استان ها

منطقه آزاد انزلی فرصت و ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت با اتحادیه اقتصادی اوراسیا است

به گزارش دیباروز از انزلی: دکتر عمران علیزاده ، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، اظهار داشت که منطقه آزاد انزلی فرصت و ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت با اتحادیه اقتصادی اوراسیا است. با کشورهای عضو ، و در این راستا ، ظرفیت بندر کشور باید افزایش یابد و بازرگانان با دولت و نهادهای حاکمیتی تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به تأثیرات مثبت توافقنامه اوراسیا و چشم انداز موثر آن برای گسترش همکاری های منطقه ای ، اجرای این توافق نامه را فرصتی مناسب برای توسعه منطقه آزاد انزلی ، استان گیلان و کشور ارزیابی کرد و افزود: اتحادیه در حال حرکت به سمت حرکتی مستقل از دلار است که کاهش وابستگی آن به دلار را در دستور کار قرار می دهد. این به ایران و روسیه که تحت تأثیر تحریم های اقتصادی ایالات متحده قرار گرفته اند فرصت و آزادی بیشتری برای فعالیت می دهد. .

رئیس اتحادیه ژئوپلیتیک گیلان ، عضویت ایران به عنوان یک قدرت اوراسیا و شریک استراتژیک روسیه در منطقه را فرصتی برای تسهیل تجارت بین دو کشور و ارتقا it آن از انرژی و امنیت به سطوح اقتصادی گسترده تر توصیف کرد و افزود: “علاوه بر این ، حضور ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا ضربه بزرگی به تحریم های آمریکا علیه ایران

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به موقعیت برجسته ایران در کریدور بین المللی بین شمال و جنوب که ایران ، روسیه و هند بنیانگذاران اصلی آن هستند ، گفت: “این کریدور به منطقه جنوب آسیا تا آسیای میانه ، قفقاز و روسیه گسترش می یابد.” عضویت ترکیه و ایران در این توافق نامه می تواند نقش ایران را در کریدور حمل و نقل بین المللی بین شمال و جنوب تقویت و برجسته سازد و از این رو منجر به رشد اقتصادی ایران شود که نتایج آن منطقه انزلی به عنوان یک محور اصلی نقش مهمی را ایفا می کند. بازی خواهیم کرد.

وی گفت: نقش منطقه آزاد بندر انزلی در توافق نامه تجارت اوراسیا بسیار مهم است و بندرهای دریای خزر و انزلی در منطقه فرصت و توانایی خوبی برای تجارت کشور است. و منجر به توسعه تجارت ایران با کشورهای عضو خواهد شد که این خود مستلزم تلاش دستگاههای دولتی در این زمینه است.

46

دکمه بازگشت به بالا