علمی و پزشکی

شناسایی کرونا مثبت‌ها از طریق کارت ملی در کسری از ثانیه

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به دفاتر حمل و نقل عمومی و وسایل حمل و نقل از طریق کارت ملی ، جزئیات چگونگی شناسایی عروق کرونا مثبت را تشریح کرد و گفت: مأموران اجرای قانون در این مراکز با استفاده از برنامه Catcher بارکد کارت ملی را برای مراجعه کنندگان اسکن می کنند و در کمتر از یک ثانیه وضعیت جداسازی نمایش داده می شود. یا هیچ واحد جداسازی نمایش داده نمی شود.

دکتر سیما سادات لری ، در مصاحبه با دیباروز ، در مورد مکانیزم شناسایی تاج مثبت برای ارائه خدمات در ادارات و استفاده از حمل و نقل عمومی از طریق کارت ملی گفت: “لازم به ذکر است که آزمایش عروق کرونا مثبت برای مجروحان در پایگاه داده وزارتخانه است. بهداشت جمع آوری می شود. بر این اساس ، حداقل طی چهار روز گذشته ، مطابق با پرس و جو انجام شده از این پایگاه داده ، از 1748 نفر از افرادی که آزمایش کرونا مثبت داشتند و قصد سفر با هواپیما ، قطار یا اتوبوس را داشتند ، جلوگیری شده است.

وی افزود: همچنین طبق فرمان فرماندهی ملی مبارزه با کرونا ، از دیروز هشتم آذر ، کارت ملی برای دریافت خدمات در ادارات و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی الزامی است.

و لاری ادامه داد: برای بررسی آزمون کرونا برای دفاتر دولتی با اسکن بارکد موجود در کارت ملی برای افراد ، می توان به پایگاه داده وزارت بهداشت دسترسی پیدا کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت تأیید کرد که “این مرحله با هدف جلوگیری از ورود بیماران به مراکز شلوغ مانند قطارهای مترو ، اتوبوس های شهری ، اماکن زیارتی ، ساختمان های دولتی ، بانک ها ، دادگاه ها و دستگاه های قضایی انجام می شود.”

وی اضافه کرد: برای این منظور لازم است که مأموران اجرای قانون در این مراکز بارکد کارت ملی مشتریان را با استفاده از برنامه ماسک اسکن کنند و در کمتر از یک ثانیه وضعیت فرد در قرنطینه نمایش داده می شود یا خیر.

لاری گفت: “بدین منظور ، برای این منظور ، شماره تلفن های همراه افسران اجرای قانون از طریق فرمی كه در اختیار دانشگاه های علوم پزشكی قرار می گیرد ، ثبت می شود تا اجازه ورود مذكور صادر شود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا