استان ها

دانشگاه آزاد سبزوار چه گروه‌هایی به رویداد گام دوم معرفی کرده است؟

قاسم قاسمی در گفت وگو با خبرنگار گروه منطقه ای خبرگزاری آنا از سبزوار به تشریح توانمندی ها، برنامه ها و فعالیت ها پرداخت. دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزیوار و به منظور حضور در رویداد سراسری گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل اینکه بیش از سه ماه از ابلاغ بخشنامه این رویداد می گذرد، گفت: در راستای اجرای گام دوم، اثربخشی این دانشگاه همگام با سایر واحدهای کشور، دستاوردهای فناورانه و نوآورانه خود را معرفی کرده است. (ادامه مطلب)

وی افزود: واحد دانشگاه سبزیوار با توجه به اهداف و مفاد سند آمایش استان خراسان رضوی تلاش کرد تا با حضور فعال در این رویداد در این امر مهم و خطیر مشارکت داشته باشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزیوار هم اکنون با توانمندی های بالای منطقه ای خود در حوزه پژوهشی و در قالب گروه های پژوهشی در رویداد گام دوم شرکت می کند.


بیشتر بخوانید:

گام دوم رویداد ملی؛ فرصت های سرمایه گذاری و پشتیبانی فناوری

معرفی 50 گروه از دانشگاه آزاد عباد برای شرکت در دومین رویداد گام کشوری

معرفی 13 واحد فنی سامانه رویداد گام دوم توسط دانشگاه آزاد گوچان


رئیس دانشگاه آزاد سبزیوار در پاسخ به این سوال که چه تعداد گروه پژوهشی، زیرساخت‌ها، ایده‌ها، استارت‌آپ‌ها، فناوری‌ها، شرکت‌های خلاق و … از واحد سبزوار به رویداد گام دوم دانشگاه ارائه می‌شود؟ واحد سبزیوار سه گروه تحقیقاتی، یک استارت آپ و بیش از سه پروژه با موضوع چالش فناوری بهینه سازی موتور الکتریکی، پنج پروژه مرتبط با رویداد نوآوری بهینه سازی موتور الکتریکی، چهار شرکت فناور و یک هسته فنی در رویداد گام دوم ارائه کرد. رویداد آزاد اسلامی برای دانشگاه خواهد بود.

قاسمی در پاسخ به این سوال که در تحقق شعار سال با عنوان «تولید، دانش و اشتغالزایی» و تاکید دکتر طهرانچی بر استفاده از توانمندی ها و اجرای برنامه های مبتنی بر این شعار، توانمندی ها را چگونه ارزیابی می کنید؟ از دانشگاه سبزوار؟ توضیح داد: پس از تدوین نقشه راه 1401 از سوی رهبری با شعار تولید، دانش و اشتغال، دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه به اینکه دانشگاه ها می توانند نقش راهبردی در رشد اقتصادی کشور داشته باشند، از این ایده حمایت کردند. ، نقش بسیار مهمی بر عهده خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در واحد سبزیوار با توجه به حضور و استقرار بیش از پنج مرکز و مرکز فناوری در مرکز رشد و وجود مزارع کشاورزی و چاه های آب در مرکز گوون، دستیابی به این اهداف ساده و امکان پذیر خواهد بود. . به دلیل تغییر استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش برای تربیت کارآفرین و تمرکز بر راه اندازی شرکت های دانش بنیان که در توسعه اقتصادی و اشتغال زایی، توانمندی واحدها از بالقوه به بالفعل تبدیل شده است و خواهیم دید. رشد و شکوفایی بیشتر در زمینه های علمی و پژوهشی.

به گزارش آنا، در اوایل آبان ماه 1400 روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهشی وزارت علوم، فناوری و نوآوری در آستانه چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی از برپایی رویدادی ملی با عنوان «گام دوم» خبر داد و این پیشنهاد در جلسه شورای دانشگاه در آذرماه 1400 ارائه و به تصویب رسید. اعضا در سراسر کشور اعلام شد که همه باید یکسان برای این رویداد مهم آماده شوند.


بیشتر بخوانید:

فعالیت دانشگاه آزاد خوزستان در دومین دوره کشوری با شناسایی 532 تیم

وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در رویداد گام دوم چگونه است؟

معرفی 28 شرکت دانش بنیان دانشگاه اسلامی فارس در رویداد ملی گام دوم


رویداد ملی گام دوم این فرصتی است برای تیم های واحدهای IAU تا ایده های فناوری و محصولات دانش بنیان خود را به بزرگترین صنایع کشور، صندوق های سرمایه گذاری، شتاب دهنده های خصوصی، صندوق تحقیقات و فناوری دانشگاه ها برای جذب تسهیلات و سرمایه گذاری ارائه کنند.

رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی به منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف بسترسازی برای ایجاد شرکت های نوپا، کسب و کار دانش بنیان. و فرصت های شغلی برای دانشجویان در چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه با 1000 آرم گروه تحقیقاتی و زیرساختی، 1000 ایده و استارتاپ و 1000 شرکت فنی و خلاقانه برنامه ریزی شده است.

دومین رویداد ملی از 7 تا 29 خرداد 1401 به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار شد و بخشی از فعالیت 40 ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی و اقتصادی است. علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و غیره.

انتهای پیام/4103/4062/

دکمه بازگشت به بالا