حوادث

قانون مدیریت بحران به نفع هلال احمر نیست/ جزئیات امدادرسانی در «سی سخت»

رئیس جمعیت هلال احمر اقدامات جامعه در زمین لرزه سی سخت را توضیح داد و همچنین بخشهایی از قانون جدید مدیریت بحران را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش دیباروز ، کریم همتی در مراسم تقدیر از انجمن های خیریه و م organizationsسسات غیردولتی همکاری با جمعیت هلال احمر که عصر امروز در سازمان داوطلبان هلال احمر برگزار شد ، اظهار داشت: در زمان وقوع زلزله ، “سی سخت” دبیرکل سازمان جمعیت هلال احمر. جمعیت هلال احمر در استان فارس و به همین دلیل جلسه اضطراری به ریاست آن دقایقی پس از زلزله تشکیل شد. پس از حدود یک ساعت تعدادی از مدیران به مناطق زلزله زده وارد شدند و ساعت یک بامداد جلسه ای با حضور فرماندار و مسئولان ارشد جمعیت هلال احمر برگزار شد.

وی گفت که در زلزله سی سخت ، اسکلت و سازه های خانه ها سالم بود ، بنابراین بسیاری از ساکنان ترجیح می دهند در همان محل زندگی ساکن شوند. وی گفت: “به دلیل برخی ناسازگاری ها ، حدود دو مورد وجود داشت.” وقفه هایی در شب وجود داشت ، اما جمعیت هلال احمر از همان دقایق ابتدایی تمام عملیات نجات را انجام داد و در کمتر از دو ساعت به رکورد حضور کامل رسیدیم و وقفه ها به موارد دیگری غیر از تسکین محدود بودند. و نجات کسی بود که به سرعت ظاهر شد.

وی توضیح داد: “امدادگران در هلال احمر 4400 چادر برای زلزله زدگان توزیع كردند. ما مواد امدادی را از خانه ای به خانه دیگر به زلزله زدگان توزیع كردیم و روند آن در این مناطق به خوبی پیش رفت.”

وی با اشاره به برخی از جنایات انجام شده علیه جمعیت هلال احمر ، گفت: “هلال احمر که همیشه در بحران ها و حوادث حضور دارد ، در محل نیز حضور دارد ، ما و دوستان سپاه پاسداران ایران و سایر دستگاه ها ، و غیره … با هم و صادقانه کار کنید. “اما چرا اینها ظاهر نشدند؟ تصویر در لاستیک؟ اگر آنها تصویری از هلال احمر را که همه ما در آن هستیم به ما نشان دهند چه؟ چه چیزی است که حتی یک تصویر به ما نشان داده نمی شود. از طرف دیگر ، در فضای مجازی ما که هیچ کنترلی وجود ندارد ، شخصی دو چادر با خود برد و سپس ادعا کرد که او وسیله نقلیه کوچکی را از ما نگرفته و هلال احمر کجاست؟ این مواردی است که به سرعت گسترش یافته است.

حامتی ادامه داد: هلال احمر با مدیریت و کار کارشناسان به مناطق زلزله زده کمک می کند. کمک ها باید به درستی توزیع شود و برای مکانی با ظرفیت 8000 نفر ، ناگهان چندین برابر ظرفیت غذا در یک شب توزیع نمی شود و این اتلاف منابع است ، در حالی که ما این کار را با کمک سازمان های غیردولتی مدیریت می کنیم و موسسات خیریه داوطلبانه ، ما سعی می کنیم کمک های نقدی و غیر نقدی را به درستی بین مردم توزیع کنیم.

همتی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع شفافیت اشاره کرد و گفت: از سال 1990 تا 1999 هلال احمر در بحران ها و حوادث مختلف حضور داشت. از سومالی تا زلزله و سیل ، ما آمدیم و این چیزها را با جزئیات حفر کردیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده و کمک ها چگونه است. طی این نه سال 386000 چادر از انبار ما برداشته شد و ما با کمک دولت سال گذشته توانستیم فقط 10٪ آنها را جایگزین کنیم و حدود 30 تا 35 هزار چادر فراهم کردیم. این روند باید ادامه یابد. ما تصمیم گرفتیم تمام آثار و کمک های جمع آوری شده توسط اهدا کنندگان ، مردم ، جمعیت هلال احمر و دیگران را به طور مفصل جمع آوری کنیم و اگر آنها گزارشی را از ما بخواهند ، می توانیم مستندی ارائه دهیم. ما حتی یک پرس غذا ثبت کردیم و تأیید کردیم که این روند باید ادامه یابد.

در پایان ، حامتی از قانون مدیریت بحران کشور اجتناب کرد و گفت: “به نفع هلال احمر نیست که چیزهای زیادی به ما اضافه شود ، اما اعتبار آن به نفع ما نیست.” این مشکلاتی را برای نجاتگران ما ایجاد می کند و امیدواریم بتوانیم با کمک همه دست اندرکاران حوزه صحبت کرده و مشکلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا