استان ها

بازگشت ۶۰ واحد صنعتی راکد استان یزد به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری (دیباروز) از یزد، «محمد دهقان» با بیان اینکه هم اکنون سه طرح توسعه خوشه ای در استان در حال اجراست، افزود: حمایت از 53 طرح عملیاتی در سال 1400 از گروه هایی که در حال اجرا و تکمیل است. استان یزد اجرایی شد و از ابتدای سال جاری تاکنون 37 طرح اقدام برای این گروه ها تدوین و اجرا شده که در 6 ماهه نخست نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی حمایت از واحدهای صنعتی کوچک برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی را یکی از موثرترین برنامه ها در زمینه توسعه بازار محصولات صنایع کوچک دانست و گفت: تاکنون بیش از 3000 صنعت کوچک برای حضور در نمایشگاه حمایت شده است. فعالیت های محلی و نمایشگاه های خارجی در قالب اخذ غرفه یا شرکت در نمایشگاه توسط شرکت شهرهای صنعتی در استانداری یزد که نزدیک به 500 مورد از این حمایت ها مربوط به سال 1400 و بیش از 140 مورد آن مربوط به شش ماهه اول می باشد. سال 1401

دهقان بیان کرد: شناسایی نیازهای فناورانه و رفع نیازهای آنها، راه اندازی کلینیک سیار در شهرها و نواحی صنعتی استان یزد، عارضه یابی و اجرای طرح های بهبود عوارض خاص و همچنین ارائه خدمات توسعه کسب و کار از جمله برنامه های جدی این صنعت است. شرکت شهرک سازی. تنها در سال 1400 بیش از 100 برنامه در این راستا و در شش ماهه نخست امسال بیش از 60 برنامه در حوزه توسعه فناوری و ارائه خدمات بالینی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت شهرهای صنعتی استانداری با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص فعال سازی واحدهای راکد و غیرفعال، گفت: بیش از یک هزار و 500 واحد صنعتی در شهرها و نواحی صنعتی استانداری یزد به بهره برداری رسیده است. ممکن است به دلایل مختلفی غیر فعال باشد و لازم به ذکر است شناسایی این واحدها و کمک به راه اندازی مجدد از برنامه های شرکت شهرهای صنعتی است که از ابتدای سال گذشته تاکنون 177 واحد صنعتی غیرفعال در استان یزد شناسایی شده است.

و دهقان ادامه داد: خوشبختانه با بررسی مشکلات، اجرای طرح های بهسازی و تلاش واحدهای صنعتی، از ابتدای سال 1400 تاکنون حدود 60 واحد صنعتی در شهرها و نواحی صنعتی راه اندازی مجدد و به چرخه تولید کشور بازگشته است. از این واحدها در این کلیات شش ماهه شناسایی شد.

دکمه بازگشت به بالا