58 عمر مفید ساختمان در ایران 30 سال بود که اکنون به 25 سال کاهش یافته است.

وی بر توانمندسازی بخش خصوصی در حوزه عمران و ساختمان در کشور تاکید کرد و ادامه داد: ما به وظایف خود عمل نکردیم و دوره های آموزشی و راهنمایی لازم را برای آشنایی مردم با حقوق و مطالبات شهروندی برگزار نکردیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با انتقاد از عملکرد تعاونی های مسکن گفت: بنیاد مسکن با استفاده از افراد متخصص در ساخت و ساز روستایی به عنوان یک واسطه موفق عمل کرده است که می تواند الگو باشد.

خرم از بازنگری ماده 100 کمیته شهرداری ها پس از 43 سال خبر داد و افزود: طرح بررسی این ماده در کمیسیون دولت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و این خبر خوبی است.

وی با ابراز خرسندی از یکسان سازی و زیباسازی معابر و موانع بلوار شهر بورگند گفت: باید کمیته تخصصی اسکان مسکن متناسب با فرهنگ مردم و کویری بودن منطقه در سازمان نظام مهندسی ساختمان تشکیل شود. خراسان جنوبی.

خرم با اشاره به مشکل کسری مسکن و انباشت تقاضای مسکن در شهر بورگوند یادآور شد: سازمان نظام مهندسی باید به صورت تخصصی وارد این حوزه شود و نمایندگی تجمیعی ساختمان را در شهر بورگوند در اختیار بگیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا