عمومی

سیل مراجعه بیماران عادی بیشتر از کرونایی‌ها!

متخصصان و روسای بیمارستان ها در مورد افزایش شدت بیماری در طی همه گیری کرونا توافق دارند.

به گزارش دیباروز ،ایرانوی نوشت: “شیوع اپیدمی کرونا ، بیماریهای نهفته و داخلی را در بین ایرانیان تشدید کرده است.” گزارش ها از بیمارستان های ارجاع در تهران نشان دهنده افزایش شدت بیماری و افزایش اشغال تخت بیمارستان نسبت به زمانی است که خبری از بیماری همه گیر COVID-19 نبود. همانطور که روسای بیمارستان ها و متخصصان می گویند ، در نتیجه کاهش تعداد مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان ها و جایگزینی ویزیت پزشکان با تجویز خود تجویز شده در یک سال و نیم گذشته به دلیل ترس از عفونت عروق کرونا ، ویزیت های دوره ای تأخیر دارند و علائم بیماری را برای بیماران ایجاد می کنند ، برای بیماری های شدیدتر به مراکز پزشکی مراجعه کنید. بعلاوه ، بیماران کنترل تعدادی از بیماریها از جمله بیماریهای قلبی عروقی ، بیماری خودایمنی ، سرطان ، دیابت ، بیماری کلیوی ، فشار خون بالا و بیماریهای عصبی را به دلیل مراجعه های دیرهنگام و دستکاری در تجویز دارو از دست دادند. اضافه. متخصصان و روسای بیمارستان ها در مورد افزایش شدت بیماری در طی همه گیری کرونا توافق دارند.

افزایش شدت بیماری ها در مقایسه با روزهای قبل از همه گیری

رئیس مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) ، در اظهاراتی به “ایران” گفت که شیب منحنی بستری برای بیماران Covid-19 در بزرگترین بیمارستان ارجاعی تهران ، به “ایران” گفت: “ترس مردم از مراجعه به Covid-19 به دلیل بیماری Covid-19 به حداقل رسیده است. “اکنون ، برای حدود دو تا سه هفته ، مراجعه به اورژانس و کلینیک ها تقریباً طبیعی بود ، اما به دلیل اینکه بیماران مدتی به بیمارستان نرفته بودند ، شدت از بیماریها افزایش یافته و میزان اشغال تختها در بیمارستانها افزایش یافته است و مشخص نبود ، ویروس Covid-19 افزایش می یابد

دکتر خسرو صادگنیت می گوید: حدود 15٪ از تخت ها در اختیار بیماران کرونا است: در حال حاضر ، خدمات غیر Covid-19 به طور کامل عملی می شوند و بخش های کرونا کاملاً از تخت های غیر کرونا جدا هستند. به طوری که اتاق های عمل مانند گذشته فعال شده و عمل های جراحی ، پیوند و جراحی پیشرفته کبد ، قلب و کلیه انجام می شود. تا چند هفته پیش و طبق دستور وزارت بهداشت ، بیماران غیر کرونری به جز موارد اورژانسی پذیرفته نمی شدند و برای داشتن تخت های بیشتر مجبور به بستن خدمات غیر کرونری شدیم.

وی همچنین درباره علت شدیدتر بودن بیماری نسبت به روزهای منتهی به اپیدمی توضیح داد: دلیل اصلی ترس و اضطراب بیمارانی بود که می ترسیدند در مقابل بیماری کرونا قلب بیمار شوند. علاوه بر این ، داشتن یک بیماری زمینه ای شدت این بیماری ها را به دلیل عدم درمان افزایش می دهد. در حالی که بیماران سعی داشتند از بیماری عروق کرونا قلب جلوگیری کنند ، ما احساس می کنیم ضروری است که این بیماران به مراکز درمانی مراجعه کنند و عوارض بیماری های زمینه ای شدیدتر شود.

پیشرفت سرطان و شیمی درمانی رها شده

رئیس بیمارستان سینای تهران با اشاره به کاهش تعداد تخت های بستری شده توسط بیماران شریان کرونا ، همچنین از افزایش سرعت عمل جراحی غیر کرونا در روزهای اخیر خبر داد و به “ایران” گفت: در اوج ارتفاع بیماری ، 220 تخت از 480 تخت برای بیماران کرونا ، پرستاران تحت فشار و پزشکان بیماران کرون بودند. به همین دلیل ، خدمات برای بیماری های غیر کرونا کوچک شده اند. پس از کاهش روند بیماری ، در حال حاضر تنها 40 تخت پزشکی قانونی وجود دارد ، بقیه تخت ها مخصوص بیماران عادی است و پرستاران و پزشکان عمل جراحی را بر روی بیماران غیر کرونری با شیب های تند و زیاد انجام می دهند.

به گفته دکتر محمد طالببور ، پیک کرونا علاوه بر صدمه ای که به بیماری عروق کرونا قلب وارد شده و تعداد مرگ و میرها را افزایش می دهد ، یک ایراد مضاعف نیز دارد که جلوگیری از مراجعه بیماران به بیمارستان های دانشگاه است که امری ایمن محسوب می شود. از نظر پرداخت. خروج بیماران از مراکز درمانی گاهی منجر به پیشرفت بیماری و اتفاقات ناخوشایند برای بیماران می شود. عواقب چنین وضعیتی بر دوش کسانی است که از پروتکل های بهداشتی پیروی نمی کنند و باعث شیوع ویروس کرونا می شوند.

وی تأیید می کند که اگرچه وضعیت پذیرش بیماران غیر کرونری به حالت عادی برگشته است ، اما به دلیل جراحی های دیررس ، سرطان ها ، به ویژه بیماران دیابتی ، دیالیزی ، روماتیسم ، نورولوژی و بیماری های مزمن بهبود یافته است. دلیل این امر این است که بسیاری از این بیماران در هنگام شیوع بیش از حد مصرف می کنند یا خودشان را تجویز می کنند. همه اینها خطرناک است. در حال حاضر ، ما با موارد مطرح شده در کنفرانس ها روبرو هستیم که اگر بیمار 5 ماه قبل تحت عمل جراحی قرار گیرد ، احتمال زنده ماندن وی بیشتر است و بیماری وی عود نمی کند. ما بیمارانی داریم که عملاً از بیماری خود مطلع هستند اما می گویند از ترس تاجگذاری نیامده اند.

دکتر طالب پور می گوید که تأخیر در عواقب درمان بیماری ها به دو نوع است: دسته اول بیماری هایی هستند که نیاز به جراحی دارند و پزشک در موارد بسیار نامطلوب گوارش ، زنان و زایمان ، اورولوژی و ارتوپدی را توصیه می کند. عواقب ، این بدان معناست که ما چند بیمار نداریم که باید 6 ماه قبل عمل می کردند اما هنوز عمل نکرده اند زیرا آنها ترسیده اند و پیشرفت نکرده اند.

و رئیس بیمارستان سینا می افزاید: “گروه دوم بیماران داخلی مزمن هستند که باید بصورت دوره ای بصورت ماهانه معاینه شوند و در صورت وجود خلا and و عدم مصونیت ویزیت پزشک با توجه به عدم مراجعه بیمار به بیمار ، بیمار کاهش می یابد. به مدت 6 ماه و به درستی دارو مصرف نکرده اید. ” توصیه ما به همه بیماران این است که به طور منظم وضعیت خود را کنترل کنند. با محدود کردن شیوع حامل IV و نظارت بر ایمنی ، مراجعه به پزشکان را فراموش نکنید تا داروهای آنها دوباره تنظیم شود و پزشکان بتوانند وضعیت آنها را کنترل کنند.

وی هشدار می دهد: بیماران قلبی که از داروهای فشار خون استفاده می کنند ، افزایش یا کاهش داروها باعث مرگ ناگهانی آنها می شود. غدد درون ریز و بیماریهای هورمونی باید مرتباً ویزیت شوند و مراجعه مستقیم انجام شود. همچنین ، بیماری های رایج مانند دیابت ، تیروئید و بیماری های خودایمنی نباید منتفی باشند زیرا ناشناخته هستند و از طریق آزمایش منظم قابل کنترل هستند. از طرف دیگر ، سرطان و شیمی درمانی رها شده و مورد غفلت قرار گرفته است و مردم جرات رفتن ندارند. در حالی که انتظار می رود خطرات ویزیت به دلیل رعایت موارد ایمنی نسبت به عود بیماری ارجح باشد.

تأثیر قابل توجه اشغال بستر مراقبت های شغلی بر پذیرش بیماران فاقد بیماری کرونا قلب

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) گفت: شغل بستری بیماران مراقبت ویژه توسط بیماران کرون تأثیر قابل توجهی در ارائه خدمات به سایر بیماران دارد ، و او می گوید ، “ما در گذشته چهار قله دیده ایم 16 ماه در استان تهران. “در اوج چهارم ، که در مارس 2010 آغاز شد ، ما تا 50٪ از ظرفیت بیمارستان را به بیماران شریان کرونا اختصاص دادیم. در حال حاضر ، تعداد بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه تنفسی و کرونا به حداکثر مراجعه از ناقل IV به یک سوم بیماران کاهش یافته است. حدود 50٪ آنها بیمارانی هستند که به تخت های مراقبت ویژه نیاز دارند. شاید دلیل این امر این است که طول عمر بیماران بسیار جدی نسبت به بیماران شاد است. تأثیر این رویداد تأثیر بسزایی در خدمات سایر بیماران داشت.

تقی الریاحی عدم مراجعه به بیماران و دستورات اولیه برای بستن موارد بستری در جراحی و غیر اورژانس را از دلایل مهم تعداد مراجعه کمتر در بخش های غیر کرونا عنوان می کند: فتح متفاوت است. ما در حال حاضر محدودیت هایی را برای چگونگی ارائه خدمات به بیماران کرونا تعیین کرده ایم.

وی همچنین به کاهش درآمد بیمارستان ها در نتیجه کاهش تعداد بیماران کرونا اشاره می کند و می افزاید: منبع درآمد بیمارستان ها از تعرفه رسمی وزارت بهداشت ، که می توان نتیجه گرفت در دو ماه گذشته از 1998 و طی سال 1999 تا امروز. این یک سرویس برای بیماران کرونا است و اقتصاد بیمارستان به طور جدی آسیب دیده و هزینه های آن بسیار بیشتر از درآمد است و ما حدود 20 تا 30 درصد از میزان طبیعی و به طور متوسط ​​30 تا 40 درصد از دست دادن طبیعی را داریم.

مشکل در برنامه ریزی ویزیت بیماران قلبی به پزشک

دکتر حسن آقاجانی ، متخصص قلب ، گفت که ترتیب ویزیت های سرپایی با پزشک در طی بیماری همه گیر COVID-19 تا حدودی مختل شده است. “و مشاهدات ما در مرکز قلب تهران ، که یک مرکز مراجعه و ارجاع است ، نشان می دهد که گاهی اوقات به خصوص در روزهای اوج بیماری ، به دلیل احتیاط و تاخیر در ملاقات ها ، ویزیت بیمار کاهش می یابد.

به گفته این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ، بیماران در ابتدای کرونا بسیار گیج بودند و ما با افرادی مواجه شدیم که به علائم خود توجه نکردند ، به موقع به آنها مراجعه نکردند و دچار حمله قلبی شدند ، یا مواردی داشتیم که قلب بود حمله پیش کشیده شد و شرایط بدتری ایجاد شد و سپس آنها به بیمارستان آمدند. مردم معتقد بودند که محیط بیمارستان آلوده است و در صورت بازگشت به بیماری کرونا قلب مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه مراجعه به موقع به پزشک در بیماری های قلبی عروقی بسیار مهم است ، گفت: در روزهایی که در اوج بیماری هستیم ، ویزیت های بیمار نظم خود را از دست می دهند. در مرکز قلب ، ما به طور فعال وضعیت بیماران را کنترل می کنیم و قرارهای آنها را از طریق تماس تنظیم می کنیم. با این حال ، بیماران هنوز در فواصل زمانی مراجعه می کنند ، و وقتی علت را می پرسیم ، پاسخ آنها این است: “ما از ترس کرونا نیامده ایم.”

خانواده ها نمی آیند. کودکان باید با بیماری خود کنار بیایند

حجج درخشانفر ، متخصص ریه کودکان در بیمارستان مسیح دانشوری ، از کاهش ویزیت های سرپایی در کلینیک های اطفال خبر می دهد: یکی از دلایل کاهش ویزیت های سرپایی در کلینیک های کودکان به دلیل مراقبت های بیشتری است که در طی همه گیری ایجاد می شود. استفاده از ماسک و اقدامات بهداشتی ، از جمله تعطیلی مدارس و محدود کردن دسترسی جامعه ، از بروز بیماری های تنفسی و عفونی در کودکان کاسته است. به عنوان مثال ، آبله مرغان ، که در فصل مدرسه در بین کودکان رایج است ، مانند گال و شپش در کودکان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیش از یک سال پس از شیوع بیماری همه گیر ، خانواده ها هنوز از مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان ها ترس دارند ، افزود: درمانگاه های درگیر در COVID-19 هنوز با افت درآمد مواجه هستند. بسیاری از بیماران ما به ویزیت های آنلاین روی آوردند.

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می افزاید: همزمان با شیوع ویروس کرونا ، نام برخی از بیمارستانها از جمله مسیح دانشوری ظاهر شد. به همین دلیل است که بسیاری از خانواده ها هنوز از مراجعه به این بیمارستان برای فرزندان خود اجتناب می کنند. اگر شخص وارد بیمارستان مسیح ناجی شود و یک تاج گل دریافت کند ، این درک ادامه می یابد. در نتیجه ، جراحی انتخابی کمتر متداول می شود. اگرچه چندین بار هدف آن متوقف کردن عمل جراحی انتخابی کرونا بوده است ، اما از آن زمان تاکنون ادامه یافته است ، به عنوان مثال ، کودکی با فتق ناف یا جراحی خاصی در حال تلاش برای بازگشت نیست. “در این موارد نیز ، خانواده ها پس از ریشه کن شدن یا واکسیناسیون اپیدمی ، فرزندان خود را به نوعی مجبور می کنند تا با مشکلات و بیماری های خود کنار بیایند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا