استان ها

تولید هدفمند یک میلیون نهال در مرکز بافندگی اسلامی آزاد ، دانشگاه رفسنجان

در مصاحبه با آنا ، حجت الاسلام علیمرادی اظهار داشت؛

حجت الاسلام امان الله علیمرادی در مصاحبه با گروه خبری استان آنا با اشاره به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی سال گذشته در رفسنجان که با تزئین به اصطلاح “رونق تولید” تزئین شده است ، اظهار داشت: در این ارتباط دو برنامه برای ساخت کارخانه برای تولید گیاهان برنامه ریزی شده است. برای تولید نهال “نیازهای کشور و برنامه احداث گلخانه های هیدروپونیک در دستور کار شعبه رفسنجان قرار گرفت و امکانات آزمایشگاهی و ساختمانی برای پروژه ها فراهم شده است.”

وی افزود: “علاوه بر اینکه اقدامی مؤثر در نزدیک کردن کشور به خودباوری به محصولات کشاورزی است ، اجرای این پروژه می تواند پاسخگوی نیازهای بازار مصرف داخلی و حتی عرضه خارج از کشور باشد.”

اما مرادی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از گیاهان غیر ایرانی و گران قیمت برای واردات هستند ، بهینه سازی شرایط رشد در داخل لیوان می تواند خاک خوبی برای انبوه و حتی تولید و خود کفایی در تولید اینها ایجاد کند. “در این روش تعداد زیادی نهال مورد نیاز در استان و کشور فراهم می شود.”

طرح کمک هزینه تولید گیاهان دارویی ضد آب در مرحله تحقیق

آلیمرادی خاطرنشان کرد: تولید ریشه های اصلی ژنوتیپ برتر درختان میوه ، تولید گیاهان زینتی ، دارویی و جنگلی مهمترین ماموریت این پروژه است. اقدامات مقدماتی انجام شده و برخی از غرفه ها مانند پایه گلابی (پیرودوارف) ، گیاهان زینتی رز و Haortia با موفقیت در آزمایشگاه ها تولید شده و حدود 10 هزار اصله نهال در اتاق رشد مرکز تکثیر شده است. “برنامه دانشمندان برای تولید برخی از گیاهان دارویی مقاوم در برابر آب نیز در مرحله تحقیقات تولید است.”

وی گفت: “با توجه به اینکه 99 سال جهشی در تولید است ، امیدواریم جهشی چشمگیر در تولید این و سایر محصولات مانند هلو ، آلبالو ، گیلاس و پسته UCB1 داشته باشیم که روی آن کار تحقیقاتی به اتمام رسیده و آماده ورود است.” است وی ادامه داد: آنها در چرخه تولید قرار دارند که باید این کارها انجام شود و به مرحله تولید تجاری برسند ، بنابراین مرکز امداد رفسنجان دانشگاه اسلامی یک مرکز اسلامی برای دستیابی به بالاترین ظرفیت تولید خود ، یعنی تولید یک میلیون نهال در سال است.

تخصیص 13،000 متر مربع زمین در دانشگاه اسلامی رفسنجان در آزاد برای کشت گوجه فرنگی و گوجه فرنگی

رئیس دانشگاه اسلامی آزاد از رفسنجان گفت: “ساخت فاز اول گلخانه هیدروپونیکی 4 هزار و 300 متر مربع در فوریه سال 1998 به پایان رسید و انتقال نهال دفن به عنوان یک محصول پر محصول به بازارهای داخلی و خارجی مانند روسیه است.” در مارس 1998 و آوریل 2009 وجود داشت ، و در کل 13000 فوت مربع گوجه فرنگی هیدروپونیک رشد کرد. “

جهش قابل توجه در تولید گوجه فرنگی

علیمرادی یادآور شد: میزان بازده در گلخانه هیدروپونیک کاملاً اتوماتیک رفسنجان بسیار بالا است که با تولید سالانه 35 تا 40 کیلوگرم عملکرد در هر متر مربع قابل مقایسه با گلخانه های معمولی نیست. برداشت گوجه فرنگی گلخانه از اواخر آوریل 1999 آغاز شد و تا اوایل اوت ادامه خواهد یافت. “با توجه به اینکه گلخانه ها در سال دوم شهریور آماده کشت هستند ، برداشت گوجه فرنگی از آبان سال 1999 امکان پذیر است و ما شاهد جهش قابل توجهی در تولید گوجه فرنگی در این گلخانه ها برای امسال به عنوان سال جهش تولید خواهیم بود.”

تخصیص 13،000 متر مربع زمین در دانشگاه اسلامی رفسنجان در آزاد برای کشت گوجه فرنگی و گوجه فرنگی

انتهای پیام 4103/4062

دکمه بازگشت به بالا