استان ها

انتقال بیش از ۷میلیارد لیتر انواع فرآورده‌ نفتی در منطقه شمال‌شرق

به گزارش خبرگزاری دیباروز استان سمنان، رضا جبارزاده گفت: همکاران ما با رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی در مقابله با ویروس کرونا، انتقال شبانه روزی انواع فرآورده های نفتی را بدون مشکل خاصی انجام دادند.

وی افزود: کارکنان شرکت خطوط لوله و ارتباطات نفت شمال شرق استان در تلاش هستند تا با تامین ایمن، هرگونه نگرانی شهروندان در زمینه تامین سوخت در استان های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، سمنان و بخشی از گلستان را برطرف کنند. و حمل و نقل پایدار نفت و با ارائه خدمات تخصصی به زائران امام هشتم (علیه السلام) که جاده تهران – مشهد را برای زیارت قبر شمعون حج انتخاب کردند، خدمت این عزیزان را در کارنامه خود ثبت کردند.

حمل بیش از 700000000 لیتر انواع محصولات از طریق خط لوله منطقه شمال شرق

مدیرعامل شرکت خطوط لوله نفت و ارتباطات منطقه شمال شرق گفت: هفت میلیارد و 846 میلیون و 763 هزار لیتر فرآورده نفتی در سال اول دولت سیزدهم از طریق خطوط لوله این منطقه حمل شد که رشد 11 درصدی داشت. نسبت به مدت مشابه سال قبل.

رضا جبارزاده با اشاره به حمل 4 میلیارد و 382 میلیون و 855 هزار لیتر نفت گاز (4 درصد بیشتر از سال قبل) گفت: سهم نفت گاز پاک (گازوئیل) یک میلیارد و 975 میلیون و 520 هزار لیتر و نفت گاز طبیعی است. . 2 میلیارد و 407 میلیون و 335 هزار لیتر و سهم بنزین حمل شده در این مدت را دو میلیارد و 922 میلیون و 264 هزار لیتر عنوان کرد که نسبت به سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

به گفته وی؛ سهم حمل و نقل بنزین معمولی در سال گذشته 2 میلیارد و 404 میلیون و 533 هزار لیتر و بنزین پاک 517 میلیون و 731 هزار لیتر بوده است.جبارزاده گفت: در سال اول دولت سیزدهم نفت سفید 2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. یعنی 411 میلیون و 710 هزار لیتر توسط خط لوله به منطقه شمال شرق منتقل شد.

وی ادامه داد: در این مدت 129 میلیون و 931 هزار لیتر نفت جت نسبت به سال قبل که 40 میلیون و 17 هزار لیتر بود با نرخ رشد 225 درصدی جابه‌جا شد و بیشترین نرخ انتقال را داشت. به آن اختصاص داده شده است.

وی در ادامه توضیح داد: تامین و حمل سوخت مورد نیاز سه ایستگاه سیکل ترکیبی برق در منطقه شمال شرق یعنی شهیر بسطامی شاهرود، شهید باکری سمنان و نیشابور خیام نیز بخشی از این آمار است که با تلاش و کوشش محقق شده است. . از همکاران ما

تعمیرات اساسی توربین گاز همراه با برقی سازی مراکز انتقال نفت سبزیوار و سمنان

جبارزاده با اشاره به تمرکز منطقه بر استفاده از توانمندی ها و توانمندی های بومی تاکید کرد: خوشبختانه کارشناسان این منطقه با تکیه بر تجربیات گذشته و علم روز موفق به انجام تعمیرات اساسی توربین های گازی رستون TB-4000 و انتقال نفت شدند. چندین سال پیش پمپ های مرکزی به تاسیسات این منطقه تبدیل شدند

وی با اشاره به لزوم انجام اصلاحات اساسی به منظور حفظ حمل و نقل ایمن و پایدار فرآورده های نفتی، گفت: علاوه بر کسب این موفقیت بزرگ، مقدمات برقی شدن دو مرکز حمل و نقل نفت و تاسیسات مهم در این زمینه را فراهم کرده ایم. منطقه، سمنان و سبزیوار که پروژه آنها به برقی‌سازی مرکز حمل و نقل نفت در سبزیوار تبدیل شده است، پروژه برق‌رسانی مرکز انتقال نفت سمنان در آستانه راه‌اندازی است.

مدیر منطقه شمال شرق با اشاره به اهمیت مرکز حمل و نقل نفت سبزیوار در حمل روزانه حدود 20 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی از شاهرود به سه استان خراسان شمالی، مرکزی و جنوبی افزود: این میزان حجم محصولات ارسالی مرکز حمل و نقل بهترین گواه بر اهمیت و لزوم صحت عملکرد آن است.

برزاده گفت: تاکنون از پمپ های توربین برای پمپاژ فرآورده های نفتی به مشهد استفاده شده است که پیش بینی می شود راندمان آنها در شرایط طراحی به 24 درصد برسد، اما در شرایط فعلی به دلیل فرسایش قطعات، افزایش نشتی و تلفات ناشی از آن، بازده به 11.2% کاهش یافته است و اینطور نیست.

وی با اشاره به اینکه شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه استکبار جهانی به طور مستقیم بر نگهداری این توربین ها تاثیر گذاشته تا جایی که تعمیر هر یک از این موتورهای توربین بیش از یک میلیون یورو هزینه داشته باشد، ادامه داد: شاید یکی از این توربین ها مهمترین چالشی است که همکاران ما در تعمیر پمپ های توربوشارژر در تامین قطعات مصرفی با آن مواجه هستند و مشکلات تجاری حاکم بر تجارت بین المللی کشورمان، خرید و فروش مستقیم و تامین قطعات یدکی را تقریبا غیرممکن کرده است. تولید کننده اصلی توربین. قطعات یدکی با تکنولوژی روز از سازندگان داخلی نیز امکان پذیر نیست.

پروژه برق رسانی مرکزی انتقال نفت در سبزیوار و سمنان

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و ارتباطات نفت منطقه شمال شرق گفت: با تلاش همکاران این منطقه و با حمایت مسئولان ارشد این شرکت، پروژه برقی‌سازی مرکز حمل و نقل نفت و تاسیسات سبزیوار آغاز شد. در آینده نزدیک افتتاح می شود و پروژه برق رسانی مرکز سمنان برای حمل و نقل نفت به پایان رسیده است و انشاالله به زودی نصب تجهیزات به پایان می رسد.

وی مهمترین مزیت های این دو پروژه بزرگ را کاهش هزینه تامین سوخت مورد نیاز مرکز حمل و نقل، افزایش راندمان، کاهش آلاینده های زیست محیطی، کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی در این زمینه عنوان کرد. . تامین قطعات توربین مهمترین هدف این پروژه های اجرایی است. وی ادامه داد: برای افزایش ظرفیت برق مرکز انتقال نفت سبزیوار از 210 کیلووات به چهار مگاوات به عنوان یکی از مهم ترین زیرساخت های مورد نیاز برای برق رسانی به این مرکز 12 میلیارد ریال هزینه شد.

جبارزاده افزود: خوشبختانه روند پیشرفت فعالیت های عمرانی پروژه سبزیوار طبق برنامه پیش می رود و انشالله بتوانیم طبق برنامه در پروژه برقی سازی مرکز حمل و نقل نفت در سال جاری پیش برویم. سمنان با حمایت ستاد.

نمایش سفره های زیرزمینی مراکز حمل و نقل و تاسیسات فرعی در منطقه شمال شرق

جبارزاده گفت: “مخزن” مخازن زیرزمینی مراکز حمل و نقل نفت و تاسیسات فرعی در منطقه شمال شرق با هدف حفاظت از محیط زیست با جلوگیری از فرسایش و نشت احتمالی آنها انجام می شود.

مدیر منطقه شمال شرق افزود: در این راستا و بر اساس دستورالعمل شرکت خطوط لوله و ارتباطات نفت ایران، طبق برنامه ای که دید و مورد تقدیر استاد قرار گرفت، مخازن زیرزمینی به این منطقه کشف شد. مسلم مسلم در بازدید سرپرست معاونت عملیات خطوط لوله.

وی تصریح کرد: فرآیند افشای مخازن به منظور جلوگیری از خوردگی مخزن و لوله های آن و جلوگیری از نشت های احتمالی که ممکن است به محیط زیست آسیب برساند، حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آب و خاک انجام می شود.

انتقال مخزن 90 هزار لیتری از مرکز شاهرود برای انتقال نفت به نیروگاه سمنان

مدیر خطوط لوله و ارتباطات نفت شمال شرق کشور گفت: با موفقیت همکاران در انتقال مخزن با ظرفیت 90 هزار لیتر از مرکز انتقال نفت شهیر سربرزگر شاهرود به نیروگاه شهید باکری سمنان به عنوان مخزن امدادی اولین بار.” زمانی که توانستیم یک محموله ترافیکی را در جاده ترانزیتی مشهد جابه جا کنیم – به تهران رفتیم.

جبارزاده افزود: این کار شایسته همکاران ما با استفاده از تخصص نیروهای یگان حمل و نقل و بدون نیاز به نیروی خارجی محقق شد و با وجود محدودیت ها و مشکلات موجود در این مسیر، کارشناسان منطقه شمال شرق بدون استفاده از این تانک موفق شدند. . انتقال تجهیزات انتقال متعارف به نیروگاه سمنان بدون حادثه.

وی در تشریح عملیات بارگیری، حمل و تخلیه این محموله ترافیکی گفت: در استعلامات از سازمان حمل و نقل زمینی استان سمنان، جاده های شاهرود، آزادشهر، گرگان، ساری، فیروزکوه و سمنان علاوه بر طولانی و طولانی مدت پیشنهاد شد. – جاده پرمصرف که هزینه زیادی داشت اما با بازرسی های فراوان از پل های موانع و … در جاده شاهرود – سمنان توسط همکاران، مسیر دقیقا اندازه گیری و کنترل شد که در نتیجه توانستیم مجوز دریافت کنیم. این کالاهای ترافیکی را از مسیر ترانزیتی مشهد – تهران حمل کنید

وی افزود: این عملیات که اولین عملیات انتقال باری به این بزرگی و بزرگی است، با نظارت کارشناسان منطقه انجام شد و در نهایت بدون مشکل در نیروگاه سمنان تخلیه شد که نشان می دهد شمال شرق منطقه یک متخصص در این زمینه با تجهیزات و نیروی انسانی خود آماده ارائه تخصص خود در ارائه خدمات سریع جهت حمل و نقل کالاهای مشابه به 12 منطقه دیگر شرکت ارتباطات و خطوط لوله نفت ایران می باشد.

به روز رسانی نقشه های مراکز و تأسیسات حمل و نقل نفت در منطقه شمال شرق

مدیر منطقه شمال شرق به تلاش همکاران برای تشکیل تیم کاری مسئول واحد برنامه ریزی اصلاحات برای بررسی نقشه های مراکز و تاسیسات حمل و نقل نفت در این منطقه و به روز رسانی نقشه ها به عنوان بخشی دیگر از موفقیت های این منطقه اشاره کرد. در کارگروهی که ما را در این به روز رسانی همراهی کردند و تمامی نقشه های شریانی اصلی از قبیل تاسیسات، کابل های برق، ارتباطات و نقشه های P&ID در این مطالعه بررسی شد و در صورت تغییر نقشه ها تصحیح و به روز شدند.

وی تسهیل دسترسی و تسهیل در برنامه ریزی های آتی را یکی از مزیت های اصلی آن برشمرد و ادامه داد: این امر با هدف برنامه ریزی دقیق تر در خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی و جلوگیری از قطع شدن شریان هایی که دچار کمبود کار هستند انجام شد. . در حین حفاری و جلوگیری از دوباره کاری در نتیجه. تخمین عمر، فرسودگی و پارگی لوله‌ها و برنامه‌ریزی تعمیر یا تعویض آنها برای جلوگیری از نشتی‌های غیرمنتظره امکان برآورد دقیق و برنامه‌ریزی فعالیت‌هایی در یک مجوز تجاری که مستلزم مزایای دیگر آن حفاری و کاهش خطرات زندگی مانند هشدار به کارگر هنگام حفاری است. جاده، تسریع در روند حفاری، امکان استفاده از بیل مکانیکی در حفاری، کاراکتر الکترونیکی نقشه ها و به روز رسانی مداوم آنها. اهمیت.

تعویض روکش لوله های فرآورده های نفتی

مدیر منطقه شمال شرق یکی از مهمترین وظایف مناطق 12 گانه شرکت خط لوله را حفظ این سرمایه ملی با تعویض به موقع پوشش دانست و گفت: شناسایی نقاط آسیب پذیر و تعویض روکش خط لوله برای حمل و نقل. نفت محصولات حوزه عملیاتی این منطقه با هدف ایمن سازی خطوط لوله و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی ناشی از نشت مداوم آنها می باشد.

وی ادامه داد: این رویه با نظارت دقیق و مستمر پرسنل واحد خوردگی، تعمیر خط، معاینه فنی و HSA انجام می شود تا از آسیب احتمالی لوله به درستی و در کمترین زمان ممکن جلوگیری شود.

رهبر منطقه شمال شرق در مسئولیت اجتماعی

مدیر منطقه شمال شرق با تاکید بر احساس مسئولیت اجتماعی در جامعه امروز گفت: کمک به مردم و خودروهای گرفتار در برف و کولاک، عملیات میدانی برای بازگشایی راه ها و معابر صعب العبور، اهدای خون سالم به بیماران نیازمند، کمک به خیران و ده ها مورد زیبای دیگر نمایش تنها بخشی از احیای سرمایه اجتماعی و انسانی است.

وی بیان کرد: در مجموع کارگران این منطقه برای ارتقای روحیه انسانی آستین ها را بالا زده و ثابت کرده اند که شهروندانی مسئولیت پذیر هستند.

48

دکمه بازگشت به بالا