فرهنگ و هنر

بررسی پیش نویس سند توسعه هنر/ بررسی اصول و سیاست‌های موسیقی کشور

دومین جلسه شورای هنر در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر برگزار شد. سلحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور دکتر آملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی. موسسه هنرهای جانبازان تأسیس شده است ، همچنین اصول و سیاستهای موسیقی کشور ، و اعضای شورای هنر پیشنهادات و نظرات نهایی شورای هنر را طی دو هفته آینده در رابطه با تشکیل شورای ملی هماهنگی موسیقی و ساختار آن اعلام می کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (دیباروز) به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: دکتر.. سعید ردا آملی ، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی وی با توجه به رتبه اول این نشست ، وی تهیه پیش نویس سند توسعه هنر را مهم دانست و گفت: این اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه هنر مهمترین نقش را در فرهنگ مردم دارد ، افزود: از نظر زیبایی شناسی مهمترین عنصر زندگی همان چیزی است که ما می خواهیم و دوست داریم ، بنابراین هنر در زندگی افراد مؤسسه بسیار مهم است.

دکتر گفت. آملی: “معماری ، مبلمان شهری ، زبان ، ادبیات ، شعر ، موسیقی ، تئاتر و سینما ، نقاشی و هنرهای تجسمی و همچنین مد ، لباس و موارد مرتبط با زیبایی انسان و صنایع دستی فرهنگ و فرهنگ عامه را تشکیل می دهد.” آنها با هنر و زیبایی هستند.

وی توضیح داد: می توان گفت كه بخش برجسته ای از فرهنگ در این مناطق شکل می گیرد و این عناصر با داشتن بازار و آثار هنری می توانند به پدیده ای سطحی تبدیل شوند ، تنها با ارائه جذابیت و ایجاد مفهوم و محتوای عمیق زندگی می توانند نوعی تعادل ، سلامتی و تعالی برای انسان فراهم كنند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: فرهنگ و هنر بیش از هر چیز از ادراک و عقل بهره مند می شوند و ذهن دارای طرح ها و الگوهای فرهنگی است.

او ادامه داد د. آملی: “امروز ، در ارتباطات بین فرهنگی ، برنامه هایی که منبع مهم ارتباط با دیگران است ، مورد بحث قرار می گیرد.” طرح ها منبع قضاوت های اجتماعی افراد است ، نمونه هایی از الگوهای نقش برای مردم ، به عنوان مثال در مورد گروه های قومی ، طبقات اجتماعی ، حرفه ها ، روحانیت و روشنفکران ، نمایندگان دولت و ده ها طرح دیگر در ذهنیت های فردی و اجتماعی که منشأ تعامل اجتماعی است.
استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: این طرح ها ارتباطات را تسهیل می کنند ، اما منشأ فکری یا فکری ندارند.
وی افزود: “اساساً طرح ها محصول داوری های موقتی است. بخش عمده ای از این الگوهای تجربه زندگی افراد نیست بلکه تحت تأثیر شیوه زندگی در ذهن فرد قرار دارد.” این جامعه محکم است که از منظره شماتیک عبور می کند و ایده گردش و تأخیر را نمی پذیرد و همین امر باعث می شود که هیچ نوع ماده و داوری در مورد همه امور نپذیرد.
دکتر اشاره کرد. آملی گفت: “هنر زمینه ای عالی است که می تواند توانایی نمایش این طرح را به حوزه اندیشه منتقل کند و الگوهای فرهنگی جدیدی را براساس تفکر اسلامی خلق کند.”

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به موضوع آسیب های اجتماعی اظهار داشت: بررسی آسیب های اجتماعی کشور نشان می دهد که الگوی فرهنگی بخشی از جامعه به طور ناقص بر روی سیستم غربی تعیین می شود. الگوی فرهنگی یک سیستم اجتماعی و زندگی تولید می کند. به عنوان مثال ، متأسفانه در شاخص طلاق ، میانگین سن ازدواج و نوع لباسی که پوشیده می شود ، حتی رابطه دوستی و مصرف هنر و کالاهای فرهنگی و حتی معماری و شهرسازی روندهایی به سمت زندگی غربی ها دارد.

و دکتر آملی: برای تقویت دانش و بینش فرهنگی در جامعه لازم است امکانات مختلفی فراهم شود. پایه و اساس جامعه اسلامی در درجه اول بستگی به اعمال نیک ، رشد اعمال نیک ، تغییر در جهان بینی ، دانش فردی و اجتماعی دارد. برنامه توسعه هنر نیاز به پایه و اساس و اصول عمیق تری دارد.
وی افزود: در تدوین برنامه توسعه هنری ، هدف باید تمدن جدید اسلامی و استقرار جامعه اسلامی باشد و راهکارهای دستیابی به این هدف باید مورد مطالعه و ارائه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه لازم است برای حوزه هنری به اسناد مرجع مراجعه شود ، گفت: 34 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به سند مهندسی فرهنگی اختصاص یافته است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رهبری اجرایی برای اجرای سند مهندسی فرهنگی در سطح بالایی است و امکان ابلاغ مصوبات آن و همچنین راهکارهای مرتبط با هنر وجود دارد.
دکتر افزود. آملی: در سند مهندسی فرهنگی کشور ، سند ملی معماری ، سینمای ملی ، موسیقی ملی و غیره پیش بینی شده بود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: هنگام تدوین سند توسعه هنر باید به اسناد منشور شورای عالی انقلاب فرهنگی استناد شود و مصوبات این شورا رعایت شود ، زیرا این امر به تداوم و شکل گیری سرمایه اجتماعی منجر می شود.

دکتر.. عباس صالحی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وی همچنین از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بخاطر تلاشهای خود برای احیای شورای هنر تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که شورای هنر با اجماع اعضای خود بتواند در زمینه طیف گسترده ای از موضوعات هنری اقدامات مؤثر و موثری انجام دهد.

وی با اشاره به تهیه پیش نویس سند توسعه هنر گفت: با توجه به طیف گسترده ای از زمینه ها در حوزه هنر ، همپوشانی و همگرایی در این زمینه ، نیاز به تدوین سند توسعه هنر بود ، هرچند ممکن است در برخی شاخه های هنری به یک سند جداگانه احتیاج داشته باشیم.

بعد از جلسه دکتر محمد مجتبی حسینی ، معاون وزیر هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وی با اشاره به اینکه در بررسی وضعیت فعلی در حوزه فنی با نقص های آماری روبرو شده ایم ، اضافه کرد: “براساس تحقیقات گسترده ، وضعیت فنی در کشور نامتعادل و نامتعادل است. به عنوان مثال ، ما در زمینه منابع انسانی و رویدادها به خوبی پیشرفت کرده ایم اما کمبود زیرساخت داریم.” کمبود منابع.

در طراحی سند توسعه هنر ، بیانیه گام دوم انقلاب که هشت محور آن به هنر اشاره دارد ، الگویی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: مباحث مربوط به گروه هنری مورد بررسی قرار گرفت ، پیش نویس اولیه سند توسعه هنر به معاون اول رئیس جمهور ارائه شد و جلساتی با نمایندگان نهادهای مختلف مرتبط با هنر برگزار شد و این پیش نویس ویرایش شد.
معاون فنی وزارت ارشاد تأکید کرد: در طراحی سند توسعه هنر ، بیانیه مرحله دوم انقلاب که هشت محور آن به هنر اشاره دارد ، الگویی است.
دکتر حسینی با نمونه ای از اقتصاد هنری کشور می گوید: “در جدیدترین مزایده های خاورمیانه ، 44٪ فروش برای هنرمندان ایرانی و چهار تن از گرانترین هنرمندان خاورمیانه در لیست ده گرانترین هنرمند خاورمیانه قرار داشتند.
وی تأکید کرد: “این توانایی استثنایی هنرمندان ایرانی ، مستلزم انجام اقدامات مناسب برای استفاده از این هنرها در جهت منافع ملی است.”

ارسال پیش نویس سند توسعه فنی
در بعدی مهندس فرهانی در تهیه پیش نویس سند توسعه هنر عضو است وی با اشاره به اینکه این سند بر اساس شش مرحله تدوین شده است ، افزود: اولین گام برای تهیه مدل های هنری از جمله بنیاد هنرهای فرهنگی نیو انگلستان ، الگوی کارمندان و صنایع خلاقیت ، الگوی یونسکو برای دوره فرهنگی و الگوی محور همگرایی محور است. چندین سند فنی منتشر شده تحت این الگو بررسی شده است.
مهندس فرهانی ادامه داد: در مرحله دوم اقتصاد هنر در جهان مورد بررسی قرار گرفت که طبق آخرین آمار ، حوزه فرهنگ و صنایع خلاق شاهد بازدهی تقریبا 2250 میلیارد دلار و 29 میلیون شغل در جهان بوده است.
وی اظهار داشت: وضعیت فعلی هنر در کشور بر اساس شاخص های مختلف در مرحله سوم مورد بررسی قرار گرفت که طبق مطالعات انجام شده درباره وضعیت رویدادهای هنری در کشور در سال 1397 ، 448 جشنواره ملی و منطقه ای برگزار شده است.
مهندس فرهانی در مورد وضعیت برپایی نمایشگاه های هنرهای تجسمی در کشور توضیح داد: در سال 2014 تعداد نمایشگاه های تجسمی در کشور با کاهش شدید همراه بود که با کاهش یا افزایش همراه بود و این نشانگر عدم وجود یک سیستم منسجم در مدیریت و برنامه ریزی است. وقایع دارد
وی درباره وضعیت کشور توضیح داد: “عناوین نمایشنامه 1.5 برابر افزایش یافت ، تعداد دفعات اجرای نمایش 2.6 برابر افزایش یافت و تعداد بینندگان بیش از 7 برابر بین 85 تا 97 افزایش یافت که این نشانگر افزایش چشمگیر در استقبال مخاطبان است.” تئاتر و هنرهای نمایشی.

مهندس فرهانی افزود: “وضعیت عملکرد صحنه های موسیقی در کشور و فعالیت خانه های مد نیز مورد بررسی قرار گرفت که نشان می دهد تعداد اجراهای تئاتر و مجوز خانه های مد به طور قابل توجهی افزایش یافته است.”
وی گفت: دخالت بی رویه دولت در فعالیت های هنری و نبود نهادهای توانمند در بخش خصوصی از جمله چالش های بررسی وضعیت نهادها ، مدیریت و برنامه ریزی در بخش هنر است.
مهندس فرهانی به تشریح وضعیت فعلی بودجه فنی پرداخت و گفت: در سال 1397 تنها 2.5 درصد کل بودجه دولت سهم امور فرهنگی ، تربیت بدنی و گردشگری بود.

وی در خصوص وضعیت فعلی دانشجویان در بخش هنر توضیح داد: در سال 1988 تعداد دانشجویان متخصص در حوزه هنری به 5 هزار و 630 تا 296 هزار و 110 نفر در سال 1397 رسید. با این وجود در سیستم آموزشی ، هنر ، اتحادیه ها و تأمین اجتماعی برای فارغ التحصیلان هنر ضعیف است و اشتغال در مشاغل مناسب برای آموزش و تجربه بسیاری از هنرمندان بسیار زیاد نیست.

مهندس فرهانی اظهار داشت: “فرهنگ هنری با شاخص های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است و طبق تحقیقات انجام شده در سال 2017 ، 95٪ از افراد مورد بررسی گفتند که آنها به تئاتر و کنسرت نمی روند و 81٪ به سینما نمی روند.”

وی ادامه داد: در گام های چهارم و پنجم ، راهکارها ، برنامه ها و پروژه های مرتبط با توسعه هنر در اسناد بالادستی و برنامه های استراتژیک برای توسعه فرهنگ و سایر کشورها مورد بررسی قرار گرفت.

آقای فرهانی با تشریح مرحله ششم با عنوان “توسعه چشم انداز آینده ، راهبردها ، برنامه ها و اقدامات اساسی برای توسعه هنر” گفت: “مبانی طراحی وضعیت مطلوب سیستم هنری کشور براساس کلیه اسناد اولیه برای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران استوار است. قانون برنامه ششم برای توسعه اقتصادی و اجتماعی پیشنهاد شده است. فرهنگ کشور ، بیانگر مرحله دوم انقلاب اسلامی و غیره.

وی تصریح کرد: چشم انداز کلی نظام هنری کشور در سند توسعه هنر در 10 محور اصلی پیش بینی شده است که بر این اساس راهکارها ، سیاست ها و برنامه های موجود در سند توسعه هنر طراحی شده است.

در رابطه با حمایت مالی ، فرهانی گفت: “انتظار داریم سهم هنر را در بودجه عمومی کشور افزایش دهیم ، سهم مناسبی از هنر را در صندوق توسعه ملی اختصاص دهیم ، سهم هنر را در صندوق توسعه فناوری نو افزایش دهیم و سهم هنر را در صندوق توسعه صادرات افزایش دهیم.”

وی در مورد مشارکت ادارات دولتی و آژانسها با وزارت فرهنگ توسعه هنر توضیح داد: “پیش بینی می شود هر سازمان سهم مشخصی از بودجه عمومی را برای حمایت از توسعه محصولات و خدمات فنی اختصاص دهد.”

در بعدی وزیر آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی وی در رابطه با پیش نویس سند توسعه فنی ، در این زمینه سؤالاتی را مطرح کرد و گفت: در پیش نویس سند توسعه فنی ، سمت توصیفی بر بخش تحلیلی غالب است.
وی ادامه داد: سؤال این است كه نتیجه مطالعه نهایی بین المللی از طریق بررسی شرایط جهان و خاورمیانه در زمینه فنی چیست؟
وزیر آموزش و پرورش افزود: با توجه به بررسی وضعیت فعلی کشور در حوزه هنر براساس شاخص های مختلف و سامانه پیوند این مفروضات توصیفی ، براساس این منطق که این گروه از مطالعات به شکل گیری دیدگاه کمک کرده اند؟

بعد از جلسه حجاج اسلام محمد قمی ، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی وی در مورد تهیه پیش نویس سند توسعه هنر با تأکید بر لزوم وقف کردن دشمن به یاد او گفت: “ولی فقیه در حوزه فرهنگ و هنر بر دیدگاه دشمن در ترسیم اوضاع در این زمینه تأکید دارد. من پیشنهاد می کنم این نظر در سند توسعه هنر لحاظ شود.”
وی با اشاره به رویکردهای کلی در حوزه هنری ، ادامه داد: زندگی مردم همیشه با هنر در هم تنیده بوده است و لازم است بر آموزش نیروی پیشرو در حوزه هنری و توسعه آموزش هنرمندان در سند توسعه هنر تأکید شود.

استرس دکتر ببرهای مطلق در مورد لزوم مدل سازی داخلی یک سند توسعه هنر
در بعدی دکتر.. بهمن نامفار مطلق ، رئیس دانشگاه فرشیان وی درباره پیش نویس سند توسعه هنری اظهار داشت: این سند برای تعیین وضعیت هنر از نظر کیفیت به یک تحلیل کیفی نیاز دارد.
وی تأکید کرد: ما در دوره فعلی صنایع خلاق و نرم زندگی می کنیم که شامل دقیق ترین صنایع خلاق برای موسیقی ، فیلم ، طراحی و چندرسانه ای برای ادبیات و صنایع غذایی و صنایع دستی است.
یک استاد دانشگاه فارشیان درباره صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: در الگوی ایرانی ما باید روی صنایع دستی و هنرهای سنتی متمرکز شویم که از روح تمدن کشور ناشی می شود.
دکتر گفت Tiger Mutlakh: لازم است فرم های ایرانی و محلی برای سند توسعه فنی طراحی شود و براساس مدل داخلی ، سند توسعه فنی تهیه شود.
وی در پایان با بیان اینکه: “اشتباه است که به کمک دولت از نظر مالیات ، هزینه ، بودجه و غیره نگاه کنیم ، زیرا صنایع خلاق با توجه به حمایت زیبایی شناختی خود قادر به حل مشکلات اقتصادی و کمک به دولتها هستند.” اقتصادی است.

در بعدی دکتر.. محمد علی کینگاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ویژه هنگامی که مقام معظم رهبری رئیس شورا بود ، تأیید بسیار خوبی را در حوزه هنری دریافت کردند ، گفت: “لازم است مقالات شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه فنی جمع آوری شود.” تجدید نظر شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در چهل سال گذشته در حوزه فنی در این زمینه افتخارات زیادی کسب کرده ایم ، باید یک الگوی توسعه برای این حرکات فنی طراحی شود.
دکتر کینگاد بر لزوم توجه به هنر رایانه تأکید کرد و پیشنهاد کرد که بخشی از هنر رایانه در سند توسعه هنر گنجانده شود.

در بعدی حجه اسلام د. محمد حسین نواب ، مدیر دانشکده هنر اسلامی وی گفت: در پیش نویس سند توسعه هنر ، بدون مشخص کردن نسبت هنر به دولت ، به موضوع اقتصاد هنری پرداخته شده است که باید اصلاح شود.
وی ادامه داد: صنایع دستی نیز مانند فرش دارای درآمد بالایی برای اقتصاد است ، این چیزی است که نباید صرفاً آن را نادیده گرفت.

مهندس محمد مهدی ددمن ، رئیس مرکز هنر وی با اشاره به اینکه الگوی حاکمیت در حال تغییر است ، افزود: بخشی از این تغییر به دلیل توسعه فضای مجازی و بخش دیگری از تغییرات در زمینه های اجتماعی است.
وی با اشاره به توسعه هنر ، ادامه داد: هنرمندانی که همان هنرمندان هستند ، مهمترین و تأثیرگذارترین عنصر در پیشرفت هنر هستند و لازم است دنیایی را که هنرمندان در آن زندگی می کنند درک کنند.
رئیس گروه هنر با بیان اینکه دنیای هنر ویژگی های خاص خود را دارد ، خاطرنشان کرد: برای اینکه در هنر اثرگذار باشد باید مؤلفه های خاص خود را طراحی کند و به دلیل تغییر در سبک مدیریت ، لازم است مناطق جدیدی طراحی شود.
مهندس دادمن تأکید کرد: توسعه هنر فقط نباید به عنوان توسعه زیرساخت های هنری تعبیر شود.

در بعدی حجاج اسلام و مسلمانان احمد فیضی ، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در دانشکده قم. وی با بیان اینکه سند تحول هنر باید براساس تئوری تکامل باشد ، افزود: ارزیابی حوزه هنری نباید صرفاً بر فضای فیزیکی صورت گیرد زیرا فضای مجازی و فضای مجازی تأثیر عمده ای در حوزه هنری دارند.
وی افزود: با توجه به اینکه سایر اسناد در حوزه هنری جمع آوری می شود ، لازم است که این سند برای توسعه هنر ، متناسب با آن اسناد باشد و هیچ تفاوتی در محتوای آن وجود نداشته باشد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی دانشکده قم با اشاره به چالش های دینی در توسعه هنر ، تأکید کرد: در سند توسعه هنر باید یک استراتژی تدوین شود تا به حل چالش های دینی در حوزه هنر کمک کند.
حجاج اسلام ویزی افزود: در سند توسعه هنر باید موضوعات مربوط به فلسفه هنر و مطالعات نظری هنر مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر.. بلخاری ، رئیس انجمن تجارت فرهنگی و افتخار وی افزود: نگرانی از وجود یک فرهنگ پنهان در جهان آثار هنری بین المللی وجود دارد که بر شکل گیری آثار هنری آینده تأثیر می گذارد.
وی با تأکید بر اینکه سند توسعه هنر به یک مکمل فرهنگی و دینی نیاز دارد ، تأکید کرد: مبنای پیشرفت هنر باید مبانی و پیش زمینه ها در حوزه هنر اسلامی باشد و باید مباحث دینی و فقهی در نظر گرفته شود.

دکتر.. علیرضا اسماعیلی ، رئیس فرهنگستان هنر وی همچنین گفت: در حوزه هنر توجه به مؤلفه های بین المللی و همچنین به مؤلفه های محلی و بومی و اصول فقه هنر بسیار مهم است.
وی پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه مباحث مطرح شده در این نشست در گروه های مختلف آکادمی هنر بررسی شده است ، باید دیدگاه این گروه های متخصص در تهیه سند برای توسعه هنر مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس فرهنگستان هنر ابراز امیدواری کرد که سند توسعه هنر با در نظر گرفتن وسعت حوزه هنری تدوین و اجرا شود.
اعضای شورای هنر پس از بحث و گفتگو درباره پیش نویس سند توسعه هنر برای اعضای ، پیشنهادات و نظرات نهایی اضافی را در دو جلسه آینده شورای هنر به شورا ارسال می کنند.

به گفته مرکز فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ، دکتر صالحی ترتیب دوم این جلسه را که با هدف بررسی اصلاحیه یک مقاله واحد از مؤسسه هنرمندان جانباز ارائه شده است ، توضیح داد:
وی ادامه داد: طبق تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی ، موسسه هنرمندان جانباز وابسته به بنیاد فرهنگی و هنری رودکی منصوب شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با نگاهی به حوزه ماموریت پژوهشگاه هنرهای جانباز و پذیرای همه زمینه های هنری و فرهنگی اعم از سینما ، ادبیات ، هنرهای زیبا و غیره ، رسالت این موسسه فراتر از محدوده فعالیت معاون وزیر فرهنگ و هنر است. این مؤسسه فرهنگی و هنری الرادقی است و شایسته است فعالیت های خود را زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دهد.
پس از بحث درباره نظرات اعضا در مورد این پیشنهاد ، مقرر شد تنها مقاله مربوط به تأسیس مؤسسه هنرمندان جانباز تغییر یابد ، که در شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب شد.

دکتر صالحی در مورد برنامه سوم این نشست که به بررسی اصول و سیاست های موسیقی کشور اختصاص یافته است ، صحبت کرد و پیشنهاد کرد: تهیه و اتخاذ سیاست ها ، قوانین و مقررات اجرایی مربوط به حوزه موسیقی و انجام هماهنگی لازم بین نهادهای مسئول موسیقی. دولت باید تشکیل شود.
وی اظهار داشت: پیشنهاد می شود اعضای این شورا از معاون وزیر هنر (رئیس شورا) ، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد (دبیر شورا) ، نماینده وزارت علوم ، وزارت آموزش و پرورش ، رادیو و تلویزیون ، مرکز هنر و فرهنگستان هنر تشکیل شود و انجمن های تخصصی (3 نفر توسط معاون انتخاب شود) رئیس دانشگاه هنرها) ، یک کارشناس علوم اسلامی با معرفی مدیریت موسسه قم ، دو استاد برجسته دانشگاه و کارشناس موسیقی با معرفی وزارت علوم ، دو نفر از کارشناسان و مفسران حوزه موسیقی با معرفی شورای هنر آشنا هستند.

همانطور که گفته شد د. آملی که یکی از اسناد پیش بینی شده در سند مهندسی فرهنگی کشور ، سند ملی موسیقی است: برای جلوگیری از پراکندگی اسناد ، هدف باید دستیابی به سند ملی موسیقی باشد.
و حاوی مواردی برای تهیه یک سیاست جدید پشتیبانی از موسیقی ، به عنوان مرجع کرد است ، و واضح است: عنوان که در آن پشتیبانی از نوازنده است همان مشارکت Dashthand و ، به ناچار ، جهت دست او است.
بیانیه دبیر شوای علی القلق فرهنگی: کرد: من او را به سمت ورزشگاه مهندسان فرهنگی ، یک الگوی تصحیح شده و شخصی سازی شده ، دارایی ها و خط مشی ها ، موسیقی ، کاشور ، بار-ساختمان ، حاشیه نویسی ، الگو راهنمایی می کنم.
دکتر امل بارور لازم بود که زمانبندی را با نظر تصحیح دارایی ها و سیاست ها ، موسیقی را به عنوان تأیید و برجستگی امدبری کرد تعیین کنید: پیوند موسیقی ، به عنوان راهنما ، که در آن نقش آن اصلاح شد.
این شامل یک مرکز خبری سطح بالا ، یک کودتای کلامی است.این یک تحقیق و بحث در مورد موضوع تشکیل کر بود ، که موسیقی کاشور است و من آن را انتخاب می کردم اعضای Chorai Han پ V Vishnadat و نگاهی به پایان یک شرایطی که من آن را به عنوان Schindray Hanar نمی شناسم اطلاع می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا