اجتماعی

اقدام پلیس راهور در نمایشگاه بین‌المللی قانونی بود؟

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران، اقدام پلیس راهور در جلوگیری از تردد خودروها به محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی را غیرقانونی و نسنجیده دانست.

حسن زمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: متاسفانه امروز پلیس راهور از ورود خودروهایی که برای بازدید از نمایشگاه های تخصصی در حرکت بودند بدون هماهنگی و اخطار قبلی جلوگیری کرد که این امر مشکلاتی را برای غرفه داران و بازدیدکنندگان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در حال حاضر حدود 700 شرکت داخلی و خارجی فعال است، گفت: امروز این نمایشگاه به مدت حدود هشت ساعت پذیرای حدود 3000 بازدیدکننده بود و با توجه به برپایی نمایشگاه های تخصصی، افراد مرتبط با این حوزه ها در محل نمایشگاه حضور خواهند داشت. ” نمایشگاه بین المللی گنجایش 6000 پارکینگ دارد و مطمئناً مشکلی برای مدیریت و کنترل تردد آنها وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی با اشاره به پیامدهای منفی چنین تصمیم‌هایی گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، حمایت از تولید و فراهم‌کردن بستر برای نمایش محصولات تولیدی از اولویت‌های دولت است و شرکت نمایشگاهی “در همین زمینه کار کرد.” و خارجی.

زمانی ادامه داد: اینکه ما از ورود ناگهانی و بدون هماهنگی خودروها جلوگیری کردیم، تولیدکنندگان و غرفه داران را با مشکل مواجه می کند و بیم آن داریم که بین آنها و ماموران پلیس مشکل ایجاد شود. جدای از آن، این شرکت ها از امکان قانونی برای طرح دعوا و مطالبه خسارت و جریمه نیز برخوردار خواهند بود. این تصمیمات برای اعتماد شرکت های خارجی که قصد حضور در نمایشگاه های ایرانی را دارند نیز مشکل ساز خواهد بود.

به گفته وی، پلیس راهور تاکنون توضیحی برای این رویه ارائه نکرده است و نمایشگاه از فردا طبق برنامه قبلی به کار خود ادامه می دهد تا دلیل تصمیم امروز و با هر فکری مشخص شود.

به گزارش دیباروز، قرار بود از امروز نمایشگاه های تخصصی متعددی در فضای دائمی نمایشگاه های تهران در حوزه هایی مانند ماشین آلات کشاورزی، مواد اولیه، منسوجات خانگی و پوشاک کار خود را آغاز کنند.

برخی از بازدیدکنندگان از ممانعت پلیس راهور خودروهای خود به نمایشگاه و مشکلات ترافیکی دلیل این تصمیم یاد کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا